Blog

Od lipca 2018 szybkość wczytywania strony czynnikiem rankingowym w wyszukiwaniach mobile

Szybkość wczytywania strony już niedługo zacznie być oficjalnym czynnikiem rankingowym Google; dotyczyć to będzie wyszukiwań realizowanych przez urządzenia mobilne – do tej pory szybkość była wykorzystywana przy kształtowaniu wyników wyszukiwania na urządzeniach dekstopowych. Z komunikatu otrzymanego od Google dowiemy się, że szybkość wpłynie na niektóre zapytania i dotknie wolnowczytujące się strony The “Speed Update,” as we’re calling it, will only affect pages that deliver the slowest […]

Czas spędzony na pobieraniu strony (w milisekundach) – fluktuacje w Search Console

Jedną z wielu przydatnych opcji w Search Console jest informacja o czasie, jaki potrzebuje Googlebot na poranie zawartości strony. Wykres, jak zobaczymy poniżej, nie jest jednak linią prostą, widać na nim fuktuacje – dlaczego? Zmiany czasu spędzonego na pobieraniu strony wynikają z różnicy w wielkości (ciężarze) analizowanych stron. Jak to bywa w obrębie witryny niektóre strony zawsze są większą (cięższe), a co za tym idzie Googlebot potrzebuje więcej czasu na to, […]

Google pozywa firmę SEO za grożenie usunięciem z wyników lokalnych i mapek

Oszuści, którzy chcą naciągnąć nas na zapłacenie za coś, co Google oferuje za darmo, byli, są i będą. To tylko od nas zależy, czy damy się nabrać na ofertę ze strony firmy, która zadzwoni do nas i przedstawi nam „super ofertę”. Liczę, że część osób zacznie szukać informacji w Internecie i trafi na ten wpis – zachęcam więc wszystkich do informowania o podobnych patologiach. Od lat znam sytuacje, w której jakaś firma żąda od właścicieli stron internetowych opłaty albo za dodanie do mapek, aktualizację wpisu […]

Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony

Jeżeli strona nie konwertuje to wysokie pozycje nic nie znaczą. Warto zwrócić uwagę na publikację Filli’ego Wiese – byłego pracownika Search Quality Team w Google – traktującą o tym, jak należy dzisiaj myśleć o pozyskiwaniu linków. Bez dwóch zdań – warto nadal zdobywać linki do strony, ale tylko te dobre – czyli takie, które konwertują (generując ruch do strony, do której kierują). Niby taka prosta sprawa, a jednak jej realizacja w praktyce […]

Pozycja w wyszukiwarce nic nie znaczy bez konwersji

Z roku na rok właściciele stron są coraz bardziej świadomi – zauważają, że nic im po pozycjach, gdy strona będzie nieatrakcyjna, BOK nie będzie potrafił rozmawiać z Klientami a ceny będą „oderwane z kosmosu”. Najbardziej jednak cieszy fakt coraz większej uwagi, jaka kładziona jest na promocję marki. W końcu zaczyna być to ważny element składowy procesu pozycjonowania stron. Każdy chce, aby jego strona była widoczna w wyszukiwarce pod interesujące ich frazy. […]

Mobile-first indexing enabled for XXX – Google wdraża w Polsce zmianę sposobu prezentowania wyników wyszukiwania

Stało się – Google rozpoczęło rozsyłanie komunikatów poprzez Search Console o zmianie sposobu kształtowania SERPów – tzw. mobile-first indexing w Polsce staje się faktem: Zgodnie z zapowiedziami od teraz dla wskazanej w powiadomieniu strony Google będzie wykorzystywać jej mobilną wersję w celach indeksowania oraz ustalania jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Googlebot will now use the mobile version of your site for indexing and […]

Nieprawidłowe umieszczenie atrybutu hreflang w witrynie – Google nie zawsze ma rację

Jeszcze kilka lat temu komunikaty przesyłane za pośrednictwem ówczesnych Narzędzi Google dla Webmasterów (wcześniejsza nazwa Search Console) sprowadzały się praktycznie tylko do informowania o karach nakładanych za witrynę za złamanie regulaminu wyszukiwarki. Później nadeszła zmiana i Google zaczęło nie tylko straszyć, ale też i coraz częściej ostrzegać o zauważonych błędach (w konstrukcji strony, problemach z indeksowaniem itp.), aby właściciel witryny mógł, usuwając zauważone błędy, zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce. […]

Google będzie wykorzystywać szerzej standardy AMP

Jakiś czas temu Google poinformowało o planach wykorzystania szerzej doświadczenia zdobyte w pracach przy AMP. we now feel ready to take the next step and work to support more instant-loading content not based on AMP technology in areas of Google Search designed for this, like the Top Stories carouse Czy to oznacza, że należy odpuścić sobie AMP i „poczekać, co się stanie”? Nie sądzę. W przypadku mojego bloga czas ładowania […]

Case study – pół roku pracy przy SEO w sklepie. Efekt? Wzrost sprzedaży o 433 % r/r

Ciężka praca przy stronie działa – pod warunkiem, że jest wykonywana przez obie strony, które mają do siebie zaufanie, zaś cały proces trwa dłużej niż miesiąc czy dwa. Już od dłuższego czasu na głównej stronie bloga mam przypiętych kilka wpisów, które uważam za istotne z punktu widzenia budowania wizerunku strony w Internecie. Spośród aktualnie 5 artykułów trzy zasługują na szczególną uwagę: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym […]

Ile kosztują na Zachodzie działania SEO – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

Wpis dotyczący kosztów prowadzenia działań contentowych, jaki ostatnio opublikowałem, spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników. Jeden z komentarzy do tego wpisu na Facebooku sprawił, że postanowiłem napisać krótką kontynuację – tym razem dotyczącą kwestii związanych stricte z SEO. Poniżej znajduje się screen cennika niektórych działań z zakresu SEO Jak widzimy, analizując poszczególne pozycje: 107 USD kosztuje np.  keyword research dla 2-4 stron […]

Jakie wskaźniki wydajnościowe bierze Google pod uwagę przy kształtowaniu widoczności strony w wyszukiwarce

Google sukcesywnie poszerza zakres informacji prezentowanych w Search Console. Tymczasem w dalszym ciągu mało osób zwraca na nie uwagę … Fili Wiese w swoim ostatnim artykule przedstawia najważniejsze (jego zdaniem) wskaźniki widoczne w Search Console, które przyczyniają się do zwiększenia widoczności strony w Google, jednocześnie wpływając na jej szybkość oraz wygodę działania. Warto zapoznać się z jego analizą, ponieważ Fili razem z Kasparem pracowali przez lata w Search Quality […]

Zmieniasz strukturę serwisu? Pamiętaj o przekierowaniach 301, inaczej ruch z wyszukiwarki może spaść prawie do zera

Krótki wpis pokazujący, jak łatwo można „położyć serwis” przy zmianie struktury adresów bez poinformowania seowca – nie tyle o zamiarze, ale po prostu o samym wdrożeniu. Jak widać na poniższej grafice, pochodzącej z Search Console, nastąpił gwałtowny spadek ilości wyświetleń i kliknięć analizowanej domeny Na wykresie może nie wygląda to aż tak źle (analizowałem przypadki, gdzie ruch w podobnej sytuacji spadł o ponad 90%). Skutki zmian widać „jak na dłoni” na analizowanej na bieżąco próbie […]