Blog

Czy zadbałeś o Core Web Vitals Twojej strony?

Web Vitals to inicjatywa Google, dzięki której stało się możliwe porównywanie ze sobą stron pod kątem ich użyteczności (wygody przeglądania). Web Vitals obecnie to grupa 8 wskaźników, z których 3 są ważniejsze od pozostałych i jako Core Web Vitals są dodatkowo wykorzystywane przez Google w procesie kształtowania wyników wyszukiwania. Dowiedz się, jakie elementy zaliczamy do grona Core Web Vitals oraz jak zoptymalizować pod nie stronę internetową. Z czego składa się Core Web Vitals? […]

Nowa przyczyna uniemożliwiająca indeksowanie twoich stron – Message type: WNC-20237597

Jednym z powiadomień otrzymywanych z Search Console, które powoduje zwiększenie bicie serca u właściciela strony, jest powiadomienie „Nowa przyczyna uniemożliwiająca indeksowanie Twoich stron”. W praktyce, co zresztą Google podkreśla w powiadomieniu, nie w każdym przypadku jest to powodem do niepokoju. Message type: WNC-20237597 Powiadomienie, o którym mowa, wygląda np. następująco Po kliknięciu w przycisk, zostajemy przekierowani (jeżeli jesteśmy zalogowani na koncie Google, w którym znajduje się nasza usługa) do Search Console, do sekcji, która informuje o przyczynach niezaindeksowania […]

Search Console – Strona zablokowana z powodu zabronionego dostępu (błąd 403)

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google: „Błąd HTTP 403 oznacza, że klient użytkownika podał dane logowania, ale nie uzyskał dostępu. Jednak Googlebot nigdy nie podaje danych logowania, więc serwer nieprawidłowo zwraca ten błąd. Strona nie zostanie zindeksowana. Jeśli chcesz, aby Googlebot indeksował taką stronę, musisz zaakceptować użytkowników niezalogowanych lub zezwolić na żądania Googlebota bez uwierzytelniania (warto jednak wtedy wcześniej zweryfikować jego tożsamość).” Kiedy występuje omawiana […]

Pozycjonowanie w modelu White Label SEO – czym jest i dlaczego należy na to uważać

Pozycjonowanie w modelu White Label oznacza wykonywanie dla klienta usługi pozycjonowania w taki sposób, że „na papierze” klient myśli, że świadczy dla niego usługi SEO firma A, podczas gdy w praktyce usługę wykonuje firma SEO B.  Czym jest White Label SEO Z White Label SEO mamy do czynienia w sytuacji, gdzie firma SEO A jest znana na rynku (jako firma lub jako jej właściciel) i dzięki temu, że jest […]

SEOProfi – jedyna firma SEO w Polsce, która oferuje sześciomiesięczną gwarancję satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Nie można dać gwarancji na usługę SEO, polegającą na dowiezieniu wyników. Pozycjonowanie odbywa się w dynamicznie zmieniającym się środowisku, gdzie pierwsze skrzypce gra Google, a konkurencja, podobnie jak my, też chce znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ale przy zaangażowanym i świadomym kliencie można zadeklarować pewne cele – i tak powstała nasza gwarancja. Treść Zgodnie z jej zapisem Pierwszy miesiąc to czas na wzajemne poznanie. Jeżeli uznasz, […]

Search Console – Duplikat, użytkownik nie oznaczył strony kanonicznej

Google potrafi bardzo dobrze wskazać zduplikowane treści w obrębie naszej strony. Co nie znaczy, że po pierwsze, zawsze to zrobi, a po drugie, że zrobi to dobrze. Warto zatem używać tagu kanonicznego do wskazywania duplikatów. Tym bardziej, że zostaniemy poinformowani przez Google wówczas o ewentualnych błędach w jego implementacji. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google wspomniany komunikat informuje nas o tym, że nie zamieściliśmy na stronie tagu kanonicznego. Ta strona jest duplikatem innej strony, ale nie wskazuje preferowanej […]

Zarządzanie czasem. Brian Tracy.

