Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Słowo kluczowe, wyszukiwane bardzo często w Google, (często) nie jest warte Twojej uwagi

Rozmawiając z osobami, które promują/chcą promować swoje strony w wyszukiwarce Google, bardzo często widzę, że skupiają oni swoją uwagę TYLKO na tych frazach,  które w Planerze Google są wyszukiwane najczęściej. Podczas rozmowy prędzej czy później słyszę zdziwienie w ich głosie, gdy dowiadują się, że wybrane frazy (w wielu sytuacjach) nie są warte swojej uwagi. Przyjrzyjmy się bliżej tematowi, aby lepiej zrozumieć, dlaczego fraza najczęściej wyszukiwana najczęściej nie jest dla Ciebie. […]

Treści o charakterze inżynierii społecznej – powiadomienie od Google w Search Console

Od pewnego czasu (od około dwóch miesięcy) Google serwuje nowy rodzaj powiadomienia w Search Console – informując o tzw. treściach o charakterze inżynierii społecznej: Komunikat jest generowany w sytuacji, gdy Google uzna, że pewne elementy składowe naszej strony mogą zostać wykorzystane ze szkodą dla osób odwiedzających naszą witrynę. W Pomocy Google znajdziemy zapis, który dokładnie wyjaśnia mechanizm działania treści o charakterze inżynierii społecznej: Atak za pomocą inżynierii społecznej, nazywany […]

Apel do Johna i Garry’ego – zróbcie COŚ z Pingwinem proszę

Ostatni wpis, w którym pokazałem, jak bardzo strona spadła w wynikach wyszukiwania po działaniach dwóch nieodpowiedzialnych firm SEO, sprawił, że postanowiłem za pośrednictwem tego wpisu zwrócić się do Search Quality Team’u w Google,  ponieważ moim zdaniem Google przesadza zmuszając webmasterów, których strony wpadły w tarapaty, czekać prawie 2 lata na Pingwina 4.0 Jest coraz więcej stron, które są trzymane miesiącami w niebycie, mimo, że wszelkie działania naprawcze, zostały wdrożone […]

Pozycja strony w Google w Search Console a w wynikach wyszukiwania

Kilka dni temu pisałem o zmianie, jaką Google wdrożyło w swoim algorytmie.  Była to kolejna w przeciągu miesiąca aktualizacja, która miała na celu zminimalizowanie wpływu zautomatyzowanych działań na wyniki wyszukiwania. Tym razem wpływ na rynek był druzgocący – polskie serwisy oferujące publiczne proxy wykorzystywane do sprawdzania pozycji strony wycofały je (przynajmniej na razie) ze swojej oferty. Ponieważ problemy z działaniem systemów monitorujących pozycje w Google pojawiały się  już wcześniej  […]

Certyfikowany Trener Google Adwords Tomasz Ciepłucha wykorzystuje Forum Google ?

Dzisiaj trafiłem na stronę, na której z ogromnym zdumieniem znalazłem informację, że certyfikowany trener Google prowadzi szkolenia oferujące w cenie bezpłatne wsparcie na forum produktowym Google Adwords ! Informacja o w/w szkoleniu znajduje się na stronie firmy Remnet. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że prowadzący jest w gronie ekspertów na Forum Adwords jako „Wschodząca Gwiazda” , który ma być wzorem dla innych, a tymczasem wykorzystuje ludzi udzielających na nim pomocy, którzy nic […]

Koniec ery publicznych proxy – ta runda dla Google

Dzisiejszy dzień przyniósł bardzo złą wiadomość dla osób zajmujących się SEO – zlikwidowanie usług dostarczania publicznych proxy przez dwie znane w polskiej branży SEO firmy. Jako pierwsze poinformowały o tym Proxygen na forum PiO   i Proxymarket.pl (w emailu wysłany do użytkowników) Jak zapewne Państwo zauważyli ostatnie dni, zwłaszcza od niedzieli, zaczęły pojawiać się bardzo poważne problemy z działaniem naszych proxy. Jest to niestety szerszy […]

