Blog

Jak Google postrzega witryny składające się tylko z … jednej strony?

W pytaniu chodziło stricte o postrzeganie przez Google witryn składających się z jednej strony, na której zaimplementowano spore ilości CSS i JS, które to witryny niosą dla osoby je odwiedzającej takie same doznania jak rozbudowane witryny – składające się z wielu stron. Odpowiadając na tak postawione pytanie Matt przypomina, że Google coraz lepiej radzi sobie z „wyciąganiem tekstu” np. z JS. Google jednocześnie nie zmusza użytkowników do tego, aby budować bardziej rozbudowane serwisy […]

Co warto wiedzieć o ciasteczkach (cookies) od 21 marca 2013 roku

Do niedawna toczyły się debaty na temat plików cookies – czy są w nich przetwarzane dane osobowe, czy nie i co za tym idzie: czy na instalację plików cookies na urządzeniach odbiorców należy pozyskiwać zgodę. Debaty, rozmowy, ustalenia wprowadzały spory chaos informacyjny. Na szczęście z pomocą przyszła nam Ustawa z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw, której część zapisów już weszła w życie 21.01.2013. Regulacje dotyczące ciasteczek […]

Hangout z Johnem Muellerem – 11-03-2013

Jakoś nie znalazłem podsumowania hangoutu z Johnem i Mariy’ą z poniedziałku, a ponieważ postanowiłem go sobie obejrzeć poniżej wrzucam najważniejsze moim zdaniem kwestie, jakie zostały w nim poruszone. (oczywiście) na razie nic nie wiadomo o zapowiedzianym przez Matta updatecie algorytmu, zgodnie z którym Google ma brać pod uwagę przy budowaniu SERPów … negatywne opinie na temat danej strony. Słyszałem o tym, ale od pewnego czasu nie zwracam uwagi na takie zapowiedzi, z prostego powodu – Google i tak nie powie […]

Czy Klient może pociągnąć firmę pozycjonującą do odpowiedzialności za spadki w Google?

Odpowiedź na zadane w tytule pytanie zależy od uprzedniego rozważenia kilku zasadniczych kwestii – najistotniejszą z nich jest określenie przedmiotu umowy o pozycjonowanie, tzn. czy jest nim osiągnięcie pewnego wyniku (efektu w postaci uzyskania przez stronę wysokiego wyniku w wyszukiwarce), czy tylko podejmowanie działań zmierzających do osiągnięcia takiego wyniku. Za tym z kolei idzie pytanie o to, do czego zobowiązuje się firma SEO: 1. do osiągnięcia i zagwarantowania efektu – wysokiej pozycji strony, […]

Hangout z Johnem Muellerem – 15-03-2013

Po pewnej przerwie miałem możliwość wzięcia udziału w hangoucie z Johnem i Mariy’ą. Na co zwróciłem w czasie jego trwania uwagę? obecnie możemy wgrać plik disavow.txt i de facto od razu napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie (warto jednak na wszelki wypadek zaznaczyć w prośbie, że wgraliśmy plik) w sytuacji, gdy wgramy plik i Google wejdzie na domenę, którą wykluczyliśmy, to od razu będzie ona ignorowana w naszym profilu linków. Pamiętajmy jednak – przy filtrze ręcznym musimy […]

Google publikuje ściągę dla początkujących webmasterów

Dzisiejszym krótkim wpisem na blogu Google Kaspar przedstawił „SEO w pigułce” – tak nazwałem jednostronicowy poradnik, poniekąd słusznie nazwany ściągą dla początkujących webmasterom. Za jego pomocą Google chce umożliwić „wejście w świat SEO” osobom, dla których SEO to „wielka magia”. Poradnik pobierzecie tutaj. Do tej pory osoby początkujące mogły zacząć swoją „przygodę z SEO od lektury tzw. Google Starter Guide’a. Dzięki ściądze można uczynić, przed pierwszym krokiem, […]

Filtr od Google za widżety z anchorami tekstowymi dofollow

Już kilka razy wspominałem na blogu, przy różnych okazjach, aby uważać na widżety – a dokładniej mówiąc na sposób linkowania do strony poprzez tego typu elementy. Na początku lutego na Forum Pomocy Google dla Webmasterów otrzymaliśmy dowód na to, że należy bardzo uważać decydując się na taką promocję swojej strony. Rzecz dotyczyłą Money.pl –  dużego portalu finansowego, który umożliwia webmasterom, prowadzącym finansowe strony, pobranie widżetów, za pomocą […]

Czy wrzucenie meta tagu weryfikacyjnego Google w body pozwoli „przejąć kontrolę” nad stroną?

Pytanie, na jakie odpowiadał dzisiaj Matt, wielu osobom wyda się może śmieszne – jak wiemy tag, aby spełnił swoją funkcję, wrzucamy w sekcje head. Zaimplementowanie go w treści witryny nie spowoduje przypisania własności domeny do osoby, do której należy meta tag. Uważam jednak, że dobrze, że Matt poruszył ten temat. W wielu przypadkach właściciele stron zapominają o tym, aby odwołać dostępy do witryn firmom, które kiedyś miały do nich […]

Moja strona została zhakowana – co robić?

Każda witryna jest narażona na jej zhakowanie. Nie zawsze prowadzi to do sytuacji, w której nie można na nią trafić z wyszukiwarki, zhakowanie nie oznacza automatycznie obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki specjalnie przygotowanemu poradnikowi przez Google, w jednym miejscu znajdziemy szczegółowe kompendium wiedzy z zakresu radzenia sobie w wychodzeniu z tak niemiłej sytuacji, jaką jest zhakowanie strony. Często strona wyświetla się przez długi czas na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.Jest jednak jedno „ale” […]

Matt Cutts zapowiada duży update Pingwina. A już16 lub 18 marca update Pandy

Podczas ostatnich prac nad stronami, które wpadły w filtry z powodu nienaturalnych linków przychodzących zauważyłem dwie prawidłowości: Google lepiej wychwytuje strony kupujące linki/posiadające nienaturalny profil linków – jakby „po cichu” nad czymś pracowało. Z drugiej strony jednak nadal wiele osób uważa, że Google … nic nie robi – jak np. w tym wątku na polskim Forum Google. Fajnie, że Google idzie w odpowiednim kierunku, ale założę się, że Ty i wielu programistów […]

Strony, które miały linki z SAPE, ukarane

SAPE to system sprzedaży linków, o którym – jak pisze Barry – do tej pory nie było głośno. Także i dla mnie ta nazwa do dzisiaj była obca. Ale teraz to się zmieniło – po tym, jak strony, które korzystały z linków tam umieszczonych, zostały ukarane przez Google i zaliczyły spadki w SERPach. Użycie linków z systemu jest wskazywane na forach BHS jako bezpośrednio przyczyna spadków pozycjonowanych za jej pomocą stron. Można o tym przeczytać […]