Blog

Linki nofollow mogą (już?) wpływać na przepływ rankingu Google jak przed 2009 rokiem

Barry Schwarz natknął się dzisiaj na bardzo ciekawą wypowiedź Andrieja Lipattsev’a, Search Quality Senior Strategist w Google, odnośnie przepływu PageRank przez linki. Jak osoby zorientowane w temacie wiedzą, od 2009 roku przepływ ten wygląda następująco: jeżeli na stronie obok linków dofollow występują także linki nofollow, to zgodnie z wypowiedzią PageRank nie tylko nie jest przekazywany za przez linki nofollow, ale także (co najgorsze) nie idzie na pozostałe linki (dofollow). W praktyce oznacza to, […]

Google pozywa firmę SEO za nękanie telefonami w sprawie usług SEO

Uspokajam polski rynek – na razie nie dotyczy to polskiego podwórka, a amerykańskiego 🙂 Google postanowiło kilka dni temu  pozwać jedną z firm SEO w Kalifornii, która nęka telefonicznie ludzi swoimi usługami – nie bezpośrednio, ale za pomocą przygotowanych wcześniej nagrań (stąd określenie robocall). Przeczytamy o tym na blogu Google and Your Business firma postanowiła we’re filing an action in California against one search engine optimization company for […]

E-weblink a pozycjonowanie? To nie działa – case study

Od dawna „toczę spór” o to, czy warto używać systemów wymiany linków do promocji swojej strony – z jednej strony reklamowe bajki, z drugiej – fakty.Sporo tematów do wpisów dostarcza mi twórca Weblinka, który to właśnie ten swl, a nie np. Gotlink jest tym, który gości najczęściej na łamach mojego bloga. W sumie to powinienem w tym miejscu podziękować Tomaszowi Wieliczko, ponieważ dzięki swoistemu uporowi w utrzymywaniu, że „czarne jest białe, a białe jest czarne” – https://www.youtube.com/watch?&v=9fVSLFYWTZk […]

Nie jestem robotem w Pobierz jako Google w Konsoli

Dzisiaj pracowałem nad optymalizacją jednej ze stron i w ramach testowania poprawności wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych zapraszałem robota Google na optymalizowane strony. Pierwsza próba, druga, trzecia, czwarta … A przy piątej zobaczyłem w Konsoli Google po raz pierwszy … CAPTCHA: Czyżby obciążenie systemu w ramach Konsoli powodowało aż tak duże obciążenia serwerów, że  Google zdecydowało się na wdrożenie CAPTCHA? Mam na myśli obciążenie, które jest wynikiem działania programów, które […]

Strona notorycznie łamie Wskazówki dla Webmasterów? Będzie miała „pod górkę” – oficjalne stanowisko Google

Właśnie na blogu Google ukazał się ciekawy wpis, który w sposób jednoznaczny informuje webmasterów, co się stanie ze stroną, która ma problem z działaniami ręcznymi, jeżeli po wyjściu z filtra jej właściciel zaryzykuje poprzednie praktyki i nadal będzie łamał Wskazówki Google dla Webmasterów.Niektórzy na przykład, jeżeli dostaną powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach wychodzących ze strony, ustawiają na linkach (reklamowych) atrybut nofollow, po czym po wyjściu z filtra …. usuwają go some sites violate […]

Trzy updaty Google, które wstrząsnęły branżą SEO

Znajomy podesłał mi dzisiaj fajną grafikę ! Przyznam, że nie wiem, co powiedzieć – twórca e-weblinka, który poza spamowaniem do niczego się już nie nadaje, zrównał moją skromną „tożsamość” z updatmi Google: Pandą i Pingwinem 🙂 Czuję się zaszczycony 🙂 Tym bardziej, że uważam, że publikując takie wpisy, jak z których część poruszała – mniej lub bardziej pośrednio – twórcę e-weblinka i jego sposób „na Klientów” na pewno swój udział w polepszaniu […]

Google wdraża update? Pierwsze obserwacje

Od kilku dni miały miejsce spore roszady w SERPach. Obserwując zachowanie analizowanych przeze mnie stron internetowych zauważyłem, że owe roszady 13 i 14 września przybrały postać bardziej wyraźnych trendów, które w niniejszym wpisie postaram się wskazać. Nie jest to proste, ponieważ … sygnałów nie można zinterpretować w sposób jednoznaczny. O ile mogę zaryzykować stwierdzenie, że miały miejsce albo wyraźne wzrosty, albo zachowany został status quo (wzrostów jest tyle […]

Analiza linków przychodzących nie jest wiarygodna przy analizie konkurencji

Czasy się zmieniają… Jeszcze kilka lat temu (nie mówiąc o wcześniejszym okresie) duża ilość linków – także i tych ze złych, słabym miejsc – decydowała o tym, że strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Era seokatalogów, precli, nie mówiąc o systemach wymiany linków (które dla wielu osób były synonimem pozycjonowania) jednak musiała się kiedyś skończyć – duża popularność pewnych narzędzi/rozwiązań doprowadziła w końcu do tego, […]

Majestic ogranicza dostęp do bezpłatnych raportów

Nie tak dawno pisałem o tym, że Ahrefs wykluczył możliwość dostępu do bezpłatnych raportów dla właścicieli domen. W kolejnym kroku sprawdziłem, czy Majestic też planuje takie rozwiązanie – okazało się, że nie. Okazało się jednak, że … nie do końca. Firma postanowiła zrobić porządek z tymi kontami, na których było zweryfikowanych dużo domen. Ponieważ przez lata sporo osób pytało się mnie o linki mam więcej niż 5 domen w Narzędziach – od pewnego […]

Dobrze robione SEO nie może być tanie – można jednak przeciwdziałać: kilka porad od Kaspara Szymańskiego

Jak zaoszczędzić na SEO ” not come cheap” – sformułowanie użyte na SearchEngineLandzie można przetłumaczyć albo jako „nie przychodzi tanio” lub – za Oxfordem – jako synonim określenia „something is expensive” (jest drogie) – i jest w tym sporo prawdy; SEO z miesiąca na miesiąc pociąga za sobą coraz większe nakłady czasu i pracy – a przez to i podnosi związane z tym koszty. Kaspar Szymański przez długie lata (2006-2013) odpowiadał w Google […]

Majestic nie planuje pozbawiać bezpłatnego dostępu właścicielom domen do linków przychodzących

Wczoraj Ahrefs – popularny program online używany m.in. do wyszukiwania linków przychodzących – postanowił, że właściciele domen przestaną mieć bezpłatny dostęp do bazy danych. Bezpośrednią konkurencją, bardzo popularną na naszym rynku, jest Majestic – postanowiłem sprawdzić u źródła, czy aby czasem nie planują podobnego rozwiązania. Otrzymałem z supportu następującą odpowiedź Póki co nie masz czym się martwic, nie zamierzamy zablokować tej opcji 🙂 A zatem mamy jasność – narzędzie […]

Ahrefs usuwa Backlinks Report – właściciel domeny nie zobaczy już za darmo linków przychodzących

Dzisiaj zauważyłem, że pod adresem, pod którym znajdowało się wspomniane w tytule narzędzie  – https://ahrefs.com/reports – wyświetla się strona błędu 404 Ponieważ zespół Ahrefs wspominał o zamiarze wyłączenia wspomnianego narzędzia i nie wiedziałem, czy to się właśnie stało czy też może jest jakiś problem z systemem i postanowiłem sprawdzić u źródła. No i wykrakałem – na blogu Ahrefs w dniu dzisiejszym (ale trafiłem …) pojawił się wpis na ten temat: I’m sure many of you […]