Blog

Jak pozycjonować stronę, gdy Klient nie chce się zgodzić na wprowadzenie w niej zmian

Tytuł może trochę prowokujący, ale takie sytuacje się zdarzają, i to wcale nie tak rzadko. Nadal sporo osób ulega Klientom w tym zakresie i podejmuje się pracy licząc, że „jakoś to będzie”. Z reguły do pozycjonowania używają SWLi czy innych „wynalazków”, co dla strony Klienta kończy się „zachowaniem status quo”. A tak naprawdę marnuje on czas, ponieważ nie ma nowych Klientów i wkrótce będzie zmuszony (chcąc nie chcąc) zamknąć swój biznes – tylko dlatego, że uparł się […]

Po updacie algorytmu? Co dalej z domenami regionalnymi?

Parę dni temu pisałem o zniknięciu dużej części domen regionalnych – raportowały to osoby na różnych forach poświęconych SEO. Wczoraj umieściłem na Forum Google konkluzję, że wygląda mi to na powolne „włączanie update’u” – i chyba tak rzeczywiście było. Osobiście zaobserwowałem parę stron regionalnych, zadbanych, które na parę dni zniknęły z Google. Pamiętając jednak o tym, że zniknięcie strony do kilku dni, jak to często podkreśla Guglarz, to naturalne zjawisko w SERPach, które […]

Czy warto używać domen regionalnych do budowania zaplecza?

Domeny regionalne od dawna cieszyły się zainteresowaniem w branży SEO, z prostej przyczyny – są tanie, koszt zakupu na pierwszy rok to jedynie parę złotych, odnowienia – kilkanaście. To sprawia, że taka domena jest ok. 4x tańsza od pl’ki, a to z kolei sprawia, że dużo osób kupowało „regionalki” i na nich stawiało zaplecza – aby w danej cenie mieć więcej domen. Tymczasem w ostatnich dniach coraz więcej wątków na Forum Pomocy Google […]

Google coraz lepiej radzi sobie z upychaniem słów kluczowych

Analizując ostatnie wątki, jakie pojawiają się na Forum Pomocy Google dla Webmasterów można odnieść wrażenie, że Google wprowadziło jakąś zmianę, dzięki której lepiej wychwytywane są strony, które w celu podniesienia widoczności w wynikach wyszukiwania Google stosują „proste” techniki łamiące Wytyczne, jak np. upychanie na stronie słów kluczowych. Takie wątki jeszcze do niedawna nie należały do częstych zjawisk – obecnie nie ma praktycznie dnia, kiedy nie pojawiają się na Forum. Zobaczymy, […]

Kody stanów HTTP

Gdy wchodzimy (lub robot) na jakąś stronę, do serwera wysyłane jest żądanie „jej pokazania” – serwer w odpowiedzi zwraca odpowiedni kod stanu HTTP – który jest nam w stanie wiele powiedzieć (czy strona wyświetla się poprawnie – 200, czy w ogóle istnieje – 404, czy może zostało zastosowane przekierowanie – 301, rzadziej 302). Na stronie http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=40132 możemy zapoznać się z tymi kodami dokładnie. Warto – jest to, […]

Czy katalogi są wciąż dobrym źródłem linków przychodzących?

W naszym kraju SEO dla wielu osób to połączenie przynajmniej jednego z 3 elementów – katalogów w każdym przypadku, potem SWLi, ewentualnie do tego należy dodać jeszcze Xrumera. Czy to jednak wystarcza? Widziałem wiele stron, które były pozycjonowane tylko w ten sposób i zauważyłem jedną prawidłowość, która pojawia się praktycznie w każdym przypadku. Otóż właściciele tych serwisów – albo osoby/firmy, które je pozycjonują – nie zwracają praktycznie uwagi na zawartość merytoryczną […]

Gdzie jest przycisk kopia w SERPach Google

Od kilkunastu dni osoby, które szukają linku do kopii strony w wynikach wyszukiwania stwierdzają ze zdziwieniem, że … jej tam nie. Od razu jednak uspokajam, że Google nie wycofało się z tego projektu. „Winowajca” zmienił miejsce. Znajduje się teraz w podglądzie strony Skąd ta zmiana? No cóż – widoczne na podstawie testów, jakie Google non stop przeprowadza, okazało się, że zbyt mało osób jest zainteresowanych tą funkcjonalnością i w związku z tym przesunięto […]

Nowa wersja Pandy już jest? Jak zmieni to branżę SEO?

Zgodnie ze słowami Matta Cutts’a, jakie pojawiły się 5 października na Twitterze Weather report: expect some Panda-related flux in the next few weeks, but will have less impact than previous updates (~2%). czeka nas niedługo kolejna „poprawka” Pandy – która jednak tym razem będzie miała mniejszy niż ostatnia wpływa na SERPy – bo jedynie około 2% wyników wyszukiwania zostanie nią dotknięty. […]

Sprawdzasz PageRank – a tu unranked? Uwaga: Google zmieniło API

Jeszcze do dzisiaj rano myślałem, że coś jest nie tak, a tutaj, nagle, bez zapowiedzi, wiem, że Google zmieniło swoje API i wiele programów, które sprawdzają PR, jak np. SearchStatus – generują „unranked”. Autorzy skryptów odpytujących strony pod kątem wartości PageRank muszą poprawić co najmniej jedną rzecz, którą namierzył np. autor niemieckiego bloga http://seo-mentor.de, a mianowicie: http://toolbarqueries.google.com/search na http://toolbarqueries.google.com/tbr Sam zastanawiałem się wczoraj, dlaczego jednej ze stron został […]

Za co strona internetowa może dostać bana od Google

Pytanie jest trywialne – większość osób wie, że ban jest nakładany na stronę, która łamie w rażący sposób Wytyczne Google dla Webmasterów. Ukrywanie tekstu, strona przejściowa – itp. itd. Ostatnio spotkałem się z sytuacją, gdzie ban został nałożony na stronę, która, oprócz pewnych drobnych niedociągnięć nie odstawała od Wytycznych, poza jedną rzeczą – nagłówki H1 na stronach kategorii były ukryte. Ta sytuacja zaważyła na tym, że na stronę […]

Narzędzia Google dla Webmasterów – nowy layout usługi

Parę dni temu, po zalogowaniu się do Narzędzi dla Webmasterów, zauważyłem zmiany, moim zdaniem in plus. Po pierwsze – przejrzysty układ. Po drugie – od razu, na głównej stronie, informacja o ewentualnych problemach z daną witryną. Po trzecie – w końcu wyraźnie widać, kto ma dostęp do naszych danych; w bardzo prosty sposób można komuś cofnąć uprawnienia. Te kwestie rzuciły się od razu w oczy, pobieżny rzut oka na inne funkcje pokazał, że tutaj […]

TC Summit 2011- spotkanie Najlepszych Współtwórców z całego świata

W dniach 13 oraz 14 września w Kalifornii odbyło się pierwsze spotkanie Najlepszych Współtwórców z For Pomocy Google z całego świata. Polska była reprezentowana przez 12 osób, co stanowiło około 5% wszystkich obecnych osób. Podczas TC Summit można było poza „standardowymi punktami” tego typu imprez (prezentacja wybranych produktów firmy czy panel dyskusyjny pracowników Google, którzy odpowiadali na pytania związane z ich pracą, cały czas mocno i wyraźnie podkreślając, […]