Blog

Najczęstsze błędy związane z używaniem tagu kanonicznego (rel=”canonical) na stronie

Tag kanoniczny jest używany w sytuacji, gdy mamy w serwisie zduplikowaną treść – za jego pomocą wskazujemy wyszukiwarce preferowaną wersję strony. Obowiązkowo rel=”canonical” powinno się stosować np. w sklepach internetowych na stronach kategorii, w sytuacji, gdy możemy sortować produkty według różnych kryteriów – używając tagu kanonicznego „mówimy Google”, co jest najważniejsze (najczęściej główna strona kategorii, bez ustawionego jakiegokolwiek porządku sortowania), czyli co chcemy, aby znalazło się w SERPach. […]

Blogerzy powinni uważać na Rankseller – pachnie mi to sprzedawaniem linków SEO

Przed chwilą na Antywebie przeczytałem artykuł „Rankseller debiutuje w Polsce. Wielka szansa dla blogerów czy tylko ambitne obietnice?„. Wpis mnie zaciekawił, że postanowiłem wejść na stronę serwisu, ponieważ zajawka na Antywebie przypominała mi reklamę systemu do pozyskiwania linków w treści. I … nie myliłem się. Już na starcie strona serwisu prezentuje korzyści, z których najważniejszą jest Najlepsze linki dla autorytetu Twojej domeny i pozycji w Google. Wyraźnie też wskazana jest grupa docelowa (dół grafiki) Strona […]

Hangout z Johnem Muellerem – 08-04-2013

Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? przy filtrze za linki ręcznym strona może wyjść z filtra szybciej niż przy filtrze algorytmicznym – sposób rozpatrywania przez Google przewinień ręcznych wygląda inaczej; przy algorytmicznym filtrze Google musi odwiedzić pliki wskazane w disavow toolu. Przy ręcznym nie ma takiej konieczności. rozszerzenie domeny nie wpływa na jej postrzeganie przez Google – czyli żadnej zmiany w tym zakresie nie ma linkowanie wewnętrzne na stronie z anchorem […]

Allegro igra z Google – ukryty H1 na stronie kategorii

Wszyscy dobrze pamiętają, że Tablica.pl rok temu została zafiltrowana przez Google – ręczny filtr – za stosowanie praktyk sprzecznych z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. Jak się okazało jednak … osoby odpowiedzialne za promocję strony uważały, że Google się pomyliło, ba – nawet „poszły na wojnę z Google„. W cytowanym artykule odniosłem sie do tego, zauważając, że zamiast „się burzyć” na słuszne zastrzeżenia trzeba po prostu „posprzątać po sobie”. Długo […]

Jak powinna wyglądać poprawna nazwa pliku wgrywanego do disavow tool?

Nie bez powodu publikuję ten wpis, ponieważ sam zasugerowałem się tak bardzo pierwszymi informacjami na temat narzędzia do zrzekania się linków, że umknęła mi jedna, ale to bardzo ważna kwestia, o której chyba do tej pory nie napisałem – nazwa pliku NIE MUSI brzmieć „disavow”. Możemy wpisać w nazwie cokolwiek chcemy. Popatrzmy na zapis w Pomocy Google Pobierzesz plik zawierający listę wszystkich stron z linkami do Twojej witryny. Utwórz na jego podstawie plik tekstowy (o rozszerzeniu .txt) z linkami, […]

Warto prosić o ponowne rozpatrzenie strony. Skończmy wreszcie z „wietrzeniem spisku”

Często spotykam się z opiniami, zgodnie z którymi jeżeli napisze się do Google prośbę o ponowne rozpatrzenie, to niejako ryzykuje się „wyłożeniem się na patelni” SQT. Od dawna „zwalczam” takie podejście. Denerwuje mnie to, tym bardziej, że taki mit podtrzymują osoby, dla których SEO to tylko linki, w dodatku – te najgorsze (spam). Denerwuje mnie to też z innego powodu – osoby, których strony wpadają w filtry, po przeczytaniu takich bzdur w Sieci, wstrzymują […]

SWL na stronie Klienta? Dlaczego nie – „firma SEO” „wszystko może”

Dopiero przed chwilą pisałem, jak to nadal znajdują się „firmy SEO”, które pozycjonują swoich Klientów stronami … innych Klientów. Zaznaczyłem, że myślałem, że takich rzeczy się nie robi. Myślałem, że analizując linki strony dotkniętej filtrem dzisiaj mnie już nic nie zaskoczy. Myliłem się. Od opublikowania wcześniejszego wpisu minęło raptem kilkanaście minut i .. okazało się, że są lepsze kwiatki! Co widać na obrazku? Po wyłączeniu styli oczom ukazuje się […]

Nadal są firmy SEO, które pozycjonują strony Klientów … stronami innych Klientów

Krótki wpis, który ma uczulić klientów firm SEO – a raczej „firm SEO” – na to, aby pod żadnym pozorem nie zgadzać się na zamieszczanie u siebie jakichkolwiek linków wychodzących. Właśnie wyciągam z filtra domenę, która była pozycjonowana nie tylko jakimiś śmieciowymi stronkami, ale … także witrynami innych klientów ! Bardzo dobrze widać to przy analizie kolejnych domen wyciągniętych z Narzędzi dla Webmasterów.  Trzeba mieć odwagę, albo być nie powiem kim, aby […]

Strona sprzedaje linki? Google zeruje ich moc

Strona, która linkuje do mojej witryny, została ukarana za kupowanie linków. Czy mam się obawiać konsekwencji dla swojej strony? Jeżeli strona sprzedaje linki i Google „to wychwyci” to widocznym znakiem spadku zaufania do takiej witryny jest spadek wskaźnika Pagerank (o około 30-40%). To konsekwencja dla strony. Natomiast jest jeszcze kwestia linków wychodzących z takiej witryny – takie linki tracą moc przekazywania PR – czyli przestają wpływać na kształtowanie pozycji […]

Recenzja Seopilota – wrażenia osoby, która go testowała

Dzisiaj trafiłem na Facebooku na wpis, który … „powalił mnie na kolana” Wszystkich, którzy przeczytali już moją recenzję SeoPilota, przepraszam za nierzetelne wyniki skuteczności systemu. Dopiero po publikacji recenzji okazało się, że bez mojej wiedzy i zgody pracownik SeoPilota dodatkowo linkował moje strony. Nie wiem, od kiedy dokładnie i jakie były to ilości, bo od wczoraj czekam na obiecany raport ze szczegółami na ten temat. Jutro planuję sprostowanie recenzji. Autorką wpisu jest Lexy, u której na blogu ukazała się […]

Jak poprawnie załączyć link do pliku w Dokumentach Google przy wniosku o ponowne rozpatrzenie

Bardzo ważna informacja, zasygnalizowana dzisiaj przez Kaspara Szymańskiego, skierowana do osób, które muszą tak bardzo „posprzątać po sobie/firmie SEO”, że zachodzi konieczność udokumentowania starań w osobnym dokumencie – limit pola wniosku o ponowne rozpatrzenie strony ma dosyć ograniczony limit znaków 🙂 Jeżeli wysyłając podanie o ponowne rozpatrzenie witryny, przesyłasz link do dokumentacji w Dokumentach Google, upewnij się, że wybrałaś/wybrałeś właściwe ustawienia udostępnienia pliku: Każdy użytkownik mający link. Najczęściej wspomniane […]

Przedstawiam wyniki stwierdzonych najważniejszych błędów na stronie: http://www.blog.seo-profi.pl

Dzisiaj rano patrzę do skrzynki mailowej bloga, a tam widzę coś takiego Ponieważ jestem spokojną osobą i trudno mnie zdenerwować, powiem tak – podziwiam autora za trzy rzeczy: Po pierwsze – za takie ustawienie „spamoemailingu”, że dostałem to i ja – przy okazji blog należy do osoby fizycznej, więc GIODO się kłania… Po drugie – mam ustawione przekierowanie 301 na adres bez www – jak zatem zanalizowano podany w emailu adres? 🙂 […]