Google zachęca do zlecania usług SEO certyfikowanym partnerom – strzał w stopę

Nie tak dawno temu pisałem o tym, że Google nie planuje wdrożenia certyfikacji SEO. Gary Illyes, pracownik Google, tłumaczył się tak Jeżeli Google zdecydowałoby się na wdrożenie programu certyfikującego firmy SEO to musiałoby je szkolić – a to wymagałoby zatrudnienia wielu osób, czyli pociągnęłoby za sobą konieczność „poproszenia” o pieniądze, a … „Search does not ask for anything” 🙂 Wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się Matt Cutts – i to już […]

Google nie wprowadzi certyfikatów dla agencji SEO. I dobrze.

Temat certyfikatów SEO nadawanych przez Google, jako potwierdzenie znajomości zagadnień z zakresu optymalizacji stron internetowych, pojawia się co jakiś czas już od wielu lat. Niestety, ale najczęściej w sytuacjach, w których firmy/osoby posiadające certyfikaty innych usług Google – np. Adwords czy Analytics – wykorzystują fakt ich posiadania do wprowadzania w błąd osób szukających profesjonalnych usług SEO – o czym pisałem już w 2012 roku. Zamieszczając na swoich stronach z ofertą SEO […]

Czy wejście na stronę użytkownika z Afryki NA PEWNO jest mało ważne ?

Prowadząc działania optymalizacyjne przy stronie prędzej czy później zaczniemy analizować użytkowników odwiedzających naszą stronę, zwracając (zwłaszcza) przy lokalnej firmie uwagę na to ile osób trafia na witrynę z danej miejscowości (i jej okolic). Jest jednak pewne ALE z tym związane, którego nieznajomość może prowadzić do wyciągania błędnych wniosków. Faktem mało znanym jest to, że operatorzy komórkowi najczęściej mają przypisane adresy IP ze strefy warszawskiej. A to znaczy, że jak np. prowadzimy […]

Weryfikacja dla zasobu http://…….. przy użyciu metody Metatag nie powiodła się. Połączenie z Twoim serwerem było niemożliwe.

Dodając stronę do Konsoli Google niekiedy napotykamy na sytuacje, które wydają się być w pierwszej chwili błędem, a nie są nim w rzeczywistości. Ostatnio taka sytuacja przytrafiła się także i mojej osobie :). Dodawałem stronę Search Console – po wpisaniu jej „z palca” (z reguły kopiuję jej nazwę z przeglądarki) nacisnąłem, jak to robię już od lat, DALEJ Po fakcie zdałem sobie sprawę, że podświadomie moje oko zarejestrowało fakt, że rozszerzenie domeny było błędne […]

Pobierz jako Google – od kilku dni wymagana jest captcha

Od początku miesiąca osoby, które chcą przyspieszyć indeksację zmian wprowadzonych na stronach w obrębie swojej witryny zobaczą w Search Console captcha: Wcześniej dało się ją zaobserwować np. przy wielokrotnym (ponad 5) użyciu opcji „Pobierz jako Google – miałem tak, jak optymalizowałem po kolei zakładki w serwisie, aby następnie, poprzez zaproszenie Googlebota, szybciej wprowadzić zmiany do indeksu. Captcha to nie powód do obaw Kiedyś captcha nie pojawiała się w ogóle. […]

Google wdrożyło update algorytmu

Od piątku na jednej stronie obserwowałem duży wzrost ruchu – nie pasujący do standardowego trendu (uwaga: strzałka pokazuje różnicę między dwiema liniami widocznymi w Google Analytics – wiem, że wtedy były Święta) Jednocześnie, o czym pisałem rano, od piątku zaczęły pojawiać się pogłoski, ze to może wchodzi w życie Pingwin – co jednak nie zostało potwierdzone na innych stronach (mam kilka witryn, które ewidentnie cierpią algorytmicznie za nienaturalne linki – […]