Blog

Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej

Dzisiaj sprawdzałem sobie, jak to mam w zwyczaju robić co jakiś czas,  „co piszczy o mnie w Sieci”. Wpisałem w wyszukiwarkę „blog seo profi” – i dwie rzeczy rzuciły mi się w oczy. Pierwsza – w końcu doczekałem się linków witryny w ilości maksymalnej, czyli sześciu 🙂 Druga – to zaintrygowało mnie znacznie mocniej: na końcu Title strony widocznego w SERPach zauważyłem coś takiego Zdziwiło mnie to. Wiem, że Google dopasowuje […]

Wyjście z Pingwina nie prowadzi do powrotu strony na pozycje sprzed nałożenia kary

Dla wielu osób filtr nałożony przez Google na stronę kojarzy się z chorobą, po której wyleczeniu pacjent wraca do zdrowia – czyli w przypadku domeny na pozycje, jakie zajmowała ona przed „zachorowaniem”. Niestety, nie do końca jest to prawdą. Mamy różnego rodzaju filtry, że wspomnę tylko o ich podstawowym podziale na ręczne (nakładane przez osoby z SQT) oraz algorytmiczne (w których system sam, jak nazwa wskazuje, wymierza sankcje). Filtry są nakładane na strony za różne przewinienia i nie ze wszystkich wychodzi się […]

Fraza w domenie nie gwarantuje już wyższych pozycji w Google

Wczoraj na Twitterze Matt Cutts wrzucił informację, zgodnie z którą dokładne dopasowanie nazwy domeny do zapytania nie gwarantuje już dla niej ze strony Google forów domeny (wysokich pozycji w SERPach), w sytuacji, gdy jest ona niskiej jakości. Zgodnie z uzyskaną informacja zmiana ma dotknąć 0,6% zapytań, jakie użytkownicy wpisują w USA. Dużo? Moim zdaniem tak – ponieważ można się tylko domyślać, że to kolejny krok, jaki Google wykonało w kierunku oczyszczania […]

Hangout z Johnem Muellerem – 28-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania: 1 część HO Czy Googlebot potrafi odczytać zawartość strony, która zwraca kod 404? Nie – jak Googlebot widzi kod 404 to „nie zajmuje” się w ogóle treścią. Pamiętajmy też przy okazji o tym, że nie wszystkie strony w serwisie są odwiedzane z równą częstotliwością. Dlatego  jak strona przestanie […]

Piszesz ciekawego bloga? Google doda Ci linki w SERPach

Bardzo ciekawy wpis pojawił się na Search Engine Land. Jeżeli ktoś wejdzie na naszą stronę, której jesteśmy autorem (określane jest za pomocą rel=”author” oraz odpowiedniego powiązania strony z naszym profilem na Google+) z wyników wyszukiwania, a następnie po przeczytaniu artykułu wróci do SERPów, Google doda trzy linki do podobnych artykułów, które będą widoczne w SERPach pod danym wpisem. Zgodnie z informacją pozyskaną od Google If a user visits an article by an author […]

Czy ban/filtr może być nałożony na stronę przez pomyłkę?

Pytanie proste, ale wiele osób nie potrafi udzielić na nie odpowiedzi. A tymczasem brzmi ona – Tak, strona może dostać bana/filtr przez pomyłkę. Spotkałem się z tym na pewno dwa razy. Po raz pierwszy na angielskim Forum, na które trafiła osoba, której strona nagle zniknęła z Google, zdziwiona zaistniała sytuacją There seems to be no reason why one of my sites hosted by Google is suddenly treated differently from the others.) Jak się […]

Tylko trzy wyniki wyszukiwania w SERPach na pierwszej stronie…

Pierwsza strona wyników wyszukiwania od dawna była tylko TOP10. Co jakich czas miały miejsce różne testy ze strony Google pod kątem ilości wyników wyszukiwania prezentowanych na stronie głównej, jednak dopiero ostatnio TOP7 zaczęło wyraźniej zadomawiać się w SERPach. Piątego września pisałem o TOP4, jakie zaobserwowano w Google. A dzisiaj sprawdzając sobie kilka tematów wpisałem taką oto frazę w Google i zobaczyłem … tylko 3 naturalne wyniki wyszukiwania, połączone […]

Najczęstsze błędy optymalizacyjne na stronach oraz w pozycjonowaniu w 2012 roku

Powoli kończy się rok 2012. Rok, który niewątpliwie zapisze się w historii branży SEO jako jeden z tych, w którym zaszły spore zmiany. Szumne zapowiedzi Matta z końca 2011 roku o powrocie ludzi z SQT do swoich „statutowych działań” nie pozostały bez echa. Updaty algorytmu takie jak Pingwin czy zapowiedzi jego aktualizacji sprawiają, że SEO znajduje się obecnie moim zdaniem na rozdrożu. Moim zdaniem 2012 to okres największych zmian w algorytmie […]

Czy rozliczanie pozycjonowania w oparciu o TOP10 jest dobre dla Klienta i firmy SEO?

„Nieśmiertelne TOP10” … Popularny sposób rozliczania się firm SEO za usługi pozycjonowania stron Klientów. Pomimo konieczności ponoszenia coraz większych nakładów i czasu pracy nadal jest to najczęstsza forma rozliczeń między stronami. Inne metody – np. długi ogon, prowizja od sprzedaży czy abonament w dalszym ciągu są w mniejszości. Należy jednak podkreślić wyraźnie, że spora część firm SEO, tych dłużej obecnych na rynku, nie stosują już tej metody… Oparcie […]

Jak przekonać Klienta do SEO? Napisać, że Adwords cieszy się mniejszym zaufaniem :)

Dzisiejszy wpis powstał po otrzymaniu takiego oto emaila Witam serdecznie, Nie znalazłam Państwa strony xxxxxxx na najważniejsze frazy branżowe w naturalnych wynikach wyszukiwania, przez co potencjalni klienci nigdy jej nie znajdą. Żeby to zmienić wystarczy zacząć pozycjonować stronę xxxxxxx Jeśli są Państwo zainteresowani, prześlę niezobowiązującą propozycję wraz z cennikiem. Będą mogli Państwo sprawdzić dlaczego pozycjonowanie jest znacznie skuteczniejsze niż kampania AdWords, która cieszy się coraz […]

Maleje rola pozycjonowania na rzecz optymalizacji w promocji stron w Google

Jak każdy, kto zajmuje się tematyka poruszaną na blogu, wie, SEO to akronim od „search engine optimization” – czyli optymalizacja (stron) pod kątem (silników) wyszukiwarek. W Polsce pojęcie SEO jest równoznaczne z pozycjonowaniem – co ma sens, ponieważ działania optymalizacyjne mają na celu podnieść stronę w wynikach wyszukiwania. A że przy okazji mamy jeszcze linki, to chyba nie przeszkadza? W Polsce SEO to praktycznie tylko linki.  Nadal stosunkowo mało jest firm, które […]

Narzędzie do testowania danych strukturalnych – koniec description?

Coś bez echa przeszło u nas, więc postanowiłem przybliżyć temat zmiany narzędzia do testowania danych strukturalnych. Zgodnie z informacją na blogu Google mamy jego nową odsłonę od kilku dni, która prezentuje się jak poniżej. Zaznaczyłem na zrzucie dwie kwestie warte uwagi. Kolor zielony – dowód na to, że description przestaje odgrywać już jakąkolwiek rolę z punktu widzenia SEO? Kolor czerwony – możliwość pokazania przykładów, jakie możemy osiągnąć […]