Blog

Bezpłatny wpis w Firmy.net za link pozycjonujący naraża strony na filtr

Od kiedy w lipcu 2013 roku Google rozpoczęło swoją „krucjatę” wymierzoną w typowo polskie pozycjonowanie (katalogi, precle, systemy wymiany linków) jedno się na pewno zmieniło – znaczącej poprawie uległa czułość algorytmu. O ile wcześniej miewał on pewne „problemy” z wyłapywaniem schematów nienaturalnych linków, o tyle obecnie Google potrafi wyłapać schemat nienaturalnego linkowania na próbce nienaturalnych linków stanowiących jedynie 1,1% ogólnej ilości odnośników prowadzących do strony […]

Google zapowiada update algorytmu wymierzony w strony przejściowe (doorway pages)

szykuje się nam kolejna zmiana algorytmu – tym razem ukierunkowana nie stricte na jakość (Panda) czy linki (Pingwin), ale na strony przejściowe. Czym są strony przejściowe Jak czytamy w Pomocy Google „Strony przejściowe to witryny lub strony, które utworzono po to, by zajmowały wysokie pozycje w konkretnych wynikach wyszukiwania. Są one szkodliwe dla użytkowników, ponieważ mogą powodować wyświetlanie wielu podobnych stron w wynikach wyszukiwania, z których każdy prowadzi tak na prawdę w to samo […]

Podejrzewamy atak hakera – powiadomienie w Narzędziach dla Webmasterów

Kolejna nowość w powiadomieniach od Google wysyłanych przez Narzędzia dla Webmasterów – tym razem właściciele są informowani w bezpośredni sposób o tym, że ich witryna mogła zostać zaatakowana przez hakera Podejrzewamy atak hakera: http://xxxxxxxxxxxxxxxx.pl/ Niestety wydaje się, że Twoja witryna została zaatakowana przez hakera. Prawdopodobnie haker zmodyfikował strony lub umieścił spam w Twojej witrynie. Jeśli skonfigurował Twój serwer w taki sposób, aby treść zawierająca spam była prezentowana tylko określonym gościom, […]

Google musi przestać bazować na linkach jako czynniku rankingowym

Postanowiłem taki, a nie inny tytuł, nadać artykułowi, ponieważ z jednej strony jest on rozwinięciem wczorajszego wpisu, w którym wspomniałem o wypowiedzi Michała z działu SQT Google, dotyczącej konieczności budowania stron ukierunkowanych na użytkowników – zamiast nacisku na (ślepe) zdobywanie linków. Z drugiej zaś strony mam wrażenie, że odchodzenie Google przy tworzeniu SERPów od linków rozpoczęło się już jakiś czas temu, ponieważ coraz częściej widzę w wynikach wyszukiwania strony […]

Zbliża się update Google – 21 kwietnia strona nieprzystowana pod ruch mobilny będzie niżej w mobilnych SERPach

Po wczorajszej publikacji Michała na polskim Forum dla Webmasterów mam dziwne wrażenie, że … na coś się zanosi. Wskazówka 3, którą podaje Michał to … nic innego tylko działania, które wchodzą w zakres tzw. White hat SEO. Wczoraj musiałem odpowiadać na jeden komentarz, jak się promuje stronę zgodnie ze Wskazówkami dla Webmasterów. Michał ujął to dosadniej – i po lekturze całego wpisu chyba już nikt nie będzie miał […]

Czy specjalista SEO może narażać świadomie Klienta na filtr ?

Pisałem już o tym, jak to 1% linków wpędził w poważne tarapaty (filtr za nienaturalne linki) stronę internetową. Stronę, która miała bardzo mocny, naturalny profil linków. Wszystko szło dobrze, jak się okazało podczas analizy, dopóki właściciel nie stwierdził, że „spróbuje czegoś innego” – skoro inni kupują linki, to musi to działać. No więc kupił sobie małą ilość linków – dodam, że na dobrych blogach oraz forach; linków, które miały […]

Właścicielom stron sugeruję mniej czytać „celebrytów”, a bardziej pracować nad stronami

Część osób z branży SEO zarzuca mi, że ostatnio mniej piszę teraz o tym, jak optymalizować strony, a bardziej skupiam się na opisywaniu technik, które prowadzą do problemów z widocznością w Google PLUS opisują nieuczciwe praktyki firm SEO. Czy mają rację? Prowadzę bloga od 2 maja 2009 roku. Blog nie miał, jak inne w tamtych czasach wszystkie inne, skupiać się praktycznie tylko na linkowaniu za pomocą katalogów, precli i systemów wymiany […]

Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze

Do napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie to, że ostatnio spotykam się coraz częściej z problemami związanymi ze znacznym spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania stron, w których niedawno wdrożono tag kanoniczny. Chcę zwrócić uwagę na podstawowy błąd, który w szybkim czasie doprowadza do wyindeksowania całego serwisu – no, prawie całego. Błąd ten związany jest z wdrożeniem tagu kanonicznego w takiej samej postaci w obrębie całego serwisu. W praktyce polega to na tym, […]

Content marketing, marketing szeptany – kiedy UOKiK wkroczy na scenę?

W dwóch dziennikach: Express Bydgoski i Nowości – Dziennik Toruński ukazywały się artykuły sponsorowane, które nie były oznaczone jako reklama. Jak czytamy w uzasadnieniu na stronie UOKiK: „publikowano artykuły sponsorowane dotyczące usług medycznych wykonywanych przez reklamodawców, które nie różniły się wyglądem od materiałów redakcyjnych. W tekstach znajdowały się zwykle opisy problemów zdrowotnych i wypowiedzi specjalistów na temat odpowiednich usług medycznych. Brakowało jednak oznaczeń wskazujących na ich reklamowy […]

Dlaczego Raport SEO LeadBullet 2014 nie jest wiarygodny

Na koniec tygodnia postanowiłem opublikować wpis, który pokazuje jak bardzo niekiedy raporty z branży SEO/SEM bywają robione w, nazwijmy to, “niejasnych okolicznościach”. Skontaktowała się ze mną dzisiaj osoba z branży turystycznej, która poprosiła o zwrócenie uwagi na brak widoczności w tytułowym zestawieniu dużej firmy z branży turystycznej – itaka.pl; firmy, która w poprzednich edycjach była ujmowana w zestawieniu. Zdaniem tej osoby sytuacja była co najmniej dziwna – i ponieważ temat mnie […]

Jestem „załamany” brakiem zainteresowania polskiego SEO rozwojem jakości usług

Do wniosku z tematu wpisu doszedłem analizując na bieżąco sugestie zmian w Narzędziach dla Webmasterów, jakie do Google zgłaszać można od tygodnia czasu. Tydzień temu John Müller poinformował, że prosi w imieniu Google webmasterów o uwagi dotyczące tego, jakie funkcjonalności powinny znaleźć się w Narzędziach dla Webmasterów w 2015 roku. Pojawiła się odpowiednia strona, na której osoby zainteresowane rozwojem jakości usług SEO mogły wpisywać swoje propozycje – pisałem […]

Napraw problemy z obsługą witryny na urządzeniach mobilnych

Google nie ustaje w rozwijaniu Narzędzi dla Webmasterów. W dniu dzisiejszym po raz pierwszy zobaczyłem na emailu taki oto komunikat Pierwszy przycisk – „Przejrzyj problemy” – przenosi nas od razu do odpowiedniej sekcji w Narzędziach dla Webmasterów, gdzie możemy sprawdzić, które ze stron wymagają naszej uwagi W analizowanym przypadku mamy cztery rodzaje problemów. Klikając w link przechodzimy do szczegółów danego problemu – np. po kliknięciu w „Mały rozmiar czcionki” przechodzimy […]