Blog

Prośba o ponowne rozpatrzenie nie może być zbyt enigmatyczna

Niniejszym wpisem chciałbym zwrócić uwagę na sposób pisania prośby o ponowne rozpatrzenie, który poruszył John podczas jednej z dyskusji na Forum Google: My general recommendation for reconsideration requests would be to make sure that you’re really submitting the right & relevant information there, so that it’s clear to those processing the request what steps you’ve taken to resolve this issue: linking to the doc you mentioned […]

Seks, SEO i pirackie strony

Czy wyszukiwarki internetowe (Google) zwiększają ruch na stronach zawierających treści naruszające prawa autorskie? Czy wyszukiwarki mogą za to odpowiadać? Czy wystarczająca bronią dla stron z utworami oryginalnymi (stron autorów) jest lepszy specjalista od SEO, aby być wyżej w wynikach wyszukiwania i mieć większy ruch niż strony z treściami pirackimi? Notatka ta powstała na bazie dwóch artykułów z anglojęzycznych mediów (http://www.techdirt.com/articles/20130717/17435223843/perfect-10-loses-yet-another-ridiculous-copyright-lawsuit.shtml i http://voxindie.org/search-engines-finding-piracy) – zainteresowanych odsyłam do źródeł. Jakiś czas temu przeczytałem […]

Hangout z Johnem Muellerem – 26-08-2013

Najważniejsze (moim zdaniem oczywiście)  kwestie, jakie zostały poruszone na dzisiejszym hangoucie – spośród listy pytań dostępnych na stronie, jak i tych zadanych na żywo w trakcie HO. Sporo czasu poświęcono kwestiom związanym z disavow toolem. Dlaczego Google przy odrzucaniu RR pokazuje domeny, których … nie ma w Narzędziach? Czy to bug? Kwestia, która od pewnego czasu bardzo absorbuje webmasterów, także i w Polsce. Fakt, że w wiadomościach od Google pojawiły się przykłady linków spoza […]

Przykład nienaturalnego linku od Google, którego … już nie ma lub jest w disavow toolu

Wraz z rozpoczęciem informowania webmasterów, których strony dostały negatywną odpowiedź na prośbę o ponowne rozpatrzenie „za linki”, o przykładowych odnośnikach, które zostały uznane przez Google za nienaturalne, chciałbym zwrócić uwagę na „prawdziwość” linków wskazywanych jako nienaturalne. Musimy pamiętać, że w narzędziach dla Webmasterów widzimy reprezentatywną próbkę linków, która ma wpływ na to, w jaki sposób Google postrzega naszą stronę – nie zobaczymy tam wszystkie linków, jakie znajdują się w Internecie. O tym większość […]

Jakie przykłady nienaturalnych linków podaje Google w powiadomieniach o odrzuceniu prośby o ponowne rozpatrzenie?

Trzy dni temu napisałem na blogu, że Google zaczęło w końcu pokazywać nam próbki nienaturalnych linków w wiadomościach, zawierających odmowę na prośbę o ponowne rozpatrzenie. Jakie przykłady linków widać w tych powiadomieniach, na co Google zwraca uwagę? Zobaczmy Linki w sidebarze Boks dość często spotykany w Internecie. Jak widać mamy w użyciu anchory stricte pozycjonujące, co zadziałało filtrem ręcznym. Precle Nie wymaga to chyba komentarza. Stanowisko Google w sprawie precli od lat […]

Brandle.pl – twórca systemu pozwala spamować fora, ale u siebie spamu nie przepuszcza

Bardzo ciekawy wpis znalazłem wczoraj na Google+, który sprawił, że postanowiłem dodać coś od siebie w temacie spamowania cudzych for sztucznymi wpisami/komentarzami/stopkami. Wpis dotyczył systemu Brandle.pl, które reklamowane jest na stronie firmowej jako skuteczne narzędzie do zdobywania wartościowych linków wspomagających SEO; stosując Brandle.pl stworzysz kampanie marketingu szeptanego na blogach forach i w innych miejscach sieci wykorzystasz gotową listę miejsc (fora, blogi, portale), gdzie rozmawiają internauci […]

Google w końcu zaczyna podawać przykładowe urle, które są przyczyną ręcznych filtrów

W końcu doczekaliśmy się spełnienia zapowiedzi Matta – od teraz przy odrzuceniu RR dostaniemy w wiadomości próbkę linków szkodzących stronie – a dokładnie krótką listę adresów, na których znajdują się nienaturalne linki przychodzące. Już jakiś czas temu Matt po raz pierwszy poinformował  o zamiarze wprowadzenia do powiadomień przykładowych stron, z których linki przychodzące szkodzą witrynie (czyli de facto są odpowiedzialne za ręczne działania SQT). Od tej zapowiedzi trochę czasu upłynęło, cały […]

Linki w widżetach i infografikach mają mieć nofollow – Matt Cutts

W końcu poznaliśmy jasne stanowisko Matta w tej kwestii. Pytanie, jakie mu postawiono brzmiało: „Co należy zrobić z linkami znajdującymi się w widżetach czy infografikach? Czy powinny one mieć ustawione atrybuty na nofollow? Mam poinformować osobę zainteresowaną wstawieniem tego typu elementu na stronę, że kod zawiera link – i dać mu możliwość jego nieumieszczenia?” Google widzi bardzo dużo sytuacji w chwili obecnej, związanych z „przemycaniem” linków poprzez używanie tego typu elementów. […]

Nowe powiadomienia od Google w sprawie ręcznych filtrów od teraz widoczne w Narzędziach

Jak można przeczytać na Google Webmaster central Blogu Google wprowadziło właśnie kolejne usprawnienie dla webmasterów – informację o tym, czy witryna została dotknięta ręcznym filtrem. Sekcję „Działania ręczne” znajdziemy w „Ruchu związanym z wyszukiwaniem” Mało tego – od teraz w prostszy sposób możemy zgłosić prośbę o ponowne rozpatrzenie – ciekawe, czy mamy do dyspozycji więcej znaków „na spowiedź” 🙂 To, co cieszy, to fakt, że Google daje nam dokładniejsze […]

Advertorials.pl wchodzi w fazę testów. Szkoda, że nie informuje wydawców o zagrożeniach

Jak się dowiedziałem serwis Advertorials.pl wchodzi w fazę testów – serwis rozpoczął wysyłkę takich oto emaili skierowanych do właścicieli stron internetowych Witam serdecznie, Z przyjemnością informujemy, że Państwa serwis XXXXXX, z uwagi na swoją wysoką jakość merytoryczną, został zakwalifikowany do udziału w naszym pilotażowym programie „NEXT CONTENT PARTNERSHIP”. Ideą programu jest WZBOGACANIE TREŚCI WITRYN O NAJWYŻEJ JAKOŚCI DARMOWY KONTENT, dopasowany do treści merytorycznych serwisu i tworzony […]

Co zrobić jak ktoś linkuje do strony z witryn, z których nie chcemy mieć linków zwrotnych

Dzisiejszy filmik przeznaczony jest stricte do osób, które stawiają dopiero swoje kroki w SEO. Chyba każdy z nas widział w profilu swoich linków różne „kwiatki” – a dokładniej mówiąc linki z domen, z których nie powinno ich być – np. ze stron pornograficznych do strony poświęconej … doradztwu finansowemu :). Czy mamy panikować, jak znajdziemy kilka takich linków? Zdaniem Matta – i z mojego doświadczenia – powiem, że nie. Jeżeli analizując domeny […]

Jak Google traktuje stronę z tekstem widocznym po nacisnięciu przycisku

Ostatnio kilka razy byłem o to pytany, więc jest okazja, aby „podeprzeć się” autorytetem Google w tym zakresie. Matt potwierdza coś, co jest dla mnie „oczywistą oczywistością” – dopóki na stronie znajdują się przyciski/elementy, po kliknięciu w które użytkownik wie, czego może się spodziewać – jest OK. Czyli przyciski w stylu „Ostatnie komentarze” czy „Dane techniczne”, po kliknięciu w które pojawia się na stronie oczekiwany tekst, nie naruszają Wskazówek […]