Blog

googlechecker – program do monitorowania pozycji stron w Google – czy warto?

Do dzisiejszego wpisu zainspirował mnie email, który dostałem dzisiaj na darmową skrzynkę pocztową – z ofertą programu do sprawdzania pozycji stron czy site’u w Google. Program nazywa się googlechceker (ciekawe, czy firma ma zgodę od Google na używanie ich zastrzeżonego znaku towarowego?) i oferuje (jak podano w emailingu): sprawdzanie pozycji (codzienne) wraz z przedstawianiem zmian na czytelnych wykresach – nie tylko w polskim Google generowanie miesięcznych raportów pozycji, z opcją cen oraz możliwością przesyłania raportu […]

Koniec ery Yahoo! Site Explorer’a – i co z tego?

21 listopad 2011 przejdzie do historii branży SEO – w tym to dniu zakończył się „żywot” najpopularniejszego w naszym kraju (bo darmowego) programu do sprawdzania BL.Można się o tym „przekonać” wchodząc na stronę YSE: Od 21-11-2011 już oficjalnie Site Explorer stał się częścią Narzędzi dla Webmasterów Bing’a. I nie ma co płakać i narzekać – wszystko się zmienia, trzeba dopasować się do nowej rzeczywistości. Powstaje tylko pytanie – czy to wpłynie w jakiś sposób […]

Kurs pozycjonowania w Rzeczpospolitej – e-Weblink, Adder – czy warto używać i stosować SWLe?

Dzisiaj rano będąc na zakupach zauważyłem przy Rzeczpospolitej płytkę o … pozycjonowaniu. Stwierdziłem, że chyba nie warto, no bo co można napisać na płytce oferowanej za 8 zł – a dokładniej za 7,99 zł? No a teraz widzę wątek na PiO i okazuje się, że miałem rację co do poziomu płytki. Rzekome pozycjonowanie to tak naprawdę … systemy wymiany linków – a ponieważ widać, kto otworzył wątek – dawno nie widziany na PiO Xann – wiadomo też, czyja […]

Rozliczanie się za pozycjonowanie na podstawie wyników z … jednego dnia

Decydując się na wybór firmy do pozycjonowania należy bezwzględnie sprawdzić jak często następuje sprawdzanie pozycji, na podstawie czego jest wystawiana później faktura za pozycjonowanie. Już kilka razy spotkałem się z sytuacją, gdzie takie sprawdzenie odbywa się … pierwszego dnia miesiąca. Czyli jeżeli 1 listopada strona znajdzie się w SERPach na określonym miejscu, to wówczas Klient płąci … za cały miesiąc. Czy jest to dobre rozwiązanie? Oczywiście, […]

Wyrok sądu w sprawie o słodkie upominki – sąd odrzucił zarzuty Ryszarda Garmada przeciwko Artystic Poland Group

Do tej pory taki temat nie pojawił się u mnie na blogu. Warto go jednak zaprezentować, ponieważ nie wszyscy właściciele katalogów – czy może mało który z nich – wie dokładnie, jakie prawa i obowiązki ciążą na nim, jako na osobie, która prowadzi stronę, na której inni mogą umieszczać swoje treści. A tymczasem w skrajnej sytuacji mogą zostać nawet pozwani do sądu…. Kwestia słodkich upominków wywołała niedawno spore poruszenie w światku SEO – zwłaszcza wśród […]

Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google

Mimo, że wiadomo już od dłuższego czasu, że witryny, które składają się tylko – albo w przeważającej części – z treści generowanych przez programy partnerskie – nie są specjalnie lubiane przez Google, to jednak w dalszym ciągu wielu webmasterów nie chce „przyjąć tego do wiadomości”. Widać to po wątkach z Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź znajdziemy w materiałach pomocy Google, które jednocześnie wskazują sposób stworzenia na bazie PP wartościowej domeny. Warto […]

Kolejne zmiany w SERPach – „pływająca mapka”

Krótki wpis tym razem. Zauważyłem, że w końcu i u nas jest widoczny nowy wygląd SERPów, sygnalizowany już wcześniej na zachodnich stronach. Cecha charakterystyczna to szersza mapka oraz „porządek” z pinezkami przy wynikach dotyczących mapek. trochę szeroko ta prawa strona mi wygląda, ale … pewnie coś tutaj Google wstawi … Kolejne reklamy? Już teraz SERPów nie widać, trzeba przewijać w dół ekran. A mapka „uparcie” za nami w tej czynności podąża 🙂

Google wprowadza profile biznesowe w Google+ – w końcu :)

Jak poinformowano na Blogu Google w końcu ruszają profile biznesowe w Google+. Swoją stronę można założyć bezpośrednio po kliknięciu w ten link. Procedura zakładania profilu biznesowego jest bardzo prosta – mi się już udało i pod adresem https://plus.google.com/116207663286165934488 znajduje się „szkielecik”. Nie widzę na razie niestety możliwości zmiany adresu na bardziej przyjazny – no ale może jest to gdzieś schowane w ustawieniach – albo, podobnie jak na Facebooku, będzie to możliwe dla […]

Dostajesz spam na skrzynkę? Skontaktuj się z providerem serwera spamera

Od pewnego czasu dostawałem na konto spam – typową ofertę usług, z dopiskiem na końcu, że „Niniejszy email został wysłany zgodnie z …”.  Niewiele osób wie, że taki typowy „nie spamerski email” nie powinien zawierać w sobie choćby zalążka oferty, a jedynie pytanie o wyrażenie zgody na jej przesłanie. W Polsce jest to nagminnie łamane. Z reguły taki email zawiera skróconą ofertę, po czym na końcu jest dopisana w/w regułka. W końcu, po kolejnym emailu, […]

Google usunęło operator „+” z wyszukiwarki

Już od ponad tygodnia Google nie obsługuje zapytań wpisywanych do wyszukiwarki z użyciem parametru „+”. Po wpisaniu zapytania np. +tanie+auta widzimy Patrząc się na statystyki GA dla bloga sporo osób używało tego operatora. Zobaczymy, jak będzie teraz – jakby na to nie patrzyć, przez długi czas można było w ten sposób doprecyzowywać zapytania – chociaż Google i tak domyślnie „wstawiało” plusy przy zapytaniach składających się z więcej niż z jednego słowa. Znak […]

Jesteś Klientem firmy SEO? Sprawdź stopkę na swojej stronie www

„Pomysłowość” niektórych osób zajmujących się pozycjonowaniem nie zna granic. Jestem w stanie zrozumieć pytanie o kwestie związane z SEO na jakimś forum poświęconym SEO – w końcu rzeczywistość zmienia się tutaj bardzo dynamicznie. Ale już wciąganie stron Klientów „w zabawę” to lekka przesada. Za szczególne „przegięcie” uważam umieszczenie przez firmę SEO w stopce strony firmowej Klienta, który zlecił firmie SEO usługę pozycjonowania, linków do … innych klientów tejże firmy!. […]

Czyżby ostatni update algorytmu był jednym z bardziej znaczących?

Nie minęło dwa tygodnie od wprowadzenia przez Google nowego algorytmu, a już coraz więcej właścicieli stron, z reguły w domenach regionalnych, narzeka na to, że w jego wyniku bardzo poleciały pozycje ich stron w Google. Dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się bardzo ciekawy wątek, w którym webmaster prosi o ocenę strony, która do niedawna była w TOP na pewne frazy, a teraz jest poza TOP100. nie wiem dlaczego praktycznie z dnia na dzień witryna […]