Blog

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Jeżeli poważnie myślisz o zwiększeniu widoczności swojej strony w Google, to nastaw się na ciężką pracę (jeżeli nie masz odpowiedniego budżetu), a pomoc firmy SEO potraktuj jako konsultację, albo zleć jej większość prac, a samodzielnie skup się nad nadzorowaniem procesu pozycjonowania. W drugim przypadku nastaw się jednak na wydatki w wysokości co najmniej paru tysięcy złotych w skali miesiąca. Wraz z coraz większym znaczeniem, jakie w naszym życiu odgrywa Internet, coraz […]

Jak webmaster w prosty sposób może obniżyć pozycję strony Klienta w Google

Od wielu już lat nie mogę zrozumieć, jak ktoś, kto zawodowo stawia strony, nie wie, że nieumiejętne obchodzenie się z serwisem w pewnych sytuacjach może doprowadzić do znacznego zmniejszenia jego widoczności w Google, a w skrajnym przypadku do wyindeksowania serwisu. Mam już do czynienia po raz drugi w ciągu jednego miesiąca z sytuacją, w której źle ustawione przekierowania doprowadzają do dużego spadku widoczności strony w wyszukiwarce. Dwa przypadki, dwa różne powody obniżenia widoczności witryny […]

Update Google – 12/13 marzec 2019

Zauważyłem wczoraj na jednej domenie, moim papierku lakmusowym, duży wzrost ruchu. Okazało się, że odpowiada za tym update algorytmu, który został wdrożony przez Google 12 i 13 marca jako jeden z kilku większych, jakie co roku Google wdraża w swoim ekosystemie (nie licząc kilkuset mniejszych wdrażanych co roku). Serwis, o którym napisałem, jest serwisem contentowym, żyje swoim „naturalnym życiem” – dochodzą nowe treści, pisane pod kątem informacji wyszukiwanych przez internautów […]

Google Search Console. Nowa funkcja – do Twojego konta dodano usługi domeny

Nowa funkcja (typ usługi „Domena”) ułatwi zarządzanie informacjami w Search Console  – dzięki scaleniu w jeden widok danych z http oraz https, dla obydwu odmian (Z i BEZ www) właściciel domeny nie będzie musiał przełączać się między usługami – od teraz będzie miał wszystkie informacje na temat swojej strony w jednym miejscu. Przez wiele lat, aby móc obserwować w sposób pełny widoczność strony w wyszukiwarce Google należało mieć dodane […]

Disavow tool w praktyce – przydatne informacje

Idea korzystania z narzędzia disavow tool jest taka, aby system zrzekał linki automatycznie, bez wykorzystania do tego procesu człowieka (gdyby pracownicy Google musieli czytać elaboraty pisane przez właścicieli stron/osoby dodające linki do disavow toola to cała idea nie miałaby sensu). I dlatego komentarze służą tylko i wyłącznie do tego, aby utrzymać porządek/logiczną strukturę pliku. Żaden pracownik Google ich nie czyta. Niedawno trafiłem na ciekawy artykuł, dotyczący disavow toola – […]

8 marca 2019 roku Google zamknęło polskie Forum dla Webmasterów

Zamknięcie Polskiego Forum Dla Webmasterów to dla mnie dobitny dowód na to, że Google dopięło swego –  odniosło sukces w walce ze spamem”. Czy to stwierdzenie jest właściwe pokażą nam kolejne miesiące oraz analiza zmian w algorytmie wdrażanych przez firmę. 8 marca 2019 roku Google niespodziewanie podjęło decyzję o zamknięciu polskiego Forum Pomocy dla Webmasterów. Od 8 marca 2019 nie będzie możliwości dodawania nowych postów, a wkrótce także odpowiadania […]

Jeżeli pozycjonowanie to dla Ciebie tylko linki, to ostrzegam

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona nie zachowywała się tak, jak przedstawiona we wpisie witryna, to zaakceptuj fakt, że w Internecie, jak w realnym świecie, też liczy się jakość, a chodzenie na skróty, to jak niepłacenie podatków – ma krótkie nogi. Zaakceptuj też drugi fakt – że bez pracy nie ma efektów. Liczę, że zaakceptujesz oba fakty 🙂 – jeżeli uważasz inaczej, to znaczy, że powinieneś zmienić podejście do prowadzonego biznesu – bo to oznacza, że wierzysz w cuda, […]

Ile trwa pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie wymaga czasu – i cierpliwości. Google potrafi przed długie miesiące „nie puścić strony w górę”, aby upewnić się, że ona na to zasługuje. Niekiedy dobre zmiany powodują (w średnim okresie czasu) spadek widoczności witryny – a złe na odwrót; Google nie zawsze jest w 100% przewidywalne :). Dlatego nastaw się na ciężką pracę. I pamiętaj – specjalistów na rynku jest wielu, musisz dobrze wybrać, aby pomógł Twojej witrynie, a nie jej zaszkodził. […]

Jeżeli nie usuniesz ręcznego filtra, to Google potrafi nałożyć na stronę filtr algorytmiczny

Linkami bardzo łatwo zepsuć sobie stronę; dlatego ważne jest, aby monitorować je na bieżąco, a w przypadku współpracy z firmą SEO wiedzieć dokładnie, czym się zajmuje; pojawianie się w czasie trwania umowy linków np. z for poświęconych parentingowi do witryny, która oferuje usługi wulkanizacyjne powinna być od razu powodem do „poważnej rozmowy” z osobą, której powierzyliśmy zwiększanie widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania. Linki kiedyś odgrywały bardzo ważną rolę przy […]

Google w wynikach wyszukiwania wyświetla datę publikacji lub …. modyfikacji strony

Data w artykule wