Blog

Dane osobowe – niezbyt oczywiste oczywistości

Dane osobowe to pojęcie, które na stałe zagościło w naszym codziennym słowniku. Ochroną danych osobowych zasłaniają się Panie sekretarki w sądach, rodzice w szkołach, recepcjonistki w szpitalach, firmy ubezpieczeniowe czy telekomunikacyjne. Z drugiej strony na co dzień spotykam się z zupełną ignorancją tematu: w miniony weekend chcąc wypożyczyć koszyk-samochodzik dla dziecka w centrum handlowym Pani na recepcji poprosiła mnie o zostawienie dowodu osobistego pod zastaw (przyznała nawet, iż jest świadoma faktu, że działa […]

Jak poprawić widoczność strony w Google – na podstawie „Wyszukiwane hasła” z Search Console

W swoim najnowszym filmiku Maile Ohye przybliża webmasterom przydatna opcję w Narzędziach dla webmasterów, którą znajdziemy w menu Ruch – Wyszukiwane hasła. Dzięki analizie znajdujących się tam danych, przy coraz większym udziale (not provided) w Google Analytics, możemy  zobaczyć, po jakich frazach ludzie trafiają na naszą witrynę  – a następnie podejmując odpowiednie działania wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Maile zwraca uwagę na bardzo ważną rzecz […]

Filtr algorytmiczny za nienaturalne linki – czy samo użycie disavow tool wystarczy?

Od wczoraj zastanawiam się, czy odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi „Tak” – czy może … „Nie”. Podczas ostatniego hangout’u John Mueller jasno powiedział, że w sytuacji, gdy otrzymamy filtr ręczny spowodowany złymi linkami to samo wgranie pliku disavow.txt nie pomoże w wyjściu domeny z filtra – ba, w ogóle nie zadziała. To jest jasne; inaczej byłoby za prosto – kupujemy linki/używamy SWLi/giełd linków, strona idzie w górę. Po pewnym czasie wpada w filtr, […]

Linkując wewnetrznie do strony głównej unikaj SEO anchor tekstów

Trafiłem na ten wątek już jakiś czas temu, ale dopiero dzisiaj, podczas robienia porządków z zakładkami w Chromie „to-do” trafiła się okazja, aby poruszyć ten watek. Pojawiły się uzasadnione podejrzenia, że linkując wewnętrznie do strony głównej jedynie za pomocą anchorów pozycjonujących można „podpaść algorytmowi”. Wątek na Webmasterworld dotyczy właśnie takiej sytuacji – webmasterowi spadło parę stron, których cechą wspólna było to, że wszystkie miały w linkowaniu […]

Które linki usuwać, kiedy Google wysyła informację o wykryciu nienaturalnych odnośników do strony

Z własnego doświadczenia, wynikającego m.in. z wyciągania stron z filtrów za takie „przewinienia” powiem, że liczy się wiedza, ale i … cierpliwość. Wiedza – ponieważ łatwo można „odrzucić” dobry link, uznając go za zły. Cierpliwość – ponieważ analiza odnośników widocznych w Narzędziach Google dla Webmasterów nie trwa godzinę, ale kilka. Z reguły też nie od razu udaje się usunąć przewinienia, z prostej przyczyny – nie zawsze ma się 100% pewność, czy na pewno dana strona łamie […]

Ile powiadomień wysyła miesięcznie Google poprzez Narzędzia dla Webmasterów

Odpowiedź jest krótka – setki tysięcy 🙂 W jednym z ostatnich filmików Matt Cutts przybliża temat i wskazuje na to, jakie powiadomienia są wysyłane najczęściej. Jak się można łatwo domyślić największy udział „w torcie” mają powiadomienia wysyłane w związku ze złamaniem przez strony tzw. Wskazówek dla Webmasterów – ponad 90%. Wyszukiwarka Blekko szacuje, że w ciągu godziny powstaje … milion stron, określonych przez Matta jako „spam pages”. […]

Hangout z Johnem Muellerem – 15-02-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Czy pracując z disavow tool’em należy skupiać się tylko na linkach widocznych w Narzędziach? Widoczne w narzędziach Google dla Webmasterów linki to reprezentatywna próbka domen, które mają wpływ na kształtowanie się pozycji danej strony – zarówno pod względem pozytywnym, jak […]

Google zaczęło usuwać linki z Narzędzi, które zostały wskazane w disavow tool?

Wszystko wskazuje na to, że … Google zmieniło zdanie, zgodnie z którym zneutralizowane w wyniku działania narzędzia do usuwania linków odnośniki pozostaną widoczne w linkach przychodzących, i teraz … usuwa z Narzędzi linki zgłoszone za pomocą disavow tool’a. Dzisiaj rano pojawił się wpis Dejean’a, któremu „wyparowało” 75% linków (nie jest wskazane konkretnie, czy ze strony firmowej, czy nie). Jak się okazało – zauważył to nie tylko on I first heard from Jim Munro and later from Jason […]

Czy zapis „http://” przy domenie w pliku disavow.txt jest błędem

Strona otrzymała filtr (ręczny) za nienaturalne linki przychodzące. Linki prowadziły z systemów i giełd linków. Po zablokowaniu witryny w tychże systemach, zgodnie ze wskazówkami, jakie swego czasu opublikowałem na blogu, nadszedł czas użycia narzędzia do usuwania linków (disavow tool) Dokładnie przeanalizowano wszystkie 1000 domen widocznych w Narzędziach domen. Zgodnie z procedurą podjęto najpierw próbę usunięcia linków, ponieważ jednak po analizie okazało się, że były to SWLe, zablokowano w nich […]

Google – wskazując domeny w disavow.txt nie szkodzimy tym witrynom

Na Webmasterworld.com miała miejsce ciekawa dyskusja, w której pojawiła się następująca informacja, uzyskana od pracownika Google, Uli’ego Lutz. Ralf Schwoebel zapytał Uli’ego, jakie backlinki są „kandydatami” do wskazania ich w narzędziu do usuwania linków (disavow tool). W odpowiedzi dowiedział się, że „I would concentrate on the links reported in the Webmaster Tools on Google”„Do not worry about damaging other people, that does not happen”„Be aware of the site-wide disavow possibility, […]

Przeczytane w Sieci – SEO, SEM – 03-02-2013

Dzisiejszym wpisem rozpoczynam cykl tygodniowych wpisów, w których mam zamiar przybliżać Wam ciekawe publikacje znalezione w Sieci (strony anglojęzyczne oraz niemieckojęzyczne), jednocześnie zachęcając do dyskusji i dzielenia się własnymi uwagami/doświadczeniem. Informacje o wpisach będą umieszczane w specjalnie do tego stworzonym dziale na Forum SEO – „Przeczytane w Sieci”. Na chwile obecną mam zamiar publikować wpisy w weekendy, kumulujące znaleziska z całego tygodnia – jednak niewykluczone, że częstotliwość się zwiększy – […]

Google podpisuje ugodę z Francją. Czy Niemcy będą kolejne?

W niedawnym wpisie użyłem sformułowania „Francuzi się zbroją i potrząsają szabelką”. Przypomnę, że Francuzi chcieli, aby Google płaciło wydawnictwom za prezentowanie w wyników wyszukiwania snippetów. Argumentowano to spadkiem ruchu w serwisach, a w konsekwencji – spadkiem przychodów. Google mocno „postawiło się” i o sprawie zapomniałem. A dzisiaj ze zdziwieniem czytam, że Google zapłaci 82 mln USD jako „wsparcie publikacji cyfrowych we Francji„. Stosowne porozumienie podpisali: prezydent Francji Francois Hollande oraz Eric […]