Blog

Jak dodać nowego właściciela domeny w Narzędziach dla Webmasterów

Aby napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie oraz wgrać do disavow tool’a plik z linkami do zrzeczenia należy mieć dostęp do domeny na poziomie właściciela witryny. Jest kilka metod uzyskania takiego dostępu – wgranie pliku na serwer, użycie kodu Google Analytics, meta tagu (użycie menedżera tagów Google) czy dodanie odpowiedniego rekordu TXT w domenie. Jeżeli dostęp „właścicielski” ma jedna osoba, to … nie ma rady, musi przejść przez jeden z w/w kroków. […]

Wywiad z Karoliną Kruszyńską z Search Quality Team

No i się doczekałem się – mam przyjemność zaprezentować pierwszy w Polsce wywiad z Karoliną Kruszyńską – pracownikiem Google z Search Quality Team, który dba o jakość polskich wyników wyszukiwania 🙂 Karolina, możesz powiedzieć w kilku słowach coś o sobie – świat nie lubi pustki, sporo osób zastanawia się, kim jest “nowy Guglarz” i … “co czeka ich strony” w przyszłości 🙂 W kilku słowach: jestem członkiem Search […]

Zanim kupisz domenę pod zaplecze sprawdź lepiej jej historię…

Dostałem w Narzędziach dla Webmasterów dla jednej strony taki oto komunikat Ktoś powie: „No i co w tym dziwnego, dzisiaj wiele stron dostaje taka informację od Google.” No cóż – nie do końca… Właściciel domeny, o której mowa, zwrócił się do mnie w lipcu 2013 roku z prośbą o sprawdzenie, dlaczego ruch z wyników wyszukiwania drastycznie spadł. Okazało się, że dostała ona filtr za nienaturalne linki przychodzące. Wskazałem mu przyczynę spadku oraz poinformowałem, co musi zrobić, […]

Firma SEO zmusza Klienta do zmiany domeny – case study

Wczoraj odbyłem ciekawą rozmowę z Klientem firmy SEO. Poszło o … domenę. Nie będę podawał ani nazwy firmy SEO, ani adresu witryny osoby, z która rozmawiałem – z wiadomych powodów.  Napiszę tylko, że firma SEO to duża, bardzo dobrze znana w Polsce firma. Wspomniana witryna ma od dłuższego już czasu nałożony filtr od Google –  za nienaturalne linki.  Firma SEO utrzymuje, że filtr jest konsekwencją stosowania SWLi przez konkurencję. Analiza […]

SEO Odkurzacz – narzędzie do analizy linków przychodzących

Od 3 lipca 2013 roku, kiedy to Google mocno „przykręciło śrubę” właścicielom stron w Polsce i wiele z nich otrzymało powiadomienie o nienaturalnych linkach, konieczność analizy profilu linków przychodzących do strony stała się nieodzowną częścią pracy nie tylko SEOwca, ale także i „zwykłego” właściciela strony. Na rynku jest obecnie dostepnych kilka narzędzi, które mają za zadanie pomóc/dokonać analizy backlinków – do ich grona zalicza się SEO Odkurzacz. Linki przychodzące […]

Krajobraz po bitwie z Google – co dalej z SWLami Gotlink i e-Weblink ?

Postanowiłem napisać małe podsumowanie mijającego tygodnia, właściwie niejako zamknięcie kilku wpisów nawiązujących do tweeta Matta, w którym zapowiedział akcję skierowaną na dwie sieci (wymiany) linków. Moim zdaniem mamy właśnie do czynienia ze „środkiem końca” „polskiego SEO” – SEO, w którym główną rolę odgrywało stosowanie rotacyjnych systemów wymiany linków. Nie bez powodu napisałem „środkiem końca”. Początkiem końca był dzień 3 lipca 2013, kiedy to na wiele domen zostały […]

e-Weblink … odtrąbia sukces PRowy, będzie „poprawiać jakość”. Pytam się – no i co z tego…

Wczorajszy dzień obfitował w ciekawe wydarzenia – Weblink potwierdził fakt negatywnego wpływu zapowiadanej akcji przez Matta na domeny znajdujące się w „dwóch systemach”; z Gotlinkiem też jest coś na rzeczy (przypomnę, że obstawiałem od początku e-weblinka i gotlinka jako cel akcji). Wychodzi zatem na to, że rzeczywiście dostało się SWLom rotacyjnym – mówiąc zaś bardziej precyzyjnie stronom, które za ich pomocą były linkowane. Dodam, że akcja Google uderzyła też […]

Gotlink zaprzecza, jakoby to on był druga ukaraną Siecią. No to kto?

Dzisiaj rano właściciel e-weblinka wydał oświadczenie, z którego wynika, że System został dotknięty w wyniku ostatniej akcji Google. Przed chwilą napisałem o oświadczeniu Tomasza Wieliczko – mimo, że rynek potwierdza w wielu miejscach Sieci atak na e-weblinka  to jednak w pewnym stopniu podejrzewam podstęp ze strony Xanna pod tym oświadczeniem – no ale zobaczymy, co przyniesie dzisiejszy dzień. Jeżeli chodzi o mój drugi typ – Gotlink – to zdania co do tego, że był od drugą Siecią, na której skupiło […]

e-Weblink potwierdza – zostaliśmy „zaatakowani” przez Google

No i mamy chyba koniec spekulacji – moje podejrzenia odnośnie pierwszego systemu się sprawdziły. W dniu dzisiejszym Tomasz Wieliczko aka Xann wydał oświadczenie na swoim profilu na Google+, w którym czytamy W wyniku ataku Google na swojego największego konkurenta System Wymiany Linków REKLAMOWYCH jesteśmy zmuszeni podjąć drastyczne działania. W dniu dzisiejszym wydamy oświadczenie o nadchodzących zmianach w systemie wymiany linków REKLAMOWYCH i nie będzie się to toczyło tylko wyższej jakość stron przyjmowanych […]

Które systemy wymiany linków upadną w ciągu najbliższych dni? Obstawiam e-Weblinka i Gotlinka

Po wczorajszej publikacji Karoliny oraz tweecie Matta Not done with Germany yet, but we just took action on two Polish link networks + a reminder blog post: http://t.co/p4tHWx5vHF — Matt Cutts (@mattcutts) luty 24, 2014 nie cichną dywagacje branżowców odnośnie tego, kto został „namaszczony” przez Google w pierwszej w tym roku pokazowej akcji polskiego SQE. Z tego, co zdążyłem się zorientować, po lekturze sporej ilości publikacji i wypowiedziach – […]

Dwa systemy ukarane przez Google – SWLe czy giełdy linków?

Po dzisiejszym wpisie na blogu Google pojawił się właśnie tweet Matta, z którego jasno wynika, że w końcu przyszła kolej na Polskę – SQE „skupił swoją uwagę” na dwóch polskich sieciach … no właśnie SWLach/giełdach linków? Not done with Germany yet, but we just took action on two Polish link networks + a reminder blog post: http://t.co/p4tHWx5vHF — Matt Cutts (@mattcutts) luty 24, 2014 Moim zdaniem, patrząc się […]

Sklep internetowy w abonamencie (SaaS) czy własna instalacja?

Wiele osób na etapie zakładania swojego sklepu internetowego zadaje sobie pytanie: „Skorzystać z jakiegoś „gotowca” – czy też „pójść na swoje”? Inaczej mówiąc – czy zdecydować się na sklep w modelu SaaS (soft as a service) czy postawić go na darmowym (np. PrestaShop, WordPress, Magento) czy też płatnym (np. Shoper) skrypcie? Obydwa rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Sklep internetowy w wielu przypadkach potrafi generować większe obroty niż sklep stacjonarny. Oczywiście nie od razu […]