Blog

Dlaczego należy podpisywać umowę na pozycjonowanie stron

Do napisania tego artykułu skłoniły mnie obserwacje różnych wypowiedzi na forach, gdzie użytkownicy skarżą się, że Klient, po dojściu strony na uzgodnione pozycje, przestał odpowiadać na emaile, a przede wszystkim – przestał płacić (lub też, jak umowa została podpisana na efekt – nie chce zacząć). Po zastanowieniu stwierdziłem, że warto napisać kilka słów na ten temat, aby zwrócić uwagę obu stronom, że jej podpisanie znajduje się w interesie obu […]

Najlepszych Współtwórców na Forum Google jest od dzisiaj siedmiu

Bardzo szybko leci czas. Widać to zwłaszcza na przykładzie Google, które od prawie już dwóch lat „atakuje nas” coraz szybszymi zmianami w zakresie swoich usług. Coś, co jeszcze wczoraj się liczyło, chociażby z punktu widzenia widoczności strony w SERPach, jak np. keywords – dzisiaj jest już kompletnie bez znaczenia. Szybkość zachodzących zmian powoduje, że nawet osoby, które starają się je śledzić na co dzień, muszą poświęcać coraz więcej […]

Na filtr od Google za przeoptymalizowanie strony jeszcze poczekamy …

Okazało się, że ostatnie zamieszanie z wypadaniem stron z rankingu to nie był zapowiadany filtr za przeoptymalizowanie serwisów, ale … mały bug w algorytmie. Jak wyjaśnił Matt Google błędnie interpretowało niektóre strony jako zaparkowane – co skutkowało ich niższym rankingiem. I saw a recent post where several sites were asking about their search rankings. The short explanation is that it turns out that our classifier […]

Google wdraża właśnie update związany z przeoptymalizowaniem serwisu?

Czyżby Google właśnie wdrażało na Google.com update algorytmu skierowany w stronerzeoptymalizowanych serwisów, który zapowiadał niedawno Matt? Barry Schwarz zauważył właśnie, że w ciągu ostatnich 20 godzin na angielskim Forum Google bardzo zwiększyła się ilość wątków,w których użytkownicy skarżą się, że ich witryny zniknęły z Google. I run a reputable product website (keynotopia.com) that teaches people how to use keynote and powerpoint for prototyping, and sells Keynote templates […]

Kiedy Google usuwa ręcznie strony ze swoich wyników wyszukiwania

Filtry, bany – to coś, co spędza sen z oczu wielu webmasterów. Bardzo często niesłusznie – jakoś w Polsce każdy spadek to zaraz „filtr/ban”. Dzieje się tak z powodu niewiedzy z zakresu zasad, jakimi kieruje się Google dbające o czystość swoich wyników wyszukiwania. Najnowszy film z kanału GoogleWebmasterHelp przybliża nam sytuacje, przy których na stronę może zostać nałożony ręczny filtr czy ban. Najczęściej do usuwania treści z Google przez Google dochodzi […]

Użyteczna strona błędu 404 w serwisie – czy warto ją mieć

Użyteczna strona błędu 404, jak sama nazwa wskazuje, jest stroną, która wyświetla się użytkownikowi odwiedzającemu nasz serwis w sytuacji, gdy np. skróci sobie ręcznie adres url w obrębie naszego serwisu tak, że powstanie adres, którego nie ma. Najczęściej taka osoba zobaczy wówczas taką oto stronę     Jeżeli tak się stanie może zaistnieć jedna z dwóch sytuacji użytkownik: cofnie się wstecz i spróbuje na nowo „poprawnie skrócić […]

Co robić z nieaktualnymi treściami na swojej stronie

Nie wszystkie serwisy mają do czynienia z tego typu sytuacją. W przypadku firm usługowych, które specjalizują się w wykonywaniu określonych czynności dla swoich Klientów, z reguły nie zachodzi zjawisko ograniczania oferty, ale bardziej jej rozwój, co prowadzi do generowania nowej treści w serwisie – czyli zjawiska, które „Google ludzi najbardziej”. Nawet, jak taki serwis usunie stronę czy dwie, zapominając przy tym, aby ustawić przekierowanie 301 na najbardziej zbliżoną […]

Zmiany w algorytmie Google od 2000 roku po dzień dzisiejszy (2012)

Znajomość daty wejścia w życie zmiany algorytmu Google może niekiedy być w stanie wytłumaczyć, dlaczego nasza strona np. dostała filtr, w wyniku którego zanotowaliśmy spadek z TOP10 na np. TOP50. Zwłaszcza od pewnego czasu, kiedy Google informuje nas o tym, co i kiedy wdraża (po fakcie, ale jednak), możemy w niektórych sytuacjach z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, za co zostaliśmy ukarani. I automatycznie otrzymujemy wskazówki, co zrobic, aby usunąć przyczynę spadku i wrócić na pozycje, jakie strona […]

Czy kupowane linki pozycjonujące można reklamować jako niewykrywalne dla Google?

Do napisania artykułu zainspirował mnie wpis na blogu Matta Cuttsa pod tytułem „undetectable spam” (niewykrywalny spam). Jak się łatwo domyśleć „poszło” o reklamę kolejnego „rewelacyjnego systemu sprzedaży linków” 🙂 Contextual Links @ V7N are undetectable to search engines. Whether it be by human or algorithmic filtering, our links are impossible to detect. Boskie … Zastanawiam się, kto jest większym idiotą – inaczej nie można bowiem […]

AutoAudytSEO – automatyczny audyt stron – czy warto używać go jako zamiennika typowego audytu SEO?

Do napisania tego wpisu skłoniła mnie znaleziona przez system brand24.pl wzmianka o tym, że ktoś zacytował mnie na …. Allegro. Wszedłem i … zobaczyłem takie oto ogłoszenie (prezentuje zrzuty, ponieważ jak aukcja trafi do archiwum, to nie będzie informacji „dla potomnych”).     Informację o sobie znalazłem nieco dalej – we fragmencie, w którym autor z jednej strony porównuje oferty „normalnych audytów strony” do np. mojego, z drugiej jednak – pisze, że skrypt […]

Czy mała ilość tekstu na stronie dyskwalifikuje ją w oczach Google?

Na pozycję strony w Google cały czas pracuje wiele czynników. Google mówi, że jest ich pomad 400 – warto zauważyć przy tej okazji, że jak Bing wspomniał, że ma więcej (padła liczba 1000, o ile dobrze pamiętam), do tych 400, o których mówiono od lat, doszło jeszcze po kilka odmian każdego czynnika – i znowu Google rulez :). Tak naprawdę to chyba nikt jeszcze nie zdecydował się na to, aby spróbować w jakiś sposób […]