Blog

Użyłem po raz pierwszy narzędzia Google do usuwania linków

W związku z różnymi pytaniami – oraz wątpliwościami – związanymi z nowo wprowadzonym przez Google narzędziem do usuwania linków postanowiłem je przetestować. Wybrałem sobie jedną domen, poszperałem w linkach, wpisałem listę domen i … poszło. Procedura, którą opisałem dokładnie na blogu, jest intuicyjna i każdy sobie z nią bez problemu powinien poradzić. Oczywiście potem trzeba tylko umieć wskazać właściwe domeny do usunięcia. Jedynie przy wysyłaniu pliku należy zwrócić uwagę na jedną […]

Google Data Center

Jak wygląda Google data center od środka? Zapraszam do zapoznania się z materiałem, który został pokazany w telewizji CBS. Reporterka stacji miała możliwość zapoznania się z jednym z 8 data center – Lenoir, znajdującym się w Północnej Karolinie. Warto dodać, że 4 dalsze są w budowie. 50% tego, co jest obecnie „na chodzie”… Streszczenie filmiku (w języku angielskim) znajdziecie pod tym adresem. Fakt zaproszenia telewizji jest o tyle wart uwagi, że Google […]

Znalazłem małą/dużą niedoróbkę w narzędziu do usuwania linków

Mówiąc wprost okazało się, że udzielając komuś dostępu ograniczonego do witryny automatycznie pozwalamy takiej osobie wpłynąć na nasze linki przychodzące. Zgłosiłem to od razu do Google, zaznaczając, że stwarza to ryzyko powstawania nadużyć. Bardzo szybko Kaspar potwierdził ten fakt na Google+. Sposób przedstawienia sugeruje moim zdaniem, że sprawa została już przekazana do działu inżynierów odpowiedzialnych za narzędzie. Btw, it seems that with restricted permission access to our brand newdisavow links tool is […]

Pierwsze wrażenia i komentarze po wdrożeniu przez Google narzędzia do usuwania linków

Po wprowadzeniu wczoraj wieczorem (polskiego czasu) przez Google narzędzia do usuwania linków – a dokładniej mówiąc usuwania wpływu złych linków na stronę, o czym pisałem obszernie przy relacjonowaniu na żywo newsów z konferencji PubCon oraz przedstawiając odpowiedzi Google na możliwe pytania i odpowiedzi z tym związane – czas zastanowić się nad możliwymi scenariuszami dalszych wydarzeń. Oraz nad samą ideą tego narzędzia. Coraz częściej słyszę głosy, że to narzędzie przyniesie więcej szkody niż […]

Narzędzie Google do usuwania linków – pytania i odpowiedzi

Na blogu Google ukazał się właśnie wpis poświęcony wdrożeniu przed chwilą nowego narzędzia od Google – stworzonego z myślą do usuwania wpływu niechcianych (czytaj: spamerskich) linków, jakie ktoś umieścił do naszej strony. Ponieważ samo narzędzie opisałem w poprzednim wpisie w tym skupię się na dziale Q&A z powyższego wpisu. Jestem i tak pewny, że pytania będą się, przynajmniej przez najbliższe dni, nadal pojawiać. Jeżeli coś budzić będzie waszą wątpliwość […]

Linki zrzeczenia się – narzędzie do usuwania linków z Google

No i stało się – po kilku miesiącach oczekiwania, wbrew temu, co mówiono w branży, Google wprowadza w narzędziach dla Webmasterów narzędzie do usuwania wpływu linków przychodzących na stronę. Dzięki Barry’emu Schwarz’owi, który na swoim blogu przeprowadził relację on-line w formie streszczania najważniejszych informacji macie możliwość dowiedzieć się o tym praktycznie od razu. Sposób przekazania informacji był starannie wyreżyserowany. Matt rozpoczął od przedstawienia pokrótce działań, jakie w ostatnich latach Google […]

Tomasz Wieliczko, twórca e-Weblink’a, przyznaje się do depozycjonowania konkurencji

Dzisiaj wpadł mi w oko artykuł autorstwa Tomasza Wieliczko pod tytułem „Depozycjonowanie stron jest takie proste„. Po lekturze tego krótkiego, ale jakże konkretnego, wpisu zastanawiam się, czy autor trochę aby nie przesadził. Lub – czy pisał ten artykuł w pełni świadomie. Jestem po wstępnej analizie prawnej, z której wynika, że praktyki, które polegają na celowym szkodzeniu innym stronom, podpadają pod paragraf. Ponieważ jednak owa analiza padła w niezobowiązującej rozmowie po zaznajomieniu się […]

Reklamy Adwords na białym tle? Dlaczego nie? Nowy test Google

Na Google znalazłem bardzo ciekawy wpis, w którym Cyrus Shepard prezentuje zaobserwowany nowy wygląd reklam Adwords. Niby nic się nie zmieniło, układ jest ten sam – ale uważni obserwatorzy od razu zauważą, że … zniknął „łososiowy” background – sama reklama jest na … białym tle. Na naszym (polskim) Google+ wywiązała się zaraz dyskusja. Zgadzam się z tym, że wprowadzenie takiego layoutu na pewno podbije CTR linków sponsorowanych […]

Sprawdziłeś domenę, jest wolna? Kup ją lepiej od razu – bo ją stracisz

Do napisania tego wpisu skłoniła mnie sytuacja z wczoraj. Przed godziną 22.00 sprawdzałem w OVH dostępność jednej domeny. Była wolna. Nie dokonałem zakupu, ponieważ nie byłem co do niej przekonany. Dzisiaj rano znowu postanowiłem sprawdzić ją, jak i inne możliwości i … okazało się, że została zarejestrowana. Aby było ciekawiej stało się to praktycznie w tym samym momencie, kiedy dokonałem sprawdzenia jej dostępności ! Domenę sprawdzałem w OVH i myślałem, […]

Coś komuś nie wyszedł test na moim blogu, że linki przychodzące szkodzą

Jak pamiętacie we wrześniu dostałem informacje, że ktoś usiłował wpłynąć na moją stronę firmową, która na frazę audyt SEO znajdowała się w Google na 7 miejscu TOP10 – opisałem to na blogu. Przypomnę krótko treść emaila, jaki otrzymałem wtedy Sprawdzales haslo „aufyt SEO” ? I gdzie jestes teraz, a gdzie byles niedawno hihi? I co linki przychodzace nieszkodza? Zalatw szybciej u Guglopedryli narzędzie do usuwania niechcianych linków, bo i tobie się przyda:)I […]

Czy wdrożenie zaleceń ze schema.org na stronie przeklada się na wzrosty w SERPach

Dzisiejsze pytanie, na które odpowiadał Matt Cutts, brzmiało: „Wdrożenie na stronie snippetów wpływa pozytywnie na wzrost CTR w SERPach. Czy użycie kodu zgodnie z zaleceniami zawartymi na schema.org przełoży się bezpośrednio na wzrost pozycji strony w Google?„ Odpowiadając NIE na tak postawione pytanie po raz kolejny Google daje nam do zrozumienia jedną, ale jakże ważna rzecz – powinniśmy popatrzyć się na nasze strony oraz na ich promocję w wyszukiwarce z większym dystansem, wybiegając „daleko w przyszłość”.  […]

Wpisy gościnne (guest blogging) a pozyskane w ten sposób linki – stanowisko Google

Kolejny z najnowszych filmików Matta dotyczy kwestii wpisów gościnnych i związanego z tym pozyskiwania linków. Omawiając tę kwestię Matt daje nam dwie odpowiedzi – krótszą i … dłuższą 🙂 Krótsza – jasno z niej wynika, że Google bierze pod uwagę reputację autora. Im ktoś jest bardziej znany i ma już wyrobioną markę – jak np. Vanessa Fox czy Danny Sulivan – tym blogi, na których pojawi się ich wpis powinny […]