Blog

Optymalizacja zdjęć i plików graficznych na stronie pod kątem Google

Wielu webmasterów nie docenia roli zdjęć, jaką mogą one odegrać z punktu widzenia generowania ruchu na stronie. To duży błąd, ponieważ odpowiednio zoptymalizowana witryna potrafi generować właścicielowi znaczny ruch z wyszukiwarki grafiki. Jest więc o co powalczyć. Ruch, jakie na stronie generują grafiki, w większości przypadków nie jest duży – możesz to łatwo sprawdzić w Search Console. Jakiś czas temu spotkałem się ze stroną, gdzie odsetek ten kształtował się […]

(not provided) coraz bardziej widoczne w Google Analytics

Jakoś przeszło to chyba bez większego echa… Myślałem, że może coś z moimi statystykami odwiedzin jest nie tak, ale po tym, jak poruszyłem temat na Google+ okazało się, że nie tylko u mnie zostało to zaobserwowane. Od 6 marca w około 40% przypadku w statystykach wejść na bloga widzę, zamiast słowa kluczowego jedno wyrażenie – (not provided). Są to wejścia na stronę z wyników wyszukiwania osób zalogowanych na swoje konto Google, którzy wpisali w wyszukiwarkę jakieś wyrażenie, a następnie kliknęli […]

Jak poprawnie napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie do Google

Niekiedy zdarza się, że nasza strona – „mniej lub bardziej” z naszej winy – zostanie ukarana przez Google poprzez nałożenie na nią filtra czy, w skrajnym przypadku bana. Co wtedy należy zrobić? Czy taka domena jest już spisana na straty? Nadal obserwuję powszechny trend, który polega na tym, że zamiast walczyć o „swoje” i starać się wyciągnąć taką stronę z „niebytu” webmasterzy – zwłaszcza Ci bardziej świadomi tego, co zrobili nie tak – […]

Statystyki autora w Narzędziach Google dla Webmasterów – informacja o Twoich publikacjach w Sieci

Wprowadzone niecały rok temu rel=”author” umożliwia oznaczanie opublikowanych wpisów np. na blogu (naszym czy cudzym) swoją niejako „osobistą pieczęcią”, wskazującą jednoznacznie Google, kto jest autorem danej publikacji. O korzyściach płynących z tego rozwiązania pisałem nie tak dawno. W Narzędziach Google dla Webmasterów w Laboratorium jest ciekawa funkcja – Statystyki autora.     Dzięki tej funkcji możemy śledzić pojawienie się publikacji nie tylko na tych stronach, na których jesteśmy zweryfikowani jako […]

Porady Google dla właścicieli darmowych hostingów – jak uniknąć ich zbanowania

Wokół darmowych hostingów i akcji Google w zakresie ich „tępienia” narosło wiele pogłosek. Zaczęło się rok temu, po słynnej już  wypowiedzi Kaspara Szymańskiego, że Google zastrzega sobie prawo do usunięcia z sieci nie tylko stron łamiących wytyczne, jakie znajdują się na takim serwerze, ale w skrajnym wypadku – nawet do usunięcia wszystkich hostowanych tam serwisów z indeksu wyszukiwarki. „if freehosts appear 2b massively spammed Google reserves the right […]

Google będzie częściej kontaktować się z Webmasterami. To już widać.

Podczas ubiegłorocznego spotkania Najlepszych Współtwórców w Google, o którym pisałem na swoim blogu, padła zapowiedź zwiększenia nacisku na komunikację z webmasterami. Jak wtedy napisałem Na TC Summit zapowiedziano kilka ważnych nowości, z których za najważniejszą uważam fakt, że Google bardziej zintensyfikuje kontakty z webmasterami, za co m.in. będzie odpowiadała rozbudowana sieć komunikatów systemowych, generowanych w Narzędziach Google dla Webmasterów, związanych z dokładniejszym, niż do tej pory, informowaniem właścicieli stron o przyczynach nałożenia filtru/bana. No i co? No i Google dotrzymało […]

W końcu można udostępnić dane z narzędzi dla Webmasterów w ograniczonym zakresie

Zapewne większość z was spotkała się z sytuacją, gdzie albo sami nie chcieliśmy dać komuś dostępu do Narzędzi – albo też druga strona wolała przesłać nam zrzuty lub dane w tabeli niż pozwolić nam dowiedzieć się „wszystkiego o sobie”. To się zmieniło – i Google pozwala teraz na dodanie do strony użytkownika, który „nie wszystko może”. Albo inaczej – nie ma dostępu do strategicznych opcji zarządzania witryną. Jak nadać mniejsze uprawnienia? Wystarczy postępować […]

Co lubi a czego nie lubi Googlebot – warto wiedzieć

Googlebot to „bardzo ważna persona”. Od niej zależy, czy strona zostanie zaindeksowana. Niekiedy pozornie błahostka sprawia, że się na nas, a właściwie naszą stronę, może „obrazić”. Jak np. w sytuacji, gdy robots.txt zwraca kod błędu 500 – w takiej sytuacji możemy zapomnieć w przypadku nowej strony o tym, że pojawi się w indeksie – zaś przy starej powinniśmy oczekiwać jej wyindeksowania – o czym pisałem nie tak dawno. Bardzo ciekawy artykuł można […]

Jak ułatwić dodanie siebie do kręgów oraz wstawić na stronę link do strony na Google+

Coraz więcej osób zaczyna korzystać z Google+. O ile jednak sporo stron umożliwia dodanie ich – lub profili ich autorów – do Facebooka, to nadal mało stron ułatwia sprawę jeżeli chodzi o dodawanie ich autorów do kręgów – o stronach firmowych nie piszę. Można to jednak zmienić – z pomocą przychodzi nam bardzo przydatne narzędzie online, które służy do wygenerowania odpowiedniego badge’a. Po wybraniu na w/w stronie np. narzędzia […]

Google zmienia stronę główną – można udostępniać informacje na Google+ bezpośrednio z wyszukiwarki

19 lutego serwis marketing.lab zauważył pojawienie się okienka udostępnienia na stronie głównej Google. Od tego czasu co kilka dni sprawdzałem, kiedy takie rozwiązanie pojawi się i u nas. I proszę – dzisiaj zmianę i ja w końcu widzę.     No cóż, trzeba się przyzwyczaić do kolejnej zmiany, tym razem bardziej rewolucyjnej – do tej pory strona wyszukiwarki była „czystą wyszukiwarką”. Od teraz także i nas  mamy możliwość dzielenia się […]

Koniec filtru na Ceneo oraz Nokauta

Był filtr i … nie ma filtra. Porównywarki cenowe Ceneo czy Nokaut wróciły „na swoje miejsca”. Osoby, które obstawiały w mojej sondzie czas trwania filtru na 30 dni …. miały rację. Od wczoraj Ceneo znowu wyświetla się na pierwszej pozycji     zaś na takie frazy, jak aparaty fotograficzne czy drukarki atramentowe jest w TOP3.     A tutaj dowód z SERPów – oczywiście przy wyłączonej personalizacji 🙂     […]

Czy firma SEO powinna znać się na … SEO? Czy musi znać Wytyczne Google dla Webmasterów?

SEO staje się tematem coraz bardziej popularnym. Rosnąca rola Internetu w naszym życiu oraz coraz większa ilość firm, które chcą pozyskiwać Klientów z rynku poprzez to medium sprawia, że automatycznie prężnie rozwijają się usługi związane np. z optymalizacją i pozycjonowaniem stron.czy za ilością idzie jakość świadczonych usług? Nie zadałem pytania, które znajduje się w tytule wpisu, „ot tak”. Od wczoraj zastanawiam się – jakoś nie mogę zapomnieć o tym – […]