Blog

Komunikat od Google – nienaturalne linki kierujące i … brak widocznych linków w Narzędziach

Analizując dzisiaj jedną stronę  zauważyłem taki oto komunikat Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy więc usunąć wszystkie takie linki do Twojej witryny. Rozumiemy jednak, że części z nich możesz nie kontrolować. Dlatego w tym konkretnym przypadku podejmiemy precyzyjne działania i ograniczymy zaufanie do nienaturalnych linków. Jeśli uda Ci się usunąć […]

Przeczytane w Sieci – SEO, SEM – 21-04-2013

Kolejny wpis (po dłuższej przerwie), w którym przybliżam ciekawe publikacje znalezione w Sieci (strony anglo-oraz niemieckojęzyczne). Wpisy warte moim zdaniem dyskusji/rozwinięcia są umieszczane w specjalnie do tego stworzonym dziale na Forum SEO – „Przeczytane w Sieci”. Znajdziecie tam także wzmianki o innych, nie wymienionych tutaj, publikacjach. To tyle na dzisiaj. Zachęcam co śledzenia „Przeczytane w Sieci” i do rozwijania działu o Wasze własne znaleziska oraz uwagi :).

Hangout z Johnem Muellerem – 22-04-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? Pamiętajmy o tym, że narzędzie do zrzekania się linków (disavow tool) działa tak długo, jak długo mamy wgrany plik. Jego usunięcie spowoduje „przywrócenie mocy” linkom, których się zrzekliśmy. Zalecane jest pozostawienie pliku i raczej dodawanie domen/urli, niż ich kasowanie. Ustawienie przekierowania 301 nie oznacza, że stara domena […]

„Mój sklep zniknął z Google z winy dostawcy oprogramowania – czy mogę domagać się odszkodowania?”

Kto odpowie za usunięcie sklepu internetowego z wyników wyszukiwania Google’a? Jak nie ma Cię w Google – to nie istniejesz. A co jeżeli byłeś i przestałeś być albo chciałeś być i okazało się, że nie możesz? Czy ktoś (kto?) może za to odpowiadać? Tekst ten jest zainspirowany opisanym tu problemem z usługą home.pl – Click Shop. Click Shop usuwa nagłówki H1 w sklepie (widać je w kodzie, nie widać na stronie). Niby drobnostka, ale istnieje ryzyko, że przez Googla zostanie to uznane za tzw. […]

Google razem z Yandexem wprowadza rel-alternate-hreflang dla międzynarodowych stron

Na początku kwietnia Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu rozwiązania, dzięki któremu webmasterzy będą mogli w prosty sposób kierować osoby odwiedzające ich serwis na domyślną stronę. Od teraz webmaster stosując odpowiednie zapisy może „pokazać” osobom odwiedzającym jego witrynę nie tylko wersję „skrojoną językowo na miarę”, stosując poniższe zapisy. Sprawa dotyczy m.in. stron w języku niemieckim, skierowanych na obywateli Niemiec, Austrii czy Szwajcarii czy też osób mówiących językiem angielskim, ale mieszkającym […]

Ręczny filtr może być przedłużony „po pewnym czasie”. Kara za recydywę też istnieje

Jak może niektórzy wiedzą Barry zdecydował się jakiś czas temu opatrzyć linki  (te, które zostały kupione) atrybutem nofollow (widocznie poziom ruchu nie był taki, jakiego sobie oczekiwał) na swoim blogu. Następnie napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie. Po pewnym czasie ze zdziwieniem dostał informację, że na stronę … nie został nałożony ręczny filtr! Jednak jednocześnie zauważył wzrost PR – typowy objaw wyjścia strony z filtra za sprzedaż/kupowanie […]

Dodajesz „hurtem” wiele stron? SQT może rzucić na to okiem

Co się stanie, jeżeli nagle dodamy do swojej witryny dużą ilość podstron – w omawianym przypadku 200 tysięcy? Taki nagły przyrost może zwrócić uwagę SQT. To, co mnie najbardziej zaciekawiło w tym krótkim filmie to fakt, że Matt zaleca dodawanie stron w partiach – ponieważ „nie jest naturalne pozyskanie „ot tak” tak sporej ilości treści wysokiej jakości. I drugie pytanie, jaki mi się tutaj nasuwa – czyżby można było […]

Disavow tool – warto w pliku umieszczać domeny nawet po usunięciu z nich linków do naszej strony

Od momentu otrzymania od Google komunikatu o wykryciu nienaturalnych linków prowadzących do naszej strony – co automatycznie oznacza nałożenie na nią tzw. ręcznego filtra – webmaster ma przed sobą trudne zadanie: musi „posprzątać” (po sobie/firmie SEO) złe linki, jeżeli chce, aby strona została „wyleczona”. Google usunięcie tylu odnośników, ile jest to tylko możliwe, zaś w przypadku problemów (niemożność skontaktowania się z właścicielem domeny, na której znajduje się kierujący do naszej strony […]

Powiadomienia od Google trzeba czytać ze zrozumieniem

Ostatnio widzę pewną niespójność, jeżeli chodzi o komunikaty wysyłane przez SQT w Narzędziach Google dla Webmasterów. O ile potrafię sobie je sobie logicznie wytłumaczyć, „siedząc od rana do wieczora w Google”, to jednak moim zdaniem zwykli webmasterzy mogą czasem mylnie zinterpretować pewne informacje. Przykład? Zobaczmy na poniższą sytuację – strona wpadła w filtr (z rok temu). Po wysłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie, mające na celu upewnienie się, że witryna tkwi w nim […]

Masz Click Shopa w Home.pl? Zobacz, czy nie masz ukrytych nazw kategorii

Dzisiaj, analizując jeden sklep postawiony na Click Shopie, ze zdziwieniem zauważyłem, że nazwy kategorii są ukryte w CSS. Myślałem, że Klient sobie sam coś pozmieniał, okazało się jednak, że nie, skórka była wdrażana przez agencje poleconą przez Home.pl. Wykonałem zatem telefon do firmy, aby zapytać o przyczynę „zabawy w chowanego z Google”. Myślałem, że znalazłem błąd, ale okazało się, że to nie jest błąd – ze zdziwieniem dowiedziałem się, że przy okazji ostatniej aktualizacji oprogramowania zdecydowano […]

Hangout z Johnem Muellerem – 12-04-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Pało wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? na pierwszy ogień dzisiaj poszła strona http://www.freeadvice.com – jej właściciel podejrzewał Pingwina; zdaniem Johna linki nie są problemem, bardziej chodzi o jakość strony. Zgadzam się z tym – strona sama z siebie nie prezentuje dużej jakości, zobaczcie zresztą sami np. na http://www.freeadvice.com/law-questions/by-law-is-a-beneficiary-o-189969.htm – mało unikalnej treści, zatem moim […]

Mieliśmy filtr i usunęliśmy przyczynę jego nałożenia? Koniecznie napiszmy prośbę o ponowne rozpatrzenie

Parę dni temu udowodniłem, że obawianie się wysłania prośby o ponowne rozpatrzenie do Google jest błędem, który może dużo nas kosztować. Chciałbym podkreślić jeszcze jedną, ważną rzecz z tym związaną o którym nie wszyscy wiedzą – a co wczoraj potwierdził mi podczas hangoutu John Mueller. Jeżeli strona dostała filtr, to kara taka została nałożona na pewien okres czasu – i to jest fakt znany od dawna. Tak samo jak i to, że filtry Google […]