Blog

Mecz wygrywa się w szatni! Jon Gordon, Mile Smith

Z reguły najlepiej uczy się nam na podstawie doświadczeń osoby, które musiała przejść przez pewne trudności, aby, radząc sobie z nimi, osiągnąć sukces. Do takiej pozycji można zaliczyć zapiski trenerem drużyny z ligi NFL. Dzięki nim poznasz nie tylko kulisy pracy jednego z najbardziej stresującego zawodu, ale także dowiesz się, jak jako lider możesz poprowadzić swój zespół (sportowy czy biznesowy) do zwycięstwa. Nie jest łatwo zbudować zwycięski zespół. […]

Cumulative Layout Shift (CLS) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Cumulative Layout Shift (CLS), który mierzy wizualną stabilność strony, to jeden ze wskaźników tzw. Web Core Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WCV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. Czym jest Cumulative Layout Shift CLS to miara ruchu elementów w widocznym obszarze. Mówiąc bardzo prosto […]

Czy wiesz, kto ma dostęp do Twojej „wizytówki” (Profilu Firmy w Google)?

Bardzo wiele wizytówek zostało założonych nie przez właścicieli, ale przez firmy, z którymi kiedyś współpracowali – czy to na etapie budowy strony pozycjonowania, czy też innej formy reklamy. Oznacza to, że taka firma posiada pełne prawa do edycji Twojego profilu, może usuwać opinie, zdjęcia, produkty, ba może nawet zamknąć Twoją firmę! Na szczęście nawet jeżeli ta sytuacja dotyczy właśnie Ciebie, to nic straconego. Dziś dowiesz się, jak sprawdzić, czy jesteś właścicielem wizytówki […]

Search Console – Błąd przekierowania

Wielu właścicieli stron reaguje nerwowo na powiadomienia, jakie otrzymują z Search Console. Związane jest to z faktem, że większość z nich pełni rolę monitów o wystąpieniu niepożądanej sytuacji, która może negatywnie wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google. Niekiedy jednak mają miejsce powiadomienia, które pełnią rolę raportów. Np. o prawidłowo przeprowadzonym procesie przekierowania. Czym jest błąd przekierowania Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google błąd przekierowania jest raportowany […]

Largest Contentful Paint (LCP) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Largest Contentful Paint (LCP), który mierzy wydajność ładowania, to jeden ze wskaźników tzw. Web Core Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WCV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. Czym jest Largest Contentful Paint Largest Contentful Paint (LCP) to jeden ze wskaźników tzw. Web Core Vitals, […]

Nie każda firma może założyć Profil Firmy w Google

Tak zwana “wizytówka” od jakiegoś czasu nosząca określenie “Profil Firmy w Google” to bezpłatna usługa Google, która pozwala firmie pozyskiwać klientów poprzez wyświetlanie na mapach oraz dedykowanych miejscach w wyniku wyszukiwania informacji o danej firmie. Dzięki temu zwiększamy szansę na pozyskanie nowych klientów, ponieważ docieramy do większej ilości osób zainteresowanych naszą ofertą. Pomimo faktu, że profil dedykowany jest biznesowi, to jednak nie każda firma może założyć wizytówkę. W niektórych sytuacjach […]

Dlaczego klient firmy SEO rezygnuje z pozycjonowania a firma SEO ze świadczenia usług

Klienci rezygnowali, rezygnują i będą rezygnować z usług firm SEO. To normalny proces, typowy gdy dochodzi do współpracy między dwoma podmiotami. O tym jednak, czy współpraca potrwa dłużej niż krócej, decyduje wiele czynników, z których część znajduje się po stronie klienta, a część firmy SEO. Obie strony mają na nie wpływ – co nie oznacza, że zawsze jest to możliwe. Zacznę od stwierdzenia, że to nie jest tak, że tylko klient może zrezygnować z usług pozycjonowania. Umowę o pozycjonowanie może […]

Search Console – za mały ruch w witrynie przez ostatnie 90 dni nie pozwala na pełną ocenę.

Jeżeli Twoja strona nie jest nowa to taki komunikat oznacza, że Google posiada zbyt mało danych, ponieważ ilość osób, jaka odwiedziła stronę w ostatnich 90 dniach była niewystarczająca do wygenerowania raportu. Jak przeczytamy w dokumentacji Google, komunikat w Search Console informujący o tym, że jest „za mały ruch w witrynie przez ostatnie 90 dni nie pozwala na pełną ocenę”, pojawi się, gdy Jeśli zamiast Raportu o jakości strony pojawi się komunikat Za mało […]

6 wskazówek, dzięki którym zaczniesz prowadzić bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego to bardzo ważna kwestia. Jeżeli zależy Ci na tym, aby zbudować wizerunek swojej firmy i swojej osoby jako eksperta w branży, wbrew pozorom nie jest to jednak wcale taka prosta sprawa. Po pierwsze, na początku trzeba w ogóle chcieć go prowadzić. Należy móc zobaczyć wartość, jaką blog firmowy wniesie dla Twojej firmy. Po drugie należy bloga zacząć prowadzić, a z tym też nie jest taka prosta sprawa. Bardzo […]

Search Console – Film jest poza widocznym obszarem

Coraz częściej na stronach dodajemy odnośniki do filmów, najczęściej zlokalizowanych na YouTube. Jest to najlepsze podejście, ponieważ hostowanie filmów na własnym serwerze wpływa negatywnie na szybkosć działania strony (poza tym YT jest bezpłatny, więc dlaczego nie korzystać?). Zdarza się, że Search Console poinformuje nas o pewnych problemach, np. o tym, że film znajduje się poza widocznym obszarem. Co to oznacza? Jak przeczytamy w dokumentacji Google Aby film został uwzględniony w indeksowaniu, podczas […]

Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią. Michael Bosworth, Ben Zoldan

Obecny świat to świat nadmiaru danych i szumu informacyjnego. W jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta i zachęcić go do nawiązania kontaktu z naszą firmą? Jak zostać zauważonym, a potem usłyszanym nie mówiąc o tym, aby odbiorca zastanowił się nad tym, co mówimy oraz to … zapamiętał? Opowiadanie historii odgrywa tutaj dużą rolę, sprawiając, że o Twojej firmie usłyszą tłumy. „Jestem ślepy, proszę o wsparcie” kontra „Jest wiosna … a ja nie mogę jej zobaczyć.” Gdybyś miał jedną […]

Search Console – Alternatywna strona zawierająca prawidłowy tag strony kanonicznej

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google, strona jest oznaczona jako alternatywa innej strony (czyli jest to strona AMP z kanoniczną wersją komputerową, mobilna wersja kanonicznej wersji komputerowej lub wersja komputerowa kanonicznej wersji mobilnej). Ta strona prawidłowo wskazuje stronę kanoniczną, która została zindeksowana, więc nie musisz nic robić. Search Console nie wykrywa alternatywnych wersji językowych stron. Na wstępnie należy podkreślić, że to jeden z tych komunikatów, który nie informuje nas o błędzie. Google generuje taki […]