Blog

Znaki specjalne w adresach url – np. polskie litery. Duże i małe litery. Stanowisko Google.

Znaki narodowe w adresach url Od pewnego czasu możemy kupować domeny z polskimi znakami. Jak to wpływa na pozycję takiej strony w Google? Czy używanie znaków narodowych jest korzystne z punktu widzenia widoczności naszej strony w Google? Otóż wyszukiwarka jest w stanie sobie „poradzić” z sytuacją, gdy w urlu „spotka” niewystepujące w angielskim alfabecie znaki. Algorytm jest tak napisany, że nie stanowi dla niego problemu poruszanie się w obrębie takiej strony czy indeksowanie serwisów, […]

Czy pozyskując linki do adresu witryny ze slashem na końcu adresu i bez – dzielimy PageRank?

Chodzi dokładnie o sytuację, gdy ktoś umieszcza link np. do mojego bloga (dzięki!) podlinkowując go http://blog.seo-profi.pl – a ktoś inny https://blog.seo-profi.pl/ – czy w takiej sytuacji PR ulegnie podziałowi? Od razu uspokajam i szybko odpowiadam – nie. Pytanie jest ciekawe, ponieważ teoretycznie sytuacja z podziałem PR byłaby możliwa – z punktu widzenia technicznego oba adresy stron są … różne, zatem pod obiema wersjami adresu mogłyby się znajdować całkowicie różne serwisy. Jak wiemy […]

Recenzja książki „Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów”. Danny Dover, Erik Dafforn

Niedawno w wydawnictwie Helion ukazała się bardzo ciekawa pozycja z z zakresu optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google – „Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów”. Dlaczego warto zwrócić na nią uwagę? Po pierwsze –  zawdzięczamy to jej autorom. Danny Dover, był główną osobą odpowiedzialną za SEO w SEOMozie, gdzie udzielał konsultacji takim firmom, jak Facebook czy Microsoft. Każdy, kto siedzi chociaż chwilę w branży wie, jakim […]

Recenzja książki „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” Bartosz Danowski, Michał Makaruk

Już po raz trzeci Bartosz Danowski i Michał Makaruk wydali książkę, która od wielu lat, od pierwszego wydania w 2007 roku, cieszy się niesłabnącą popularnością w branży SEO. Nie tylko wśród osób, które dopiero zaczynają swoją „przygodę z Google” – ale także i wśród tych, którzy zajmują się tym od lat, i którzy kolejne wydania książek traktują jako dobrą okazję do uporządkowania wiedzy. Nierzadko w wyniku lektury znajdują oni „brakujące elementy łamigłówki” w swojej […]

Nowy komunikat od Google o kupowaniu linków w Narzędziach dla Webmasterów

W na początku 2011 roku Webmasterzy zaczęli dostawać nowy rodzaj komunikatu w Narzędziach Google dla Webmasterów – o sprzedawaniu linków przekazujących PR, emitowanych na ich stronach. Dear site owner or webmaster of http://www.domain.com/, We’ve detected that some of your site’s pages may be using techniques that are outside Google’s Webmaster Guidelines. Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that […]

Keyword density (nasycenie strony słowami kluczowymi) nie jest tak ważne…

Wytyczne Google dla Webmasterów mówią „prosto” – twórz strony przyjazne dla użytkowników, nie dla robotów. Jeżeli będziemy się kierowali tą regułą, nasza strona powinna być widoczna w Google – tyle mówi samo … Google. Należy podkreślić od razu, że „nie od razu Kraków zbudowano” i „bez pracy nie ma kołaczy”. Ciężko osiągnąć wysokie pozycje w Google – zwłaszcza obecnie – bez przyłożenia się do strony i zrobienia serwisu, który „coś sobą […]

Strategia marketingowa dla sklepu internetowego – a co to jest w ogóle?

Do napisania tego wpisu skłonił mnie Paweł Lipiec, który napisał bardzo dobry artykuł odnośnie strategii reklamowych, jakie mają właściciele polskich sklepów internetowych. Powinienem chyba dodać – której nie mają… W Polsce sprzedaż w Sieci kojarzy się z tym, aby sprzedać taniej, niż ma konkurencja. Nie próbuje się badać rynku, chociażby w kontekście zachowań użytkowników, trafiających do danego sklepu – skąd są, co robią, dlaczego nie dokonują zakupów. Jeżeli […]

Jak Google będzie traktować nowe TLDs?

Na chwilę obecną jest wiele różnych TLDs (top level domains). Google stara się, aby wyniki prezentowane w wyszukiwarce bazowały bardziej na treści, jaką zawiera prezentowana strona – niż na rozszerzeniu. Matt nie wyklucza sytuacji, że będzie potrzebny pewien okres przejściowy, aby wyszukiwarka przyzwyczaiła się do nowej rzeczywistości. Jednak bazując na obecnym doświadczeniu, gdzie doskonale (jak mówi) radzi sobie z układaniem SERPów, nie sądzi, aby wprowadzenie […]

Maile Ohye przybliża najczęstsze błędy popełniane przy działaniach SEO

Od pewnego czasu coraz częściej widzę filmy lub czytam wypowiedzi osób związanych z SEO (nie tylko pracowników Google), którzy podkreślają, że aby myśleć o wysokich pozycjach w Google należy przede wszystkim zadbać na początku o własne podwórko. I to przed tym, zanim zacznie się działania SEO przy stronie. Strona ma się wyróżniać od konkurencji – ofertą, usability, podejściem do Klienta. Nie da się wygrać Grand Prix Monaco stara Syrenką, o czym każdy wie […]

Dlaczego komenda link pokazuje tylko część linków przychodzących

Jeżeli ktoś nadal liczył, że Google zacznie pokazywać dla komendy link: domena więcej linków niż czyni to obecnie, to czas najwyższy, aby wyprowadzić go z błędu. Google od pewnego czasu realizuje konsekwentnie politykę, zgodnie z którą dla komendy link:domena pokazuje tylko pewną próbkę odnośników do analizowanej strony – z zachowaniem jednak jednocześnie „prawa” do pełniejszej informacji w tym zakresie dla właścicieli stron – ale tylko tych, którzy dodadzą swoją witrynę […]

Czy warto dbać o jakość linków prowadzących do naszej strony

Linki prowadzące do naszej strony można porównać do głosów, jakie oddajemy na w wyborach na osoby, które w nich startują aby zdobyć np. mandat posła. Im głosów jest więcej tym większa szansa na to, że osoby, które je otrzymały, zostaną wybrane. Jest tylko „drobna” różnica w takim porównaniu – ilość linków nie przekłada się automatycznie na ich jakość. A tymczasem bardzo długo w branży SEO dominował – i jak widzę nadal się to nie zmieniło […]

Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?

No właśnie, jak to właściwie jest? Czas w Internecie biegnie bardzo szybko. Jeszcze parę lat temu meta tagi, a właściwie ich optymalizacja, były podstawą przy zapewnianiu stronie widoczności w Google. Ciągły „postęp” w technikach oszukiwania algorytmu sprawił, że od pewnego czasu Google nie zwraca już w ogóle uwagi ma meta tak keywords, a ibezpośrednio na  description zapewne także (tak odbieram słowa pracowników Google, zgodnie z którymi ten meta tag należy […]