Blog

Już niedługo SERPy zostaną oczyszczone po Pingwinie?

Obecny poziom wyników wyszukiwania przyprawia niektórych o ból głowy. Duża ilość wyników z jednej domeny, pojawiający się dla topowych pozycji spam z różnego rodzaju śmieciowych zaplecz sprawia, że w branży SEO wrze i na Google sypią się gromy. O ile wiadomym jest to, że nad pierwszą przypadłością Google pracuje (i to już od dłuższego czasu), o tyle co do drugiej kwestii na razie mamy więcej domysłów i przypuszczeń niż konkretów. Dopiero od kilku dni […]

Nadchodzi duży update Pingwina

Od czasu wprowadzenia update’u algorytmu Google, o wdzięcznej nazwie Pingwin, nie milkną narzekania ze strony firm SEO i osób związanych z branżą pozycjonerską. Spora doza emocji, bardzo wyraźnie widoczna na forach i blogach branżowych każdej osobie postronnej mówi jedną rzecz – Google ze swoim Pingwinem wykonało kawał roboty w zakresie zmniejszenia wpływu firm SEO na SERPy. Wiele osób się z tym zapewne nie zgodzi, ale ja wiem jedno – im więcej […]

Hangout z Johnem Muellerem – 13-08-2012 – kiedy uważać na serwer, co robić ze spamerami na forum

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, na którym poruszono wiele wątków, z których kilka chciałbym przybliżyć. Dlaczego niekiedy wysoko, obok siebie, są strony z tą samą treścią? Taka sytuacja zależy od okoliczności, ale np. może mieć miejsce sytuacja, gdzie mamy stronę producenta, który nie sprzedaje swoich produktów – i stronę dystrybutora. Obniżenie strony dystrybutora w rankingu byłoby nie fair w stronę osób, które szukają nie informacji produktach, ale miejsca, gdzie można je nabyć. […]

Jak sprawdzić ile stron z Twojego serwisu zgłoszono do usunięcia jako łamiące prawo

Na stronie Google Transparency Report można sprawdzić ilość żądań usunięcia treści z wyszukiwarki – zarówno ze strony osób/firm, które uznały, że są łamane ich prawa – jak i rządów. W kontekście zapowiedzenia wdrożenia od następnego tygodnia nowego czynnika rankującego, czyli ilości pozytywnie rozpatrzonych zgłoszeń o usunięcie stron z obrębu danej witryny z indeksu Google za złamanie prawa (np. kradzież treści) warto bliżej zapoznać się z serwisem. Wchodząc na stronę Copyright […]

Pobierz jako Google sposobem na namierzenie faktu zhakowania strony

Opcja z Narzędzi dla Webmasterów „Pobierz jako Google” jest prostym, a poprzez to niedocenianym, sposobem na sprawdzenie, czy nasza strona nie została zhakowana. Często np. dzieje się np. tak, że wchodzimy na naszą stronę z wyników i nie widzimy problemu. Ale jak zrobi to robot, to wówczas serwowana jest mu inna treść, co- jako cloaking – w konsekwencji prowadzi do zniknięcia strony z SERPów. Aby naprawić zaistniałą sytuację, musimy po hakerze „posprzątać”. Niekiedy jednak wydaje się […]

Nowy czynnik rankujący w Google – ilość ważnych zgłoszeń o usunięcie strony z Google

Coraz więcej osób skarży się, że z ich strony są kradzione treści. Webmasterzy narzekają, że osoby, którym nie chce się pracować nad swoją stroną, „pożyczają” sobie treści, których opracowywanie zajmuje ich autorom w wielu przypadkach dużo czasu. Próby zmuszenia osób, które wykorzystują na swoich witrynach efekt pracy innych, do usunięcia skopiowanych treści rzadko przynoszą pozytywny efekt. Niekiedy jest problem ze znakiem towarowym, który wykorzystywany jest na wielu witrynach bez zgody […]

Hangout z Johnem Muellerem – 10-08-2012 – nienaturalne linki i nie tylko

W dniu dzisiejszym miał miejsce kolejny hangout z Johnem Muellerem, podczas którego poruszane były tematy, z którymi „borykają się” właściciele stron internetowych, a które wpływają na pozycje ich stron w Google. Poniżej krótkie resume tematów, na które moim zdaniem warto zwrócić uwagę. Czy zmiana serwera może wpłynąć na spadek ruchu na stronie? Teoretycznie nie (jak wszystko zostało przeprowadzone poprawnie, jak nie ma np. żadnych problemów z nowym serwerem). W praktyce może miec […]

Wykryliśmy znaczny wzrost liczby URL-i, pod którymi jest zwracany błąd 404 (nie znaleziono strony)

Wdrażanie nowych rzeczy z reguły powoduje kilka mniejszych czy większych problemów. Jak pisałem np. u mnie w pewnym momencie przestały się wyświetlać wpisy na stronie – działały: strona główna, strony tagów oraz kategorii plus strony statyczne. Wpisy – już nie … Po szukaniu sprawcy winnym okazała się być wtyczka – ale nie ta, która wyłączyłem. Skąd to wiem? Przyznam, że zapomniałem sobie o wyłączonej wtyczce WP-No-Tage-Base (odpowiada za usunięcie z adresów url […]

Cache and Prioritize Visible Content – PageSpeed Service

Po wprowadzeniu rok temu serwisu PageSpeed Service, za pomocą którego możemy zmniejszyćczas ładowania się strony, Google wprowadza teraz nowe narzędzie, o wdzięcznej nazwie Cache and Prioritize Visible Content. Jak możemy przeczytać na Google Developers Blog idea jest taka, aby umożliwić szybsze wczytywanie się treści strony poprzez następujące działania  cache’owanie kodu HTML – system wydziela treść na stronie, która nie może być scache’owana, zaś […]

Dziękuję za uwagi do nowej skórki – zaszły zmiany, proszę raz jeszcze o feedback

W nawiązaniu do tego, co napisałem we wcześniej wpisie, w którym zaprezentowałem nową skórkę bloga, dziękuję za wszystkie nadesłane komentarze z opiniami co do nowego wyglądu bloga. Byłem pozytywnie zaskoczony ich ilością oraz precyzyjnymi uwagami – bardzo za nie dziękuje.Komentarze (przypomnę) były tylko do mojej wiadomości, ponieważ nie chciałem, aby ktoś narzucał swojego zdanie innym na pierwszym etapie wdrożenia nowej templatki. Potraktowałem je jako, swego rodzaju, burzę mózgów, w wyniku której otrzymałem sporo opinii, z których część została […]

Linki nadal ważniejsze dla Google od mediów społecznościowych

Coraz częściej obserwujemy wypowiedzi w Internecie, które wieszczą coraz szybszy „upadek linków” na rzecz mediów społecznościowych. Że media społecznościowe (jak nie już) to niedługo będą odgrywać coraz większą rolę w kształtowaniu przez Google wyników wyszukiwania. Jak to wygląda naprawdę? Poproszony o stanowisko w tej sprawie Matt odpowiedział, że możliwym jest fakt, że za 10 lat to się zmieni i media społecznościowe będą miały większy wpływ na algorytm Google. Ale jeszcze ten czas […]

Jak założyć i właściwie ustawić gravatar dla komentarzy na blogu

W nowej skórce zdecydowałem się na włączenie gravatarów. Dzięki temu osoby, które korzystają z tego rozwiązania, będą mogły być lepiej widoczne podczas dyskusji. Jeżeli ktoś korzysta z tego rozwiązania w Sieci zwiększy w ten sposób swoją rozpoznawalność podczas dyskusji na blogu. Ponieważ trochę się musiałem nagimnastykować z gravatarem, a jak zauważyłem, w prowadzonych dyskusjach ze znajomymi, nie wszyscy orientują się w działaniu tego systemu (zwłaszcza jego konfiguracji) poniżej […]