Blog

e-promujemy.pl – komentarz sposobu działania (modelu biznesowego) serwisu

Zostałem poproszony o komentarz dotyczący sposobu działania (modelu biznesowego) serwisu www.e-promujemy.pl. (fragment grafiki serwisu) Serwis ten kieruje swoje usługi do przedsiębiorców. To, co jest interesujące, to forma płatności za korzystanie z usług serwisu. Zgodnie z regulaminem (w dniu 8 maja dostępnym tutaj: http://www.e-promujemy.pl/terms-and-conditions) okres korzystania z usług dzieli się na dwie części:  Bezpłatne Testowanie – trwające pierwsze 10 dni Usługi – po 10 dniach od zarejestrowania w serwisie […]

Przeczytane w Sieci – SEO, SEM – 08-05-2013

Kolejny wpis, w którym przybliżam ciekawe publikacje znalezione w Sieci (strony anglo-oraz niemieckojęzyczne). Wpisy warte moim zdaniem dyskusji/rozwinięcia są umieszczane w specjalnie do tego stworzonym dziale na Forum SEO – „Przeczytane w Sieci”. Znajdziecie tam także wzmianki o innych, nie wymienionych tutaj, publikacjach. Powiadomienia od Google mogą … wprowadzać w błąd – jak 25 kwietnia dostałeś powiadomienie o tym, że Googlebot ma problem z wejściem na twoją stronę to sprawdź, czy to powiadomienie nadal jest […]

BazaFirmPro.pl – na stronie piszą o sobie „lider”, na blogu firmowym kopiują od innych całe wpisy

WordPress to doskonały system – potrafi poinformować nas poprzez pingi o ciekawych sytuacjach… Właśnie dowiedziałem się, że mój wpis na blogu został PRZEKOPIOWANY w całości na „firmowym blogu”. Po sprawdzeniu zastanawiam się, czy bardziej powinienem śmiać się, czy płakać. Jeżeli bowiem „Agencja” (takie sformułowanie można znaleźć) pisze Za darmo sporządzimi dla Ciebie wycenę, dobierzemy słowa kluczowe i pomożemy w wyborze najlepszego pakietu. Jeśli nie wiesz od czego zacząć zapewniamy także […]

Jak wyjść z filtra Google?

Proces wychodzenia z filtra algorytmicznego może być długotrwały, zwłaszcza w przypadków linków – Google musi odwiedzić wszystkie witryny, jakie w nim podaliśmy, aby „zneutralizować” linki, jakie prowadzą z nich do naszej strony. Im owe witryny są gorzej, tzn. kiepsko pod katem optymalizacji, zbudowane, tym proces może ulec wydłużeniu, nawet do … kilku miesięcy. „Jak wyjść z filtra w Google” – pytanie niby proste, ale już z realizacją bardzo […]

Google wysyła komunikaty do Narzędzi na oba zweryfikowane adresy

Strona z przedrostkiem www jest dla Google innym adresem niż ten sam url, ale BEZ www. Jak poinformował na Forum Google Matt Cutts system wysyła powiadomienia do obydwu adresów naszej strony – zarówno Z www, jak i BEZ www. Cel takiego działania – uniknięcie sytuacji, w której właściciel strony, po zweryfikowaniu w Narzędziach tylko jednego adresu, „przegapi” komunikat systemowy od Google. We wanted to avoid the case where a site owner verifies […]

W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów – by Matt Cutts

W najnowszym filmiku Matt wskazał pięć najważniejszych obszarów, w których webmasterzy popełniają błędy, w następstwie których ich strony „nie mogą” wyświetlać się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. 1. Budowanie strony nieprzyjaznej dla robotów Zadziwiające jest, że nadal wiele stron „nie da się odwiedzać” – często wystarczyłoby poklikać po odnośnikach na stronie, aby namierzyć, następnie rozwiązać problem. Od siebie dodam, że nierzadko błędy są poważniejsze – np. zablokowanie strony przed robotami […]

Danny Sullivan i Matt Cutts – Q&A

Na SearchEngineLand ukazał się krótki wywiad, jaki przeprowadził Danny z Mattem. Poniżej jego krótkie streszczenie (D.S) Dlaczego Webmasterzy w przypadku ręcznych filtrów nie są informowani dokładnie (w każdej sytuacji) o tym, co spowodowało przewinienie? (M.C) Na przestrzeni czasu znacznie poprawiliśmy komunikację z webmasterami w tym zakresie. Dążymy do tego, aby wiadomości były bardziej konkretne. (D.S) W sytuacji, gdy ktoś dostanie powiadomienie, które nie wskazuje dokładnie na rodzaj przewinienia (linki, ukryty tekst […]

Hangout z Johnem Muellerem – 26-04-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? Ukrywanie nagłówka H1 pod logotypem Nawiązałem do sytuacji, o której pisałem wczoraj przy okazji. Odpowiedź była szybka i konkretna – z punktu widzenia Google jest to ukrywanie tekstu i takiej sytuacji należy unikać. No cóż – kolejna sytuacja, w której Allegro.pl „zbyt nienaturalnie” obchodzi Wskazówki Google. Zastanawiam się, dlaczego tak duży […]

Czyżby nadchodził „dużymi krokami” update Pingwina?

Pisałem ostatnio o nowym komunikacie, który pojawił się w Narzędziach dla kilku domen, z którymi ostatnio mam do czynienia. Zaobserwowałem go na pewnej ilości domen – przypomnę jego treść Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy więc usunąć wszystkie takie linki do Twojej witryny. Rozumiemy jednak, że części z nich możesz nie kontrolować. Dlatego […]

Wstawianie pod logotypem nagłówka H1, z jednoczesnym odsunięciem go w stylach

Dzisiaj na polskim Forum Google pojawił się wątek, w którym autor pytał Pytanie jest takie, czy coś takiego co robi allegro i ebay, niby-h1, jest dozwolone w google? Tzn. według mnie napis znajdujący się w znacznikach span jest ukryty. Stąd moja wątpliwość. <h1 class=”logo”> <a title=”Allegro.pl – aukcje internetowe, bezpieczne zakupy” href=”http://allegro.pl/”> <span>Allegro.pl – aukcje internetowe, bezpieczne zakupy</span> […]

Czy wzajemne linkowanie swoich domen narusza Wskazówki Google dla Webmasterów

„Załóżmy, że mam stronę poświęconą wędkowaniu – A. Następnie tworze stronę poświęconą tylko jednej metodzie łowienia – na woblera – strona B. Czy linkowanie A –> B to złamanie Wskazówek Google dla webmasterów? Obie strony należą do mnie, obie są wysokiej jakości.” Odpowiadając na tak postawione pytanie Matt krótko stwierdza – linkowanie domeny B z domeny A nie jest złamaniem Wskazówek. Matt jasno podkreśla, że nie widzi problemu w sytuacji, gdy mamy dwie strony. ALE […]

Czy narzędzie do zrzekania się linków od Google (disavow tool) działa?

Ostatnio spotkałem się kilka razy z opiniami, że narzędzie do zrzekania się linków … nie działa. Według osób, które je zastosowały, wgranie pliku nie pomogło w powrocie strony na pozycje „sprzed pewnego okresu czasu”. Moim zdaniem popełniane są dwa podstawowe błędy przy formułowaniu takich sądów: Nie bez znaczenia w utrzymywaniu, że narzędzie nie działa, jest moim zdaniem także fakt, że usuwają go najczęściej osoby, które stosowały do promocji swojej strony SWLe, precle, […]