Blog

Ile linków trzeba usunąć aby zdjąć ze strony filtr ręczny

Bardzo często czytam różnego rodzaju dyskusje, w których prowadzi się rozmowy na temat tego, ile trzeba usunąć linków przychodzących, aby strona wyszła z filtra. Padają różnego rodzaju odpowiedzi – minimum 20, 30, 50 czy ponad 80%. Ogólnie przewija się jedno stwierdzenie – im więcej linków się usunie, tym lepiej. Prawda jest inna – nie liczy się ilość usuniętych/dodanych do DT linków – ale jakość […]

Dlaczego umowa na pozycjonowanie na efekt bardziej szkodzi Klientowi, zamiast pomagać?

Po ostatnich zmianach w algorytmie coś, co było niejako symbolem branży SEO, odchodzi szybko w niepamięć – system rozliczania się za usługi SEO w oparciu o tzw. efekt, w którym płatność za pozycjonowanie następowała dopiero wtedy, kiedy strona dla ustalonych fraz osiągała w Google uzgodnione między firmą SEO a Klientem pozycje. Od wielu lat stałem na stanowisku, że tego typu działania nie mają racji bytu, z prostej przyczyny – która firma będzie inwestowała […]

Jak zdjąć ze strony filtr ręczny od Google za nienaturalne linki przychodzące

Ostatnio mam sporo do czynienia z sytuacjami, w których czyjaś strona dostaje powiadomienie o nienaturalnych linkach. Niby (zwłaszcza od roku)  wiadomym jest, że nie można przesadzać z linkowaniem, to jednak jak widzę przy każdym kolejnym przypadku co niektórzy „specjaliści SEO” wyrabiają „przy linkach” to sam nie wiem, co mam powiedzieć… Przykład pierwszy Domena dostaje powiadomienie o nienaturalnych linkach. Wylatuje poza TOP100. Firma, a właściwie agencja SEO, która marketingowo „bryluje na rynku” informuje właściciela, […]

Jak usunąć z Google informację o naszej osobie? – jest już odpowiednia strona

13 maja 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że każdy z nas ma prawo być „zapomniany w Sieci”. W związku z postanowieniem Google uruchomiło odpowiednią stronę, na której możemy zażądać usunięcia z Google linków dotyczących naszej osoby  (pamiętajmy, że to dotyczy tylko Google, a nie usunięcia treści z Internetu) Każdy, kto jest tym zainteresowany musi wypełnić formularz i … czekać na jego rozpatrzenie. Google obiecuje, że każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie, ale wymagać […]

Czyżby Google w końcu udało się „utrudnić życie” pozycjonerom?

Kilka dni temu Google wprowadziło kolejną wersję Pandy – nazwaną Panda 4.0. Update jest ukierunkowany na wyszukiwanie stron o niskiej jakości (np. brak oryginalnej treści). Wiele osób myli Pandę z Pingwinem – ten drugi ma za zadanie wychwycić strony linkowane słabymi linkami. Należy jednak zaznaczyć, że zaróno Panda, jak i Pingwin, prowadzą do tego samego – strona notuje drastyczne spadki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania […]

Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy – dowód

Wczoraj zaobserwowałem ciekawe „zjawisko”, które wyraźnie pokazuje, dlaczego należy zawsze zadbać o to, aby dla swoich stron ustanawiać przekierowanie 301 na wybraną wersję – BEZ lub Z www. Na poniższej grafice widzimy na pierwszy rzut oka dziwną sytuację: serwis mamy w połowie „zablokowany przed indeksowaniem”, a w połowie … nie (pisząc serwis mam na myśli wersję Z i BEZ www) Ponieważ domena jest zamazana dodam, że w Google wpisano site:nazwa_domeny. Dodam też, […]

Kiedy linki stracą na ważności w ustalaniu rankingu strony w Google

Bardzo ciekawy wpis pojawił się na kanale GoogleWebmasterhelp, będący odpowiedzią na pytanie:”Czy linki przychodzące stracą na ważności jako element wpływający na kształtowanie rankingu stron w wynikach wyszukiwania Google?” Nie ulega wątpliwości, że Google w latach 90’tych swoim podejściem do SERPów zmieniło na zawsze rynek wyszukiwarek, oparty wówczas na stricte katalogowaniu danych, kładąc duży nacisk na linki jako element kształtujący wyników wyszukiwania. Przez lata działało to dosyć dobrze – do czasu, gdy Google […]

W jaki sposób Google generuje Title w wynikach wyszukiwania

Mimo że już od dłuższego czasu Google dopasowuje widok Title w wynikach wyszukiwania pod kątem zapytań, jakie wpisujemy w wyszukiwarkę (zmieniając to, co mamy zdefiniowane w <title>, na „swoje”), to w dalszym ciągu wiele osób uważa, że taka sytuacja jest błędem i poświęca dużo czasu, aby rozwiązać ten „problem”. Jakie kryteria używa Google przy zmianie znacznika title w SERPach Temat jest ciekawy – o np.  ile logicznym dla mnie […]

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy w Google

Kilka dni temu  Matt w filmiku (który znajdziesz na końcu wpisu) zadając pytanie „W jaki sposób mała strona może stać się popularna” po raz kolejny zwrócił uwagę na powszechnie znane powiedzenie w biznesie, zgodnie z którym w biznesie pierwszy milion się albo kradnie, albo … zarabia. Nie bez powodu użyłem tak mocnego porównania. Mniej więcej rok temu Matt powiedział, że częstym błędem sklepów internetowych podejmowanym w zakresie e-commerce – fakt, że chcą one […]

SEO Odkurzacz 2.0 – nowa wersja programu do analizy linków przychodzących

Dzisiaj ukazała się długo oczekiwana aktualizacja programu SEO Odkurzacz – i to od razu w wersji 2.0, ponieważ dodano wiele nowych opcji w stosunku do wcześniejszej wersji 1.2. Aktualizacja cieszy mnie podwójnie: SEO Odkurzacz to program, którego używam od pewnego czasu w procesie analizy linków (odfiltrowywanie domen) znalazło się w niej wiele moich uwag – zarówno funkcjonalnych, jak i tych pod kątem usability (chociaż tutaj jeszcze jest trochę pracy […]

Czas najwyższy na zmiany w polskiej branży SEO

Od dłuższego czasu zastanawia mnie brak zdecydowanej reakcji polskiej branży SEO na pewną patologię (albo lepiej powinienem napisać obojętność), która rozwinęła się i trwa w najlepsze w naszym środowisku. Mam na myśli mój „ulubiony temat” – tzw. depozycjonowanie, czyli linkowanie cudzych domen linkami z kiepskiej jakości źródeł, m.in. z SWLi. O ile coraz częściej pojawiają się na blogach SEO czy profilach społecznościowych artykuły zwracające uwagę na konieczność podnoszenia jakości usług SEO […]

Czy warto używać e-weblinka do pozycjonowania czy depozycjonowania

Do napisania wpisu skłonił mnie wątek na PiO poświęcony e-weblinkowi. Samemu systemowi poświęciłem już trochę wpisów, niektóre osoby wręcz „zarzucają mi”, że za bardzo się skupiam na nim, nieświadomie go promując :). Czy aby na pewno jest tak, jak mówią? U podstaw mojego bloga leży jakość. Z tego też powodu nie ma na nim płatnych recenzji, ponieważ uważam, że szanujący się bloger dla kasy nie może się sprzedać 🙂 A jak opisuję […]