Blog

Nasz system zarejestrował, że Państwa witryna jest pozycjonowana w sposób niezgodny z wytycznymi google dla webmasterów

Pewna firma rozsyła obecnie komunikat do webmasterów, w którym informuje o tym, że do danej strony prowadzą nienaturalne linki” Nasz system zarejestrował, że Państwa witryna jest pozycjonowana w sposób niezgodny z wytycznymi google dla webmasterów. Między innymi nielegalne jest pozycjonowanie witryny z użyciem: systemów wymiany linków treści generowanych automatycznie Więcej mogą Państwo przeczytać na oficjalnej stronie google, w dziale wskazówki dla webmasterów: https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl Sprawa jest poważna, a dalsze […]

7 październik 2016 – „poPINGWINowa” aktualizacja SERPów

Zauważyłem dzisiaj spore wzrosty pozycji w przypadku stron, które miały kiedyś problemy z linkami. Opisywałem niedawno swoje obserwacje po wdrożeniu Pingwina – jak i po kilku dniach przytoczyłem podobne wnioski, do których doszła osoba z rynku anglojęzycznego. Dzisiaj strony, które zanotowały w moim przypadku wzrosty wystrzeliły w górę – że bardzo, to za mało powiedziane. Najmniejsze, ale też wyraźne wzrosty, zanotowały dwie domeny, o których wspomniałem w swoim case’ie, że posiadają ogromną ilość nienaturalnych […]

Pracuj przy stronie zamiast tylko śledzić tweety Johna czy Gary’ego

Świetny tweet pojawił się niedawno na moim koncie: Spend less time listening to @JohnMu & @methode tweets & more time listening to your website visitors (no offence intended guys). — Carl Hendy (@carlhendy) September 30, 2016 czyli (lekka korekta tłumaczeniowa): „Poświęcaj mniej czasu na czytanie tweetów Johna (Müllera) i Gary’ego Illyes’a a więcej na wsłuchiwanie się w potrzeby osób odwiedzających Twoją stronę„. Świetna uwaga […]

Czy właściciel strony potrzebuje do pozycjonowania firmy SEO ?

Jak zastanawiasz się nad odpowiedzią na pytanie: „Czy potrzebujesz do promocji witryny pomocy specjalisty SEO ?” to dobry znak, ponieważ odpowiedź brzmi: „Samodzielnie na pewno sprawisz, że Twoja witryna będzie widoczna w wyszukiwarce. Jednak mając do pomocy specjalistę szybciej osiągniesz efekty, unikając wielu „niespodzianek”. Pytanie, widniejące w tytule wpisu, nasunęło mi się po raz pierwszy dawno temu, po przeczytaniu jednego z wielu podobnych komentarzy na blogu kiedyś podjąłem współpracę z „firmą córką” jednej […]

Czy Pingwin wdrożony 23 września 2016 działa? Analiza powdrożeniowa

Wdrożenie długo oczekiwanego Pingwina powinno zacząć wywierać powoli pierwszy wpływ na SERPy. Czy widać już roszady w wynikach wyszukiwania? Postanowiłem to sprawdzić – poddałem analizie 18 domen, które moim zdaniem mają z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością problem z Pingwinem. Co zaobserwowałem ? 12 domen zanotowało wyraźne wzrosty 2 domeny zanotowało wyraźne spadki – domeny kiedyś analizowałem pod kątem linków; stały bardzo dobrze w Google, no ale linki miały masakrycznie słabe. … 4 […]

23 września 2016 roku Google w końcu wdrożyło Pingwina

Jest ! Po miesiącach, ba – po latach (od ostatnie aktualizacji minęły już prawie 24 miesiące) Google zdecydowało się w końcu ogłosić wdrożenie aktualizacji algorytmu o wdzięcznej nazwie Pingwin. Od teraz algorytm będzie na bieżąco analizował witrynę i w czasie rzeczywistym, po jej przeindeksowaniu, podejmie decyzję, „co dalej” Penguin’s data is refreshed in real time, so changes will be visible much faster, typically taking effect shortly after we recrawl and reindex […]

Zamienił stryjek siekierkę na kijek – case study

Nie od dzisiaj jednym z elementów, na który zwracają uwagę osoby zlecające pozycjonowanie swoich serwisów, jest cena. Z jednej strony jest to normalne – kto z nas lubi płacić więcej niż „trzeba”? Z drugiej jednak strony zbyt duża waga położona na cenę podczas wyboru firmy odpowiedzialnej za usługi optymalizacji i pozycjonowania serwisu może się odbić dużą „czkawką” – czyli spadkiem widoczności strony w Google. To, w jaki Google od paru lat […]

Słowo kluczowe, wyszukiwane bardzo często w Google, (często) nie jest warte Twojej uwagi

Rozmawiając z osobami, które promują/chcą promować swoje strony w wyszukiwarce Google, bardzo często widzę, że skupiają oni swoją uwagę TYLKO na tych frazach,  które w Planerze Google są wyszukiwane najczęściej. Podczas rozmowy prędzej czy później słyszę zdziwienie w ich głosie, gdy dowiadują się, że wybrane frazy (w wielu sytuacjach) nie są warte swojej uwagi. Przyjrzyjmy się bliżej tematowi, aby lepiej zrozumieć, dlaczego fraza najczęściej wyszukiwana najczęściej nie jest dla Ciebie. […]

SEO jest dla cierpliwych

Uważasz, że to linkbulding (zdobywanie linków) jest najważniejszym elementem w SEO? Muszę Ciebie zmartwić –  zapomnij o zdobywaniu linków, jeżeli nie masz nic do zaoferowania swoim potencjalnym Klientom. Czasy, kiedy pierwsze pytanie, jakie zadawali potencjalni Klienci firmo SEO, brzmiało: „Ile linków miesięcznie możecie dla mnie pozyskać” odeszły do lamusa. Dzisiaj  na porządku dziennym jest inne pytanie: „Czy Pani/Pana praca jest bezpieczna dla mojej strony?” Google […]

Czym jest Aktualizacja w Analityce wyszukiwania w Search Console

Ostatnio kilka osób pytało mnie ostatnio, czy „Aktualizacja” widoczna w pozycji menu „Analityka wyszukiwania” w Search Console to … zapowiadany Pingwin. Odpowiedź brzmi – NIE. Czym jest zatem Aktualizacja w Analityce wyszukiwania? Po najechaniu na datę, dla której jest widoczna dana informacja pojawia się małe okienko z linkiem, po kliknięciu w który przechodzimy na stronę w Pomocy Google., gdzie Google informuje nas, że widoczne w raporcie aktualizacje związane są one ze zdarzeniami, które mogą […]

Webmasterzy nadal wykorzystują strony swoich Klientów do zarabiania „na boku”

Myślałem, że czasu, kiedy webmaster umieszczał na stronie swojego Klienta BEZ JEGO ZGODY linki z systemów wymiany linków, bezpowrotnie minęły. Niestety, sytuacja sprzed chwili pokazuje, że tak nie jest… Od pewnego czasu „poprawiam” profil linków prowadzących do jednej ze stron, którymi się zajmuję. Klient ma problem z linkami – siedzi ewidentnie w filtrze algorytmicznym. Udało się już oczyścić ładnie profil linków – co rzadko się zdarza ponieważ często linki znajdują się na takich stronach, […]

Usuwając skutki włamania róbmy to porządnie – a nie tylko „pod Google”

Bardzo często problemy ze stronami właściciele rozwiązują „pod Google”. Przychodzi np. komunikat o inżynierii społecznej. Webmaster poprawia błąd – w komunikacie wskazano problematyczny link – właściciel pisze prośbę o ponowne rozpatrzenie i … teoretycznie po sprawie. Złe, bardzo złe podejście … Przypadek sprzed chwili. Po kolejnym powiadomieniu związanym z inżynierię społeczną zwracam Klientowi uwagę, że to poprzednio nie sprawdzono dokładnie strony – kolejne powiadomienie, tego samego typu, świadczy – z dużą […]