Blog

Czy blokować przed Googlebotem wolno wczytujące się strony?

Szybkość wczytywania się stron jest czynnikiem rankującym w Google. Czy zatem należy zablokować wolniej wczytujące się strony przez odwiedzinami na nich Googlebota – aby pomóc w ten sposób serwisowi jako całości? W dalszym ciągu jedynie 1% stron podlega wpływowi wspomnianemu czynnikowi rankującemu, zgodnie z którym strony, które wolniej się ładują automatycznie zajmują niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że odnosi się to do 1 ze 100 […]

Google pokazuje w SERPach najlepsze odpowiedzi z for internetowych

Kolejna zmiana w SERPach w Google. Jeżeli forum internetowe udostępnia funkcjonalność, nazywaną „Najlepsza odpowiedź”, wówczas Google potrafi pokazać ją w wynikach wyszukiwania, co widać poniżej     Niewątpliwie wpłynie to na CTR wyników naturalnych i wymusi większą dbałość o swoje fora ich moderatorów. Nie zdziwiłbym się, gdyby taka funkcjonalność była, podobnie jak linki witryny, „zarezerwowana” dla wartościowych (z punktu widzenia algorytmu naturalnie) serwisów. Ktoś to u nas zauważył?

Dokąd zmierza Google, jeżeli chodzi o SEO?

Świetny artykuł ukazał się na marketingland.com. Autor, w odniesieniu do informacji o wprowadzeniu kolejnej „kary” przez Google – tym razem w stosunku do „przeoptymalizowanych serwisów” – stawia proste pytanie: w którą stronę zmierza Google? Przypomina początki firmy, wskazując, że założyciele Google nie docenili (chyba?) userów. W 1999 roku Sergey Brin powiedział takie słowa Google’s slightly different in that we never ban anybody, and we don’t really believe in spam in the […]

Nie blokujmy CSSa i JavaScriptu przed Googlebotem

Pomimo znanego faktu, że Google nie zaleca używania np. nofollow w obrębie serwisu na stronach takich jak np. kontakt, i tak niektórzy nadal nie stosują się do tego. Lub np. używają nofollow w linkowaniu wewnętrznym, kierując użytkowników na „Strona główna” poprzez nofollow. Podobny temat niewłaściwej optymalizacji stron został poruszony właśnie przez Matta – tym razem „poszło” o blokowanie przed Googlebotem plików CSS oraz JavaScript. Jeżeli ktoś tak robi, powinien niezwłocznie „poświęcić kilka minut” […]

Google zamyka BuildMyRank.com – nowa odsłona wojny z serwisami sprzedającymi linki?

Jak poinformował Barry Schwarz 19 marca Google wyindeksowało przeważającą większość stron z systemu BuildMyRank.com, który umożliwiał pozyskiwanie – za stosowną opłata – linków zwrotnych. No cóż, jak się reklamuje swój serwis wprost na stronie, że się sprzedaje linki, to przyciąga to osoby zainteresowane ich pozyskaniem, system staje się coraz bardziej popularny – a potem to, jak widać, tylko kwestia czasu, kiedy taki serwis „wpadnie Google […]

Jak wyłączyć autouzupełnianie w Google? Możesz spróbować … pozwać firmę :)

Google w Japonii zostało wezwane przez sąd w Tokio do wyłączenia autouzupełniania w wyszukiwarce w związku z pozwem, jaki wytoczył firmie pewien Japończyk. Kilka lat temu stracił on pracę. Okazało się, że informacje z tym związane pojawiały się (jak można wywnioskować) osobom, które prowadziły z nim rozmowy rekrutacyjne w nowych firmach i które (jak to coraz częściej dzisiaj bywa) przed zatrudnieniem „szperały” w Sieci, szukając informacji o swoich przyszłych pracownikach. Ponieważ Google […]

Ankieta – Ile byłbyś w stanie zapłacić za dostęp do informacji o „not provided”

Jeszcze nie tak dawno na conversion blogu napisano podejrzewam, że przy przekierowaniu polskiego Google na https nie osiągniemy takich poziomów:) (20%) To był grudzień – po 6 marca zaobserwowałem zaś już dni, kiedy ten wskaźnik u mnie zbliżał się do …. 50%. Ponieważ temat związany z not provided  nadal wzbudza duże zainteresowanie postanowiłem umieścić na blogu krótką sondę na temat naszych „możliwości finansowych” w tym zakresie – czyli ile […]

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011

Z jednej strony Google wymusza na właścicielach sklepów coraz więcej, „zmuszając ich” do optymalizacji swoich serwisów, budowania unikalnych opisów produktów, wprowadzania możliwości komentowania itp. itd. A z drugiej strony, cichaczem, nadciągają kolejne zmiany, których wdrożenie już za trochę więcej niż dwa lata może sporo pozmieniać na polskim rynku e-commerce. Już 13 czerwca 2014 roku państwa członkowskie Unii Europejskiej będą musiały stosować w praktyce wynikające […]

Kolejna wersja Pandy dotknie 1,6% wyników wyszukiwania

Tym razem poprzez Twittera Google poinformowało kilka dni temu o wdrożeniu kolejnej już odmiany Pandy, która ma tym razem dotknąć ok 1,6% wyników wyszukiwania.     Przyznam, że powoli się chyba już uodporniłem na „pandowe rewelacje” i chyba przestanę zwracać na to uwagę 🙂 – no chyba, że będzie to dotykało większą ilość wyników niż błąd statystyczny (3%). Osoby zainteresowane „odświeżeniem” tematu lub przybliżeniem go bliższym zapraszam na SearchEngineLand, […]

Niedługo zobaczymy więcej not provided w Google Analytics

Osoby, które śledzą swoje statystyki uważnie zauważyły, że od 6 marca pojawia się coraz więcej wejść ze słowa kluczowego not provided. Jeżeli ktoś wprowadza zapytanie do Google będąc zalogowanym, to takie wyszukiwanie nastepuje po SSL’u, co w praktyce wyklucza możliwość podglądnięcia w statystykach, z jakiej frazy nastapiło wejście na naszą stronę. Do tej pory, aby tego uniknąć, np. w czasie przeprowadzania testów chociażby w trakcie optymalizacji koszyka zakupów – gdzie sprawdzaliśmy […]

O czym zapominają webmasterzy tworząc CMSy teoretycznie przyjazne Google

Nie każdy potrafi tworzyć strony. Jest to logiczne, ponieważ … nie każdy z nas potrafi naprawić samochód, zadbać o rośliny w ogrodzie (coś o tym wiem…) czy pomalować mieszkanie. Podobnie jest ze stronami internetowymi. Niby Google jest najbardziej popularną wyszukiwarką u nas, niby wszyscy to wiedzą – a i tak (jak na razie) nie widziałem jeszcze ani jednej strony, co do której nie miałbym uwag – mniejszych czy większych – pod kątem SEO. Co najbardziej/najczęściej kuleje u webmasterów, przygotowujących […]

Czy zmieniać adresu url już istniejącego serwisu pod kątem SEO?

Każda zmiana dokonywana na stronie niesie za sobą ryzyko większych czy mniejszych fluktuacji. Na pewno przekierowanie 301 jest ryzykowne. Pisze ryzykowne, ponieważ nadal nie wszyscy wiedzą, że w wyniku zastosowania takiego przekierowania część mocy strony przekierowywanej „wyparowuje po drodze” – co w praktyce oznacza, że strona docelowa, na którą zostało dokonane przekierowanie 301, wcale nie musi zająć tego samego miejsca w SERPach. Musimy też pamiętać o tym, że przekierowanie nie następuje od razu, […]