Blog

Zmiana serwera a domena kupiona w Home.pl = wyłączenie serwisu

Niekiedy zdarza się sytuacja, w której chcemy zmienić serwer. Najczęściej znajduje się on u innego providera, co wymusza na nas konieczność zmiany ustawień DNS domeny. Wiele osób popełnia przy tej okazji „szkolny błąd” polegający na skasowaniu serwisu ze starego serwera, przeniesieniu go na nowy serwer – i dopiero wtedy zmianie DNSów. No i mają wtedy problem – w skrajnym przypadku propagacja DNSów może potrwać nawet 48 godzin, co oznacza, że serwis zniknie […]

19 firm ukaranych za fałszywe oceny i opinie w ramach „marketingu szeptanego”

Jest pierwszy głośny wyrok w sprawie „tzw. marketingu szeptanego” – 9 firm musi zapłacić 350.000 USD za szerzenie nieprawdziwych opinii. Dotyczy to USA, ale w Polsce nie jest lepiej – pisanie przez agencje opinii o produktach jako konsumenci jest na porządku dziennym – nie widzę różnicy między publikacją fałszywej opinii w serwisie poświęconym opiniom  konsumenckim a zwykłym forum tematycznym, na którym wiele osób też szuka porad czy wskazówek i zamiast dostawać […]

Hangout z Johnem Muellerem – 23-09-2013

Na dzisiejszy HO przygotowałem jedno pytanie, które, jak się okazało, zdobyło największą ilość głosów w moderatorni – i znalazło się dzięki temu na pierwszym miejscu w kolejce. Pytanie zostało zadane mi przez czytelnika mojego bloga, z prośbą, o „przekazanie dalej”. „Nienaturalne linki szkodzą – to wiemy. Jednak co w sytuacji, gdy profil linków jest … „bardzo naturalny”. Czy taka strona dostaje ekstra boost w SERPach z racji tzw. „dodatniego filtra”? Jak strona ma tylko dobre […]

Hangout z Johnem Muellerem – 13-09-2013

Na dzisiejszy HO przygotowałem dwa pytania, do których inspiracją był case Cyrusa, związany z użyciem disavow toola  – jedno z pytań zasugerował w swoim komentarzu Łukasz. Przed zapoznaniem się z poniższymi pytaniami  i odpowiedziami warto zapoznać się z casem – opisałem go na blogu, z linkiem oczywiście do oryginału. Te dwa pytania to: Czy Google używa narzędzia do zrzekania się linków (disavow tool) tylko przy okazji większych updatów? Dotyczy sytuacji, w której webmaster nie ma ręcznego filtra, a jedynie […]

Informację o podjęciu działań w stosunku do linków, nie samej strony, potraktujmy poważnie

O tym, że nie warto lekceważyć powiadomienia, jakie możemy otrzymać w Narzędziach wiemy od dawna. Potwierdził to wczoraj Kaspar Szymański na Google+ – radząc webmasterom, że takie powiadomienie należy „wziąć to sobie do serca”. Bo skończyć się może to za jakiś czas filtrem. A fellow industry man asked me for #advice regarding a spammy backlink warning he got through #Google #WebmasterTools. Since the manual action was applied to back links only, there was […]

Użycie narzędzia do zrzekania się linków może zaszkodzić? Case pokazuje, że tak

Bardzo ciekawy wpis Cyrusa Sheparda ukazał się właśnie na jego blogu. i dający dużo do myślenia – tym bardziej, że dotyczy bardzo często teraz używanego narzędzia – disavow tool. W skrócie – Cyrus postanowił w kwietniu zrobić test disavow toola. Test był prosty – wszystkie linki widoczne w Narzędziach dla Webmasterów Cyrus wrzucił do DT – na wykresie Disavowed All links. Przez dwa miesiące nic się […]

Nowy rodzaj powiadomień od Google o zdjęciu filtra

Dzisiaj „tradycyjnie” – czyli około 2.30 naszego czasu – na moją skrzynkę trafił email od Google – odpowiedź w sprawie prośby o ponowne rozpatrzenie strony. Taka wiadomość u każdej osoby, która wysyła RRs, powoduje przyspieszone bicie serca – „zdjęli filtr, czy też nie”? 🙂 Wszedłem zatem ze smartfona na pocztę, kliknąłem w wiadomość, zastanawiając się jaką wiadomość zobaczę – taką, od której miło zacznie się dzień, czy też […]

Czy linki z atrybutem nofollow mogą zaszkodzić pozycji strony w Google?

Odpowiedź Matta jest krótka – w przeważającej ilości przypadków linki z atrybutem nofollow nie szkodzą stronie. Z małym wyjątkiem  – „jeżeli umieszczamy komentarze na blogach „całego świata (czytaj: wielu) dążąc w ten sposób do wygenerowania ruchu na stronie”. Jeżeli opisana powyżej sytuacja będzie miała miejsce to pomimo faktu, że te linki mają atrybut nofollow, Google może podjąć działania ręczne w stosunku do takiej witryny. Zwłaszcza, jak tego typu […]

Hangout z Johnem Muellerem – 09-09-2013

Dzisiejszy hangout rozpoczął się od nawiązania do pomyłki Google, o której miałem napisać osobny wpis. Otóż Google jako przykład złego linku podało link do … DMOZa. John „wywołany do tablicy na G+” to szybko sprostował, pisząc, że to był błąd ludzki: „That particular DMOZ/ODP link-example sounds like a mistake on our side. ” Podczas HO dodał, że dział SQE stara się patrzyć na przykłady linków, zanim je prześle do Webmastera. Niekiedy jednak […]

Jakie linki są nienaturalne według Google

Dyskusja na temat nienaturalnych linków, a ściślej tego, co Google uważa za nienaturalne linki, nie cichnie, ale przybiera jak widzę z miesiąca na miesiąc na sile. I tak się zastanawiam – dlaczego biorą w niej udział firmy czy osoby związane z SEO? Do napisania tego wpisu skłoniła mnie dyskusja z Forum Google, w której po raz kolejny zaczął przewijać się nienaturalnych linków – i tak się zastanawiam, czemu w ogóle służą takie dyskusje? Obserwując działania, jakie podejmuje […]

Rozdźwięk między powiadomieniem od Google a Narzędziami odnośnie stanu filtra

Ostatnimi czasy kilka razy miały miejsce sytuacje, w których webmasterzy zgłaszali, że np. dostają od Google powiadomienie o zdjęciu filtra ale w Narzędziach dla Webmasterów nadal jest widoczna stosowana informacja. Albo, że dostali powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach – ale w Narzędziach brak jest widocznej tego typu informacji. Taki stan rzeczy, jak zauważyłem, powodował – co jest rzeczą naturalną – wątpliwość, co do tego, co się ze stroną rzeczywiście dzieje – […]

Coraz trudniej jest wychodzić z filtrów ręcznych otrzymanych za nienaturalne linki – case study

Google przyzwyczaiło branżę SEO do tego, że w wakacje nie podejmowało żadnych większych działań – jak gdyby chcąc dać spędzić ten czas spokojnie, w innym miejscu niż przy komputerze. W tym roku to się jednak zmieniło. 3 lipiec to data, o której będzie się pamiętało lepiej niż wprowadzenie Pingwina. Od lat pomagam webmasterom w wychodzeniu ich stron z filtrów i mam wrażenie, że w ciągu ostatniego miesiąca, a właściwie 2 tygodni,  Google „coś […]