Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

W jaki sposób Google generuje Title w wynikach wyszukiwania

Mimo że już od dłuższego czasu Google dopasowuje widok Title w wynikach wyszukiwania pod kątem zapytań, jakie wpisujemy w wyszukiwarkę (zmieniając to, co mamy zdefiniowane w <title>, na „swoje”), to w dalszym ciągu wiele osób uważa, że taka sytuacja jest błędem i poświęca dużo czasu, aby rozwiązać ten „problem”. Jakie kryteria używa Google przy zmianie znacznika title w SERPach Temat jest ciekawy – o np.  ile logicznym dla mnie […]

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy w Google

Kilka dni temu  Matt w filmiku (który znajdziesz na końcu wpisu) zadając pytanie „W jaki sposób mała strona może stać się popularna” po raz kolejny zwrócił uwagę na powszechnie znane powiedzenie w biznesie, zgodnie z którym w biznesie pierwszy milion się albo kradnie, albo … zarabia. Nie bez powodu użyłem tak mocnego porównania. Mniej więcej rok temu Matt powiedział, że częstym błędem sklepów internetowych podejmowanym w zakresie e-commerce – fakt, że chcą one […]

Wywiad z Karoliną Kruszyńską z Search Quality Team

No i się doczekałem się – mam przyjemność zaprezentować pierwszy w Polsce wywiad z Karoliną Kruszyńską – pracownikiem Google z Search Quality Team, który dba o jakość polskich wyników wyszukiwania 🙂 Karolina, możesz powiedzieć w kilku słowach coś o sobie – świat nie lubi pustki, sporo osób zastanawia się, kim jest “nowy Guglarz” i … “co czeka ich strony” w przyszłości 🙂 W kilku słowach: jestem członkiem Search […]

Nie mogę się doczekać, kiedy ten projekt Google wejdzie w życie

Nie tak dawno temu – tydzień? – wyraziłem na mediach społecznościowych swoją opinię, że Google powinno w przypadku linków podjąć decyzję o niekaraniu za złe linki, ale o … całkowitym skasowaniu mocy, jaką te linki za sobą niosą. W związku z małym „unieruchomieniem fizycznym” zamiast przed Świętami fizycznie popracować mam „tylko” możliwość postukania w klawiaturę – przeglądam różne projekty i strony, które zostawiłem sobie do przejrzenia „na później” i … o to kolejny ciekawy news – […]

Wpisy gościnne coraz bardziej na cenzurowanym w Google

Po raz kolejny Matt zdecydował się na nagranie poświęcone wpisom gościnnym. Moim zdaniem świadczy to wyraźnie o tym, że temat nie jest wcale tak mało ważny, jakby to się mogło niektórym osobom wydawać; a sama idea guest bloggingu przekroczyła – jak to mogliśmy obserwować niejednokrotnie – granicę, po przekroczeniu której Google zaczyna bardziej interesować się danym tematem. Jak to z reguły bywa – wraz z coraz większym zainteresowaniem danym sposobem […]

Jaka jest maksymalna ilość linków wychodzących ze strony, która prowadzi do kary ze strony Google?

Odpowiedź brzmi – nie ma takiej liczby. Skąd jednak nadal często słyszymy o tym, aby nie przekraczać liczby 100 dla linków wychodzących z danej strony serwisu? Musimy cofnąć się w przeszłość. Kiedyś, jeszcze przed 2008 rokiem, był wpis w Pomocy Google, zgodnie z którym Google zalecało maksymalną ilość linków linków wychodzących właśnie na poziomie …. 100 (skąd 100 – wyjaśnia Matt w filmie). Jednak już w 2008 roku […]

Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?

Stanowisko Google w zakresie linkowania wewnętrznego jest jasne – w obrębie serwisu nie powinno się używać nofollow. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – ustawiając parametr nofollow na linkach blokujemy przepływ PageRanku w obrębie witryny. Im więcej mamy stron w serwisie, na których znajduje się strona z takim linkiem, tym gorzej dla niej jak ustawimy nofollow na takim linku, ponieważ tracimy taki procent mocy strony, jaki wynika z ilorazu […]

Hangout z Johnem Muellerem – 23-09-2013

Na dzisiejszy HO przygotowałem jedno pytanie, które, jak się okazało, zdobyło największą ilość głosów w moderatorni – i znalazło się dzięki temu na pierwszym miejscu w kolejce. Pytanie zostało zadane mi przez czytelnika mojego bloga, z prośbą, o „przekazanie dalej”. „Nienaturalne linki szkodzą – to wiemy. Jednak co w sytuacji, gdy profil linków jest … „bardzo naturalny”. Czy taka strona dostaje ekstra boost w SERPach z racji tzw. „dodatniego filtra”? Jak strona ma tylko dobre […]

Hangout z Johnem Muellerem – 13-09-2013

Na dzisiejszy HO przygotowałem dwa pytania, do których inspiracją był case Cyrusa, związany z użyciem disavow toola  – jedno z pytań zasugerował w swoim komentarzu Łukasz. Przed zapoznaniem się z poniższymi pytaniami  i odpowiedziami warto zapoznać się z casem – opisałem go na blogu, z linkiem oczywiście do oryginału. Te dwa pytania to: Czy Google używa narzędzia do zrzekania się linków (disavow tool) tylko przy okazji większych updatów? Dotyczy sytuacji, w której webmaster nie ma ręcznego filtra, a jedynie […]

Hangout z Johnem Muellerem – 09-09-2013

Dzisiejszy hangout rozpoczął się od nawiązania do pomyłki Google, o której miałem napisać osobny wpis. Otóż Google jako przykład złego linku podało link do … DMOZa. John „wywołany do tablicy na G+” to szybko sprostował, pisząc, że to był błąd ludzki: „That particular DMOZ/ODP link-example sounds like a mistake on our side. ” Podczas HO dodał, że dział SQE stara się patrzyć na przykłady linków, zanim je prześle do Webmastera. Niekiedy jednak […]

Hangout z Johnem Muellerem – 26-08-2013

Najważniejsze (moim zdaniem oczywiście)  kwestie, jakie zostały poruszone na dzisiejszym hangoucie – spośród listy pytań dostępnych na stronie, jak i tych zadanych na żywo w trakcie HO. Sporo czasu poświęcono kwestiom związanym z disavow toolem. Dlaczego Google przy odrzucaniu RR pokazuje domeny, których … nie ma w Narzędziach? Czy to bug? Kwestia, która od pewnego czasu bardzo absorbuje webmasterów, także i w Polsce. Fakt, że w wiadomościach od Google pojawiły się przykłady linków spoza […]