Blog

Mam grupę wielbicieli :) – to dowód na to, że etyka w SEO „leży i kwiczy”

Wczoraj dostałem takiego emaila Sprawdzales haslo „aufyt SEO” ? I gdzie jestes teraz, a gdzie byles niedawno hihi? I co linki przychodzace nieszkodza? Zalatw szybciej u Guglopedryli narzędzie do usuwania niechcianych linków, bo i tobie się przyda:)I nie zadzieraj z pozycjonerami. Prawdzimy pozycjonerami. Wow – ostro! Sprawdziłem sobie SERPy – moja strona, która pod frazę audyt SEO była na 7 miejscu przesunęła się w dół „zatrzymała się” na pozycji 47 […]

Hangout z Johnem Muellerem – 21-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania: Czy link „tekstowy” – www.example.com – może być postrzegany jako nienaturalny link? Pytanie wynikło z faktu, że, jak wiadomo, Google potrafi „podążać” za takimi linkami tekst linki są używane tylko do tego, aby znajdywać nowe linki. Ale nie są one w żadnym wypadku używane do tworzenia rankingu. […]

Kup ubezpieczenie samochodowe w Google

Od razu śpieszę z wyjaśnieniem – Google nie przestawia wyszukiwarki na działalność finansową. Ale wprowadziło już jakiś czas temu w Wielkiej Brytanii coś, co z pewnością przyprawi właścicieli wielu serwisów branży finansowej o zaniepokojenie. Otóż w wynikach naturalnych pojawiło się stosowne okienko, gdzie firmy, w zamian za pewną opłatę dla Google, mogą promować oferty ubezpieczeń samochodowych. Po rachunkach osobistych o kartach kredytowych to kolejna działka finansowa, w którą wchodzi Google w tym […]

Hangout z Johnem Muellerem – 17-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania Czy jest jakiś filtr od Google, który „trzyma stronę:” na 1 miejscu na … 2 stronie w SERPach? Pytanie padło ze strony osoby, której witryna „uparcie” trzyma się 1 pozycji w wynikach wyszukiwania, ale na … 2 stronie. Odpowiedź była krótka – nie, to nie jest filtr. Czy kliknięcie w link […]

Jak wybrać dobrą firmę SEO (pozycjonującą)

Jeżeli szukasz dobrej firmy SEO to nie bój się zadawać pytań – specjalistę poznasz po tym, że będzie potrafił i CHCIAŁ na nie odpowiadać.  Zanim dostaniesz ofertę „z automatu” zadzwoni lub podpyta emailem o oczekiwania, potrzeby i inne, konieczne do przedstawienia oferty, informacje. Na koniec – prawdziwy specjalista nie wysyła maili reklamowych, nie wydzwania po kilka razy w tygodniu, nie jest męczący – bo zna swoją wartość. Update’y Pandy, a zwłaszcza ostatni z kwietnia br – […]

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe w procesie pozycjonowania strony w Google

Do napisania artykułu zainspirował mnie ten oto tweet „Właściwe słowa kluczowe dla strony to nie te, które używa twoja konkurencja – ale te, których używają osoby szukające Twojego produktu/usługi”. Na wstępie uwaga do osób znających język angielski – specjalnie zmieniłem trochę wypowiedź, aby dobitniej pokazać, jak często popełniany jest błąd w zakresie właściwego doboru słów kluczowych. Nie zawsze to, co robi konkurencja sprawdzi się i w naszym przypadku. […]

Czy strona może sama wyjść z filtra nałożonego przez Google?

Spotykając się w komentarzach, emailach czy rozmowach na Forum Google z różnymi problemami związanymi z widocznością stron w Google widzę, że często mają one podłoże w … nieznajomości tematu. Brak wiedzy z zakresu SEO wymusza powstawanie kolejnych faktów i mitów, które, rozszerzając się szybko w Sieci, wprowadzają w głowach osób, które chcą same zgłębiać zagadnienia związane z optymalizacją swoich stron w Google, niepotrzebny zamęt. Dodatkowo czytając różne fora i blogi […]

Update algorytmu Google – mniej wyników z tej samej domeny w SERPach

Nie raz i nie dwa w ostatnich paru miesiącach można było przeczytać komentarze o tym, jak to Google sobie nie radzi z SERPami –  w omawianym przypadku często można było zaobserwować dominację jednej domeny w wynikach wyszukiwania. Niekiedy cała pierwsza strona należała do jednej witryny. Google już od jakiegoś czasu było świadome problemu i pracowało nad jego rozwiązaniem. I chyba się udało – zgodnie z informacją, jaką podał Matt na Twitterze w tym […]

Najlepsze narzędzia do sprawdzania backlinków – MajesticSEO oraz Ahrefs

Wraz z dynamicznym rozwojem Narzędzi Google dla Webmasterów osoby, którzy skupiają się tylko na swoich stronach, mają sprawę niejako załatwioną. W ich przypadku dostęp do domeny w Narzędziach gwarantuje najlepszy obraz linków przychodzących, jakiego nie zobaczą w żadnym z komercyjnych narzędzi tego typu. Taki stan rzeczy jest ważny z jeszcze co najmniej jednego, ale arcyważnego powodu – jakiekolwiek problemy analizowanej w ten sposób strony z linkami mają swoje podłoże tylko […]

Będzie więcej powiadomień w Narzędziach Google

Dwa dni temu dostałem od Google takie oto powiadomienie Witamy, Wiemy, że kondycja Twojej witryny jest dla Ciebie ważna. Aby informować Cię na bieżąco o jej stanie, od teraz Narzędzia dla webmasterów automatycznie wyślą Ci powiadomienie e-mail, jeśli wykryjemy problemy z Twoją witryną o dużym lub krytycznym znaczeniu. Takie e-maile wysyłamy tylko w razie problemów, które naszym zdaniem mają istotny wpływ na kondycję Twojej witryny lub jej pozycję […]

Hangout z Johnem Muellerem – 10-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. można było uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: Czy strony widoczne w „Niewybrane” w „Stan indeksowania” obejmują te oznaczone jako noindex? Nie – w tej sekcji znajdują się tylko te linki, które podlegają odwiedzinom Googlebota. Blokada ustawiona poprzez noindex sprawia, że takie strony się tutaj nie liczą. Przekierowania 301 „w łańcuchu” – na co uważać? Odpowiedź […]

Jak budować wartościową stronę w dobie Pandy i Pingwina

Dzisiaj zachęcam do oglądnięcia ciekawego filmu przygotowanego przez Dan’ego Petrovic’a poświęconemu Pandzie i Pingwinowie, z którego m.in. dowiemy się, że dzisiaj nie liczy się ilość stron w indeksie – ale ich jakość. Zbędnych stron powinniśmy się wystrzegać – chociażby używając tagów kanonicznych czy przekierowań. unikajmy przeoptymalizowania strony – te same anchor teksty, upychanie słów kluczowych dbajmy o linki – ale te dobre. Spam, sieci linków (np. SWLe czy giełdy linków) nie są tym, […]