Blog

Dlaczego firmy SEO pozycjonują, a nie … optymalizują stron Klientów?

Pytanie nie jest takie przewrotne. Po tym, jak po raz kolejny zobaczyłem stronę pozycjonowaną przez dużą firmę SEO w sposób, który, mówiąc krótko, urąga wielu zasadom optymalizacyjnym, postanowiłem napisać ten wpis, aby dać do myślenia Klientom, którzy wybierając firmę SEO będą się kierować … no właśnie, czym? Pozycjonowanie bez optymalizacji porównałbym do wyścigu dwóch bolidów F1, z których zarówno jeden jak i drugi ma dobry silnik, ekipę serwisową czy menadżera, […]

Hangout z Johnem Muellerem – 12-11-2011

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jaka jest różnica między rekomendacjami Google, a … wskazówkami (tips w oryginale)? W pytaniu chodziło jeden z artykułów, gdzie Pierr Far użył sformułowania „tips”. Otóż tips nie wpływają na wyszukiwarkę, bardziej odnoszą się do usability. Jaką rolę odgrywa […]

Hangout z Johnem Muellerem – 09-11-2012 – strony e-commerce

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Z racji tematu hangoutu większość pytań dotyczyła zagadnień związanych z działalnością sklepów internetowych. Zachęcam do oglądnięcia HO, zwłaszcza pierwszych 20 minut pierwszej części, kiedy John omawia sposoby właściwego zadbania o strukturę naszej strony e-commerce. Czy strona […]

We’ve found that the majority of your site’s content is in a language we do not currently support

Uczestnicząc aktywnie w życiu Forum Google dla Webmasterów od czasu do czasu spotykam się z pytaniami, w jakim języku pisze się do Google prośby o ponowne rozpatrzenie strony. Wiele osób próbuje tłumaczyć na język angielski swoją wiadomość – nie jest to dobra droga. Szkoda czasu. Nie tak dawno pisałem dokładnie o tym, w jaki sposób podejść do tematu. Nie chcę powielać poruszanych tam kwestii, odsyłam do wpisu, który powstał na kanwie wywiadu z pracownikiem Google, […]

Jak Google postrzega linki sidewide?

Trwało to długo (nie pamiętam nawet, czy polskie pytanie pojawiło się do tej pory w filmikach z Mattem) – ale w końcu mamy polskie pytanie. Krzysztof postanowił uzyskać od Matta odpowiedź w temacie: W jaki sposób Google traktuje linki sidewide? Czy Google traktuje takie linki jak jeden link (ponieważ powtarzają się na wszystkich podstronach serwisu)? Osoby, które zajmują się SEO doskonale wiedzą, że tego rodzaju linki są jedną z głównych przyczyn nałożenia […]

Czy Google może ukarać stronę za linki pozyskane ze „spamowych wpisów gościnnych”

Najnowszy filmik Matta nie porusza tematyki „prawdziwych” wpisów gościnnych, która to była omawiana jakiś czas temu. Skupia się bardziej na wykorzystaniu zjawiska wpisów gościnnych w dosyć naciągany sposób. Obecnie pozyskiwanie linków do strony za pomocą wpisów gościnnych na blogach jest najbardziej popularną metodą wśród webmasterów (dopisek: chyba nie u nas …). Często stoją za tym artykuły o niskiej jakości ( dopisek: powstałe np. w wyniku synonimizacji treści). Czy Google może […]

Jak zaspamować spamerów używających emailingu? Nie tylko tych od SEO

Każdy z nas co chwile dostaje niezamówione oferty na swoją skrzynkę. Mimo, że ustawa precyzuje dokładnie, jak ma wyglądać email, w którym pytamy się o możliwość wysłania wstępnej oferty, to jednak co chwilę znajdujemy w naszej skrzynce oferty, które informują nas o sposobie pozyskiwania danych w sposób ewidentnie wskazujący, że jej nadawca nie ma zielonego pojęcia, jak powinien się zachować  Informuję, że posiadam twój adres ze strony www.XXXX czy nawet wskazującym na nieznajomość zagadnień prawnych dotyczących emailingu […]

Złe użycie narzędzia do usuwania linków = brak efektów

Tytuł wydaje się może trochę .. przesadny, tak to określę. Jednak chodzi w nim o to, że usuwając linki za pomocą wspomnianego narzędzia musimy Google wskazać poprawnie linki do usunięcia. Jak pokazuje poniższy przykład – oraz informacje, jakie widuję ostatnio w Sieci – webmasterzy mają problem z poprawnym zakwalifikowaniem linków do usunięcia. Na Forum Google webmaster zarzucił, że po użyciu narzędzia nie zauważył żadnych zmian, zatem … narzędzie nie działa. Wkrótce […]

Jak będzie wyglądało SEO w 2013 roku

Powoli zbliża się koniec roku. Roku, który zapisał się w historii branży pozycjonerskiej – jak i wielu webmasterów promujących swoje witryny we własny sposób –  jako rok zdecydowanej walki, jaką Google wydało spamerskim technikom związanym z podnoszeniem widoczności stron w wyszukiwarce. Trzeba przyznać, że Google tę rundę wygrało. Wiem, wiem – niektórzy napiszą, że nie jest wcale dobrze, że nadal spam Pobieraczka jest widoczny, że niekiedy zaplecza […]

Jak radzić sobie z duplicate content? Jak namierzać zduplikowane treści?

Bardzo ciekawy artykuł przeczytałem właśnie odnośnie sposobów radzenia sobie z czymś, co fachowo jest określane pojęciem duplicate content – zaś „po polsku” możemy nazwać to powielaniem treści. Poniżej przedstawiam najważniejsze kwestie, jakie zostały w nim poruszone. Niektóre wskazówki są, wiele osób bardziej związanych z SEO zapewne powie, banalne – ale ostatnio widzę, że coraz częściej, że nie zwracamy uwagi właśnie na „elementarne podstawy”. Nie można też zapominać […]

Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie

Mam zaparkowaną domenę, na której chcę odpalić nowy serwis. czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę – jakich pułapek trzeba się wystrzegać? Google w swoim algorytmie posiada tzw. detektor zaparkowanych domen. Związane jest to z faktem, że internauci nie lubią wchodzić na zaparkowane strony, na których znajduje się najczęściej tylko jakaś grafika oraz przycisk „Kliknij tutaj”. Wspomniany detektor służy wychwytywaniu takich domen i … usuwaniu ich z wyników wyszukiwania. Dlatego uruchomienie […]

Czy można pobrać w Narzędziach (Pobierz jako Google) adres url z https?

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest krótka – tak, nie powinno być z tym problemu. Zgodnie z tym, co powiedział Matt, Google przetestowało to „na sobie” – i to działa. Jeżeli nie jest to możliwe, to znaczy, że coś jest nie tak z naszą stroną. W takiej sytuacji Matt zaprasza na Forum Google dla Webmasterów celem uzyskania odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie jest to w danym przypadku możliwe. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-OG84witACI[/youtube]