Idealna książka dla kogoś, kto chciałby wdrożyć szybko usprawnienia w swoim planie dnia, aby zoptymalizować sobie sposób wykorzystania czasu. Omówione w niej techniki pozwolą Ci lepiej zarządzać czasem, zwiększając w ten sposób swoją produktywność i zadowolenie z zamykania kolejnych zadań. Wielu z nas ma z problemy z zarządzaniem swoim czasem. Z ciągłymi przerwami, jakich doświadczamy w pracy. Dzwoni telefon, przychodzi pracownik (czy szef) – i już po natchnieniu. Z niepoświęcaniem wystarczającego […]

Jak przenieść stronę na nowy serwer, aby nie stracić pozycji w Google?

Każdy właściciel strony prędzej czy później będzie musiał zmienić serwer. I o ile zmiana serwera w obrębie tego samego providera nie stanowi problemu, to jednak jeżeli przenosimy się na serwer, który znajduje się u innego dostarczyciela usługi, źle przeprowadzony proces migracji może spowodować zawirowania. Jeżeli chodzi o widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google, aby uniknąć wystąpienia takiej sytuacji, należy migrację przeprowadzić poprzez 5 prostych kroków, dzięki […]

Wojujący marketing. Al Ries, Jack Trout

Jeśli działanie pociąga za sobą strategię, to strategia pociąga za sobą taktykę. To nieprzerwane kontinuum ucierpi, jeżeli spróbujesz je zakłócić w jakimkolwiek miejscu. Widać to wyraźnie w marketingu, w tym w działaniach związanych z SEO. Klienci z reguły zlecają agencjom realizację całej strategii kampanii reklamowej, w sytuacji, gdzie to oni ją opracowują. Innymi słowy, klient decyduje, co robić, agencja – w jaki sposób. Bezsens. Kwadrat strategiczny Firmy muszą się uczyć, jak unikać […]

Dlaczego nie ufamy firmom SEO?

Zimne telefony, zimne maile, dążenie do podpisania umowy na pozycjonowanie za wszelką cenę „tu i teraz” – z tym najczęściej kojarzą się osobom, z którymi rozmawiam na konsultacjach metody, za pomocą których firmy SEO pozyskują klientów. To były dobre techniki lata temu, czyli w czasach, kiedy tak mało jeszcze wiadomo było o tym, w jaki sposób można wpływać na ludzi, aby skłaniać ich do podjęcia dobrej dla nas decyzji. Dzisiaj wybierając […]

Search Console – URL zablokowany przez plik robots.txt

Analizując stan indeksacji strony w Search Console, możemy natrafić na komunikat, który informuje nas o tym, że adres url został zablokowany przez robots.txt. Czy w każdej sytuacji jest to powód do tego, aby się niepokoić? Teoria Komunikat „URL zablokowany przez plik robots.txt” ma miejsce np. wtedy, gdy zablokujemy daną stronę przez robotem indeksującym w pliku robots.txt, ale umieścimy ją w sitemapie (mapie witryny). Taka sytuacja jest sygnałem dla Googlebota, że właściciel strony chcę ją zaindeksować (dodał […]

Analizując widoczność swojej strony bazuj na narzędziach Google, nie komercyjnych

Bardzo często mamy tendencję do poszukiwania na siłę rozwiązania jakiegoś problemu, mimo, że rozwiązanie jest dostępne „tu i teraz” – w dodatku za darmo. Podobnie jest e sprawdzaniem widoczności strony w Google – narzędzie komercyjne może pokazać wzrost ruchu, w sytuacji, gdy mamy spadek, lub spadek ruchu, w sytuacji, gdy mamy wzrost. Search Console to najlepsze narzędzie, jeżeli chodzi o pokazywanie nam informacji o tym, jaki jest poziom ruchu na stronie oraz z jakich […]