Blog

Jak poradzić sobie z brakiem miejsca na nowe linki w pliku wgrywanym do disavow toola

Osobiście nie nie udało mi się nigdy „zapchać” disavow tool’a, ale ten problem czasem się pojawia – warto więc wiedzieć, jak sobie z nim poradzić. Jeżeli zatem należysz do osób, które zdobyły w wyniku linkowania tyle odnośników, że przekroczyłeś maksymalny rozmiar pliku (2MB, odpowiadające około 1000 stronom tekstu) , jaki może być wgrany do DT, zastosuj się do kilku prostych „tricków” domain:nazwa_domeny Dodawanie nowych linków zamiast wykluczania […]

1 sierpień 2018 przynosi kolejną dużą zmianę w algorytmie Google – tzw. Medical update

Google zwraca wyraźną uwagę, że zmiana w algorytmie, nazwana Medical update,  miała na celu „dowartościowanie niedowartościowanych serwisów”, podkreślając, że w przypadku spadku nie należy panikować, ale dalej „robić swoje”, dbając o rozwój jakościowy serwisu. No i stało się. Od rana trwały dyskusje na mediach społecznościowych odnośnie obserwowanych zawirowań w wynikach wyszukiwania. Google w końcu uchyliło rąbka tajemnicy – okazało się, że 1 sierpnia 2018 miał miejsce jeden z większych updatów algorytmu, […]

Jak sprawdzić czy miał miejsce update w algorytmie Google

Zmiana w algorytmie potrafi ALBO pozytywnie wpłynąć na stronę  (generując dodatkowe odwiedziny z wyszukiwarki) ALBO  – odwrotnie – sprawić, że ruch z naturalnych wyników wyszukiwania spadnie (niekiedy nawet i do zera). Nie każdy ma możliwość obserwować zmian, jakie zachodzą w wyszukiwarce, na dużej ilości stron – najczęściej jesteśmy właścicielem jednej strony, garstka osób posiada parę serwisów, z których i tak część jest nowych, część starych; jedne były pozycjonowane złymi linkami, inne […]

Szybkość działania strony wpływa na szybkość i skalę jej indeksowania w Google

Myśląc o szybkości wczytywania strony mamy na uwadze szybkość wczytywania jej poszczególnych podstron. Jest wiele opracowań (do wyszukania w Google), zgodnie z którymi im szybciej wczytuje się strona tym rośnie zadowolenie osób, które ją odwiedzają. Jest jednak jeszcze inny pozytywny aspekt związany z ciągłym przyspieszaniem witryny – zwiększanie stopnia jej indeksowania. Jest to logiczne, jednak nie spotkałem się do tej pory z wypowiedzią pracownika Google w tym zakresie – […]

Google zgłosiło patent polegający na łączeniu płatnych wyników wyszukiwania z organicznymi

Bill Slawski prowadzi bloga SEO by The Sea, w którym omawia często patenty Google dotyczące wyszukiwarki. W jednym z ostatnich wpisów zwraca uwagę na nowy patent polegający na łączeniu płatnego i bezpłatnego wyniku wyszukiwania w jeden wynik. If there is a paid result and an organic result that are associated with each other, it may combine the organic search result and the eligible content item […]

Działasz w branży sezonowej? Brak pozycji poza sezonem może być normalnym zjawiskiem

Trafiłem ostatnio na ciekawego tweeta, który pokazał ciekawą zależność między wysoką widocznością stron podczas krótkiego sezonu i niską widocznością poza nim Z tak jaskrawym przykładem się jeszcze nie spotkałem, ale śledząc cytowany wątek widać, że sytuacja powtarza się  – obserwacja serwisu Sistrix dotycząca Czarnego Piątku Google has been doing this for many years. E.g. This black friday domain ranks for so many more […]

Google pokazuje złą datę w rich snippets? To nie zawsze wynika z błędu na stronie

Od kiedy Google zaczęło masowo rozsyłać za pomocą Narzędzi dla Webmasterów (poprzednika Search Console) zauważyłem, że sporo osób bezkrytycznie wierzy w treść otrzymywanych komunikatów. Tymczasem nie raz i nie dwa razy widziałem informacje nie związane ze stroną lub prezentujące informacje nie mające nic wspólnego ze stanem aktualnym. Na jednym z ostatnich hangoutów John z kolei przyznał, że Google może także mylić się na innym polu, np. prezentując w snippetach błędną datę Sometimes we pick […]

Wyświetlenia w Search Console – jak można nimi „zakręcić” Klienta

Osoby, które śledzą swoją stronę na bieżąco w Search Console znają doskonale te dwie metryki, które występują w jednym z raportów dostępnym w dawnych Narzędziach dla Webmasterów Kliknięcia to kliknięcie w wynikach wyszukiwania w link prowadzący do danej witryny, natomiast Wyświetlenia to zobaczenie przez użytkownika strony w wynikach wyszukiwania, na której znajduje się link do naszej witryny – jak czytamy w Pomocy Google Wartość pozycji przedstawiona w raporcie Analityka wyszukiwania to pozycja najwyższego linku do Twojej witryny lub strony […]

Dlaczego Google nie wyszukuje strony?

Google potrafi obniżyć widoczność nawet dobrej strony w wyniku zmiany w algorytmie. Dlatego ważne jest, aby mieć pewność, że wszelkie prace, jakie są prowadzone przy stronie, nie naruszają tzw. Wskazówek Google dla Webmasterów. Tylko wtedy, przy ewentualnym spadku widoczności witryny, będziesz w stanie szybciej zdiagnozować problem i – po jego usunięciu – liczyć na przywrócenie pozycji twojej strony w wyszukiwarce. Dlaczego strona spada w Google Pytanie o to, dlaczego […]

Chrome zacznie wyświetlać ostrzeżenia dotyczące zabezpieczeń w witrynie

Wczoraj wspomniałem, że od lipca Chrome będzie wyświetlać komunikat o niezabezpieczonej witrynie dla stron nie posiadających wdrożonego SSLa. Minał jeden dzień i (jakby w odpowiedzi) Google zaczęło rozsyłać informacje dla właścicieli stron, posiadających zweryfikowane usługi w Search Console Od lipca 2018 r. Chrome (wersja 68) będzie wyświetlać ostrzeżenie „NIEZABEZPIECZONA” na wszystkich otwieranych stronach obsługiwanych przez protokół HTTP. Aby ostrzeżenie „Niezabezpieczona” nie wyświetlało się, gdy użytkownik otworzy Twoją witrynę, […]

W lipcu Chrome zacznie oznaczać strony nie bazujące na https jako niebezpieczne

Lipiec 2018 tuż, tuż, a wraz z nim dwie ważne zmiany, jakie przygotowuje nam Google, które wpłyną na widoczność stron w wyszukiwarce oraz zachowanie osób poruszających się po stronach. O pierwszej zmianie – szybkość wczytywania strony staje się oficjalnie czynnikiem rankingowym – już pisałem. Dzisiaj chciałem zwrócić uwagę na drugą zmianę – oznaczanie w wyszukiwarce Chrome witryn opartych na protokole http jako niebezpieczne – która to zmiana wejdzie w życie […]

Web Light w Search Console

W nowej Google Search Console pojawiłą się nowa opcja – możliwość analizy wyników uzyskiwanych z tzw. Web Light   Czym jest Web Light Wzmianki o Web Light znajdziemy w 2015 roku, kiedy to Google poinformowało o tym, że będzie „odciążać” strony internetowe witryn, jeżeli użytkownicy będą łaczyć się z naszą witryną z wolnego łącza internetowego. In two weeks, we’re starting a field test in Indonesia to provide streamlined […]