Blog

Google wdrożyło update algorytmu

Od piątku na jednej stronie obserwowałem duży wzrost ruchu – nie pasujący do standardowego trendu (uwaga: strzałka pokazuje różnicę między dwiema liniami widocznymi w Google Analytics – wiem, że wtedy były Święta) Jednocześnie, o czym pisałem rano, od piątku zaczęły pojawiać się pogłoski, ze to może wchodzi w życie Pingwin – co jednak nie zostało potwierdzone na innych stronach (mam kilka witryn, które ewidentnie cierpią algorytmicznie za nienaturalne linki – […]

#1 Webinar NKS – Audyt SEO na żywo portalu weselnego – moje uwagi

Postanowiłem oglądnąć PEŁNY webinar zorganizowany w ramach Nowej Koncepcji SEO. Nie było łatwo, ponieważ oczekiwałem tego, o czym mówiono w zapowiedziach, czyli rzetelnego audytu – a dostałem „pogadankę”. A najgorsze w tym wszystkim jednak było to, że … „pogadanka” była z błędami merytorycznymi. W swoim wpisie nie odniosłem się do wszystkich, pominąłem różnego rodzaju „drobiazgi” – nie nawiązałem też do wywodów prowadzącego związanych z „wrażeniami estetycznymi prowadzącego”  czy dotyczących wyszukiwarki lokali […]

Brand24 vs Monitori i SentiOne – rozwinięcie opinii o programach do minitoringu marki

Po opublikowaniu wpisu dotyczącego porównania skuteczności 3 programów do monitoringu marki – Monitori, SentiOne i Brand24 Sentione planowałem rozwinąć go o wyjaśnienie tzw. kontekstu aby zwrócić na funkcjonalność, którą każde z trzech analizowanych narzędzi na w inny sposób zaimplementowane – a mianowicie na uwzględnianie/nieuwzględnianie w wypowiedziach kontekstu Bieżący wpis przy okazji nawiązuje do dzisiejszych zarzutów Tomka Wydry, który na Facebooku napisał: „Test w moim mniemaniu był mało rzetelny. Brak było informacji […]

Monitori, Sentione a może Brand24 – krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki

Temat chodził za mną przez długi czas – aby sprawdzić skuteczność 3 popularnych w Polsce narzędzi do monitoringu marki w Internecie – Monitori, Sentione oraz Brand24. Postanowiłem w końcu się nim zająć i na przykładzie kilku domen/tematów (młodych, starych, popularnych i tych mniej popularnych) zobaczyć jak sobie one radzą w bezpośredniej konfrontacji. Tworząc zestawienie operowałem następującym schematem System Suma_wyników – X  Y, Z w którym po nazwie systemu znajduje […]

Członkowie Nowej Koncepcji SEO manipulują opinią publiczną

Po ostatnim wpisie na temat Nowej Koncepcji SEO dostałem informację od jednej osoby – że jej komentarz, w którym nawiązywała do mojego wpisu, nie został opublikowany w serwisie Seostation. Zrobiłem wówczas test – dodając prosty komentarz; pojawił się. Dzisiaj zrobiłem drugi test – tym razem zamieściłem na Seostation dwa komentarze jeden, w którym nawiązałem do tego, że na moim serwisie koncepcja jest przedstawiona w inny sposób niż na oficjalnych stronach programu – nie podając […]

Nowa koncepcja SEO – tani chwyt marketingowy z poważnymi błędami

Parę dni temu trafiłem na inicjatywę pod nazwą Nowa Koncepcja SEO – kilkadziesiąt firm z branży SEM postanowiło „połączyć swoje siły i wiedzę”, aby pomóc ludziom promować swoje strony w nowy, bezpieczny sposób. Nowa Koncepcja SEO jest programem edukacyjnym definiującym promocję strony internetowej w wyszukiwarkach w sposób odmienny niż tradycyjny. Projekt ma pokazać ścieżkę migracji z automatycznych usług SEO rozliczanych za pozycje do bezpiecznych, kompleksowych i transparentnych […]

Analiza profilu linków konkurencji może przynieść więcej szkody niż pożytku

Od kiedy Google wprowadziło narzędzie disavow tool za pomocą którego możemy zrzekać się linków o niskiej jakości, które (w odczuciu webmastera) szkodzą/mogą zaszkodzić jego stronie proces analizowania odnośników prowadzących do stron konkurencji de facto wziął w łeb – o czym powinny teraz pamiętać zwłaszcza osoby, które dopiero zaczynają swoją „przygodę z SEO”. Analizując linki do stron swojej konkurencji muszą uważać, aby nie wpędzić swojej strony w tarapaty Bardzo […]

Podpisując umowę na pozycjonowanie z dużą firmą możesz mieć problem z jej rozwiązaniem

Parę dni temu rozmawiałem z osobą, która podpisała umowę na pozycjonowanie z dużą firmą. Warunki z pozoru świetne – płatność tylko za efekt. Jednak mijały miesiące a efektów nie było widać (poza tym, że nowa strona, znajdująca się w momencie podpisania umowy poza TOP100, weszła na wyższe pozycje). Jednak nie to było najlepsze – firma każe sobie płacić za rozwiązanie umowy przed jej zakończeniem mimo, że działa na szkodę strony swojego Klienta. Opisywałem […]

Usuń adresy url z Konsoli Google a … „pozycjoner”

Skontaktowała się dzisiaj ze mną osoba z prośbą o przyjrzenie się stronie. 2 tygodnie temu zakończyła ona współpracę z pozycjonerem i … nagle, z dnia na dzień strona zaczęła spadać w wynikach wyszukiwania, aby w końcu ostatecznie zniknąć z SERPów. Zacząłem sprawdzać możliwe scenariusze związane ze spadkiem i … wszędzie pudło: robots.txt w porządku, brak noindex, nofollow w ustawieniach meta serwisu, strona zwraca kod 200 – czyli wszystko jak […]

Darmowy kurs link buildingu by Marta Gryszko vel Lexy szybkim sposobem na filtr

W weekend napisałem krótki wpis pokazujący, jak Google zmieniło branżę SEO. Uznałem, że powinien go powinny go przeczytać nie tylko osoby zajmujące się zawodowo SEO, ale także ich Klienci. Wpis na opiniotwórczym SearchEngineLand’zie, który opisuje ewolucję SEO zasługuje na uważną lekturę – tym bardziej, że potwierdza obserwacje z naszego „polskiego podwórka”. Jednak co z tego, że SearchEngineLand zwraca uwagę na zmiany , jakie zaszły w SEO, co z ego, że także i na naszym „podwórku” mamy coraz […]

Uwaga od recenzenta w odrzuconej prośbie o ponowne rozpatrzenie

Ponad rok czasu upłynął od ogłoszenia przez Karolinę, która wówczas odpowiadała za działania SQT na Polskę, informacji, że Google będzie mógł dodawać w treści odrzuceń dodatkowe informacje, przydatne zdaniem osoby recenzującej wniosek o ponowne rozpatrzenie, w rozwiązaniu problemu. Do tej pory nie miałem okazji się zetknąć z takim komunikatem – do dzisiaj. Jedna z domen, do której nadal mam dostęp w Panelu, kilka miesięcy temu miała do czynienia z atakiem hakera. Właściciel witryny podjął działania […]

Linki nofollow mogą (już?) wpływać na przepływ rankingu Google jak przed 2009 rokiem

Barry Schwarz natknął się dzisiaj na bardzo ciekawą wypowiedź Andrieja Lipattsev’a, Search Quality Senior Strategist w Google, odnośnie przepływu PageRank przez linki. Jak osoby zorientowane w temacie wiedzą, od 2009 roku przepływ ten wygląda następująco: jeżeli na stronie obok linków dofollow występują także linki nofollow, to zgodnie z wypowiedzią PageRank nie tylko nie jest przekazywany za przez linki nofollow, ale także (co najgorsze) nie idzie na pozostałe linki (dofollow). W praktyce oznacza to, […]