Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Dlaczego warto nieprzerwanie rozwijać swój serwis o nowe treści

W rozmowach z osobami, które chcą zwiększyć ruch na stronie, często słyszę „rozczarowanie”  – gdy mówię, że nad stroną, jeżeli ma być ona bardzo dobrze widoczna w Google, należy nieustannie pracować; a w przypadku młodych serwisów widoczne efekty mogą się pojawić dopiero po dłuższym, liczonym w miesiącach, czasie. Osoby są zdziwione, gdy mówię dalej, że w pozycjonowaniu liczą się nie tylko linki, ale także sama domena – jest historia czy treść znajdująca się w witrynie – […]

Jest oficjalne potwierdzenie – 3 maja Google wdrożyło update algorytmu

Po prawie trzech tygodniach podejrzeń, wątpliwości i plotek mamy oficjalne potwierdzenie wdrożenia 3 maja przez Google update’u. Informacja została opublikowana na Search Engine Land – wiemy już, że nie był to ani długo oczekiwany Pingwin, ani Panda – tylko „prosta” zmiana w samym algorytmie. the company told Search Engine Land that while no spam-related update had happened, there were changes to its core ranking algorithm in terms […]

Coraz więcej w Internecie fałszywych opinii o usługach i produktach

Lata temu Kaspar Szymański powiedział, że polskie księgarnie internetowe już na początku swojego istnienia popełniają duży błąd – zamiast skupić się na pewnej niszy od razu chcą walczyć w SERPach z firmami takimi jak Empik czy Merlin – zamysł szczytny, ale totalnie nierealny. Dzisiaj wiele firm próbuje osiągnąć ten cel zlecając publikowanie fałszywych opinii o sobie czy swoich produktach/usługach – na forach czy w ramach nieczytelnie oznaczonych wpisów […]

Phantom – od 3 maja Google wdraża update algorytmu

5 maja opisałem zaobserwowane dla monitorowanych przeze mnie stron zmiany w wynikach wyszukiwania. Zauważyłem wówczas, że strony z dobrą treścią, „czyste” (tzn. nie pozycjonowane) – odnotowały znaczące wzrosty widoczności w wynikach wyszukiwania strony kiedyś pozycjonowane – notowały w większości przypadków spadki. Zjawisko zaobserwowały i potwierdziły, co widać w komentarzach, pojedyncze osoby – dodam, że zdecydowana większość osób, w tym branżowców, nie odnotowała opisanego przeze mnie zjawiska. […]

Google wdraża update algorytmu – pierwsze obserwacje

Od wczoraj w nadzorowanych przeze mnie stronach obserwuję spore zmiany, jeżeli chodzi o pozycje w Google serwisy pod analizowane frazy. Zauważyłem następujące wzory, które dzisiaj się potwierdzają (poza pojedynczymi przypadkami): strony „czyste” – nie pozycjonowane seokatalogami, swl’ami, preclami czy „spam szeptanką”, z dobrą treścią i zoptymalizowane – notują zdecydowane wzrosty, przekładające się na wzrost całościowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania nawet o 57% strony „po przejściach” – ręczne […]

Podejrzewamy atak hakera – powiadomienie w Narzędziach dla Webmasterów

Kolejna nowość w powiadomieniach od Google wysyłanych przez Narzędzia dla Webmasterów – tym razem właściciele są informowani w bezpośredni sposób o tym, że ich witryna mogła zostać zaatakowana przez hakera Podejrzewamy atak hakera: http://xxxxxxxxxxxxxxxx.pl/ Niestety wydaje się, że Twoja witryna została zaatakowana przez hakera. Prawdopodobnie haker zmodyfikował strony lub umieścił spam w Twojej witrynie. Jeśli skonfigurował Twój serwer w taki sposób, aby treść zawierająca spam była prezentowana tylko określonym gościom, […]

Google musi przestać bazować na linkach jako czynniku rankingowym

Postanowiłem taki, a nie inny tytuł, nadać artykułowi, ponieważ z jednej strony jest on rozwinięciem wczorajszego wpisu, w którym wspomniałem o wypowiedzi Michała z działu SQT Google, dotyczącej konieczności budowania stron ukierunkowanych na użytkowników – zamiast nacisku na (ślepe) zdobywanie linków. Z drugiej zaś strony mam wrażenie, że odchodzenie Google przy tworzeniu SERPów od linków rozpoczęło się już jakiś czas temu, ponieważ coraz częściej widzę w wynikach wyszukiwania strony […]

Zbliża się update Google – 21 kwietnia strona nieprzystowana pod ruch mobilny będzie niżej w mobilnych SERPach

Po wczorajszej publikacji Michała na polskim Forum dla Webmasterów mam dziwne wrażenie, że … na coś się zanosi. Wskazówka 3, którą podaje Michał to … nic innego tylko działania, które wchodzą w zakres tzw. White hat SEO. Wczoraj musiałem odpowiadać na jeden komentarz, jak się promuje stronę zgodnie ze Wskazówkami dla Webmasterów. Michał ujął to dosadniej – i po lekturze całego wpisu chyba już nikt nie będzie miał […]

Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze

Do napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie to, że ostatnio spotykam się coraz częściej z problemami związanymi ze znacznym spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania stron, w których niedawno wdrożono tag kanoniczny. Chcę zwrócić uwagę na podstawowy błąd, który w szybkim czasie doprowadza do wyindeksowania całego serwisu – no, prawie całego. Błąd ten związany jest z wdrożeniem tagu kanonicznego w takiej samej postaci w obrębie całego serwisu. W praktyce polega to na tym, […]

Zmiany na stanowisku „polskiego Guglarza”. Karolinę zastępuje Michał :)

Pewnie po usłyszeniu tej wiadomości, przed chwilą podanej na Forum Pomocy Google dla Webmasterów wszyscy zastanawiają się: „Co teraz”? Karolina Kruszyńska poinformowała właśnie że przestaje pełnić funkcję Guglarza – od teraz będzie nim Michał Wiciński. Po fantastycznych dwóch latach rozstaję się z polskim forum Google dla Webmasterów. Postanowiłam  podjąć nowe wyzwanie i kontynuwać moją przygodę z Google w nowym team’ie w Londynie. Chciałbym wszystkim serdecznie podziękować za ten czas, […]

Youtube na TOP1 w wielkim formacie – robi wrażenie…

Na koniec – albo, jak kto woli – na początek dnia – ciekawostka wyhaczona przez Cezarego Lecha i zaprezentowana na jego profilu na Google+  – na TOP1 mamy filmik Robi wrażenie, prawda? Sprawdziłem tę frazę i rzeczywiście – duży Youtube „bardzo bije po oczach”. Jako ciekawostkę warto dodać, że wynik taki otrzymamy dla zapytania bez polskich znaków. Na chwilę obecną dla polskich znaków jest po staremu.  Zapytanie „jak założyć […]

Comperia.pl naraża strony uczestniczące w programie na filtr ze strony Google

Zmiana w regulaminie programu partnerskiego Comperia – ComperiaLead Zmiana regulaminu serwisu nie powinna nikogo dziwić – firma musi dostosowywać się do zmian, jakie zachodzą na rynku, a co za tym idzie nie tyle powinna, co wręcz musi dostosowywać się do nowego środowiska, w którym ma działać. I nie ma w tym nic dziwnego – nie podlega to żadnej dyskusji. Jak i to, że można wpisywać sobie w regulaminie „co się chce”, ale pod jednym warunkiem – że zmiany nie szkodzą … Klientom […]