Blog

Google oczyszczone z zarzutów „search bias”

W poprzednim artykule omówiony został problem przeciwdziałania nieuczciwym praktykom konkurentów, którzy wykorzystując zasady oceny „wartościowości” stron przez Google, doprowadzają do zdepozycjonowania stron innych aktywnych w Internecie podmiotów. Z powiązaną, ale jakościowo odmienną sytuacją mamy do czynienia, gdy na pozycję na liście rezultatów wpływa właściciel wyszukiwarki. W ostatnim czasie głośno zrobiło się o stawianych Google zarzutach „search bias”, co można tłumaczyć jako „stronniczość wyszukiwania”. Chodzi tu o sytuacje, w których Google miałoby wpływać na wyniki […]

Jakie komunikaty wysyła Google stronom, które łamią Wskazówki dla Webmasterów

Google sukcesywnie wysyła komunikaty do webmasterów. Są to zarówno komunikaty mające na celu zwrócić uwagę na to, że coś złego dzieje się ze stroną – np. o wykryciu dużej ilości nowych błędów 404 – czy nawet o … nieaktualnej wersji WordPressa. Chociaż w ostatnim przypadku to nie działa idealnie – informację o tym dostają bowiem webmasterzy, których strony są postawione na … Joomli. 🙂 Cieszy jednak fakt, że zakres komunikatów się poszerza. W połączeniu z szybkim […]

Przekierowanie 302 oraz meta refresh przenoszą złą historię – filtry/bany

O tym, że przekierowanie 301 przenosi od pewnego czasu złą historię nie podlega dyskusji. Nadal jednak mało kto wie, jak to jest z przekierowaniem 302 czy meta refresh. Ostatnio na Forum dla Webmasterów pojawił się wątek w tej sprawie, w którym zwrócono uwagę na tę sytuację. Przekierowania 301, 302 i meta refresh przenoszą wszystko co dotyczy linków przychodzących, czyli jeżeli na starej domenie występował jakiś problem z jakością linków przychodzących, po przekierowaniu będzie taka […]

Obowiązek rejestracyjny – kto i kiedy powinien rejestrować zbiory w GIODO?

Czy muszę rejestrować się w GIODO? – bardzo często spotykam się z tym pytaniem i często mam wrażenie, że pytający utożsamiają obowiązek rejestracji zbioru z koniecznością spełnienia wymogów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych(Dz. U.z 2002 r. Nr101, poz. 926 z późn. zm. ) w ogóle. Niestety tak „różowo” nie jest – rejestracja zbioru to tylko jeden z wielu obowiązków, jaki nakłada na nas ustawa. Znalezienie zapisu, na mocy którego nie musimy […]

Spam na subdomenach szkodzi domenie głównej i powoduje nałożenie na nią bana

Do tej pory mieliśmy mniej lub bardziej „potwierdzone” informacje z tym związane (z których pierwsze sięgają około roku wstecz) – ale jeszcze nie spotkałem się z tak jasnym dowodem na to, że spam na subdomenach może być powodem nałożenia na domenę główną bana. Do dzisiaj. W dzisiejszym wątku na Forum Google webmaster prosi o wskazanie powodu nałożenia na swoją stronę bana, o czym został poinformowany za pomocą takiego oto komunikatu Wykryliśmy w Twojej witrynie spam tworzony przez użytkowników. […]

Mistrzostwa Polski w Pozycjonowaniu Stron 2013 – fraza „w$p1erajmy hosp1cja” to przegięcie czy świadome działanie?

Aby była jasność – nie mam zamiaru „czepiać się” samej idei konkursu. Każdy sobie może coś wymyślić i wziąć w tym samemu udział, jak i zachęcić innych. Jednak dopiero w weekend miałem czas, aby na spokojnie zapoznać się z tematem. Niewątpliwie „sprawcą” całego zamieszania jest Tomek, który na swoim profilu na Google+ zamieścił dzisiaj taką oto informację Nie pochwalam wyboru frazy konkursowej, bo poza produkcją spamu na „w$p1erajmy […]

Google „odkrywa karty” – publikuje Search Quality Guidelines

No i stało się – Google zdecydowało się po raz pierwszy upublicznić tzw. Search Quality Guidelines – czyli dokument, na podstawie którego tzw. raterzy oceniają strony pod kątem ich jakości (czytaj: zgodności ze Wskazówkami Google dla Webmasterów). Warto zaznaczyć, że nie są to pracownicy Google, ale osoby zatrudniane z zewnątrz. Na SearchEngineLand swego czasu ukazał się wywiad z byłym search quality raterem. Można się z nim zapoznać tutaj. Biorąc pod uwagę fakt, […]

Jaki procent PageRank jest tracony przy przekierowaniu 301

Przekierowanie 301 jest „tożsame” z linkiem – tzn. przekazuje taką samą ilość Pageranku jak zwykły odnośnik. Wygląda to mi na pewną zmianę podejścia Google w tym zakresie – o ile dobrze  pamiętam wcześniejsze wypowiedzi Google to „drobna część” PR jest zawsze była tracona przy przekierowaniach. Dowodem na to jest poprawienie się Matta w wypowiedzi – najpierw użył sformułowania almost exactly (=prawie taki sam), aby następnie powiedzieć […]

Interflora została ukarana. Hm… A co z… Google?

Dopiero co dzisiaj pisałem o tym, jak to Interflora została ukarana przez Google za używanie do pozycjonowania swojego serwisu portali informacyjnych, a tymczasem właśnie przeczytałem na SEOBook’u ciekawy artykuł, w którym autor przedstawia dowody na to, że … Google robi dokładnie to samo ze swoimi serwisami. Cały wpis jest krótki, składa się z kilku akapitów i paru grafik, jednak jest bardzo intrygujący – np. jedna z grafik pochodzi z 19 lutego, z dnia, kiedy… Interflora […]

Google ostrzega przed artykułami sponsorowanymi – i karze Interflorę

Temat sprzed chwili – Google „wzięło” pod lupę i podjęło decyzję o ukaraniu Interflory oraz dziesiątek stron informacyjnych, na których pojawiły się artykuły sponsorowane firmy. Jak poinformowałem Was o tym już na Google+ specjalny wpis na blogu Google napisał sam Matt, który wyraźnie już w pierwszym akapicie powiedział, że Google has said for years that selling links that pass PageRank violates our quality guidelines. We continue to reiterate that guidance periodically to […]

Czy używanie systemów wymiany linków pomaga w 2013 w pozycjonowaniu

W swoim wczorajszym wpisie na blogu Paweł pokusił się o oparcie na faktach tego, co jest wiadome de facto od dawna – używanie systemów wymiany linków działa i daje wymierne efekty. Zakończył wpis ciekawym stwierdzeniem No to teraz powstaje pytanie: do kiedy i jak długo taki stan będzie trwał ? i do niego mam zamiar się odnieść, zadając pytanie w innej formie Jak długo korzystanie z SWLi pomaga stronie, a kiedy zaczyna […]

Ratunkuuu?! Przetwarzam dane osobowe!

Co raz częściej media informują o aferach związanych z wyciekiem danych osobowych. Wydawałoby się, że to tylko szukanie sensacji, zwłaszcza że jeszcze 15 lat temu nikt nie przywiązywał większej wagi do ochrony danych osobowych, a niecałe 5 lat temu można było znaleźć na śmietniku szpalty dokumentów z danymi czy nawet archiwa akt policyjnych.Tymczasem w dobie Internetu dane osobowe to towar wart bardzo wiele, towar na którym można zrobić świetny biznes. Każda kampania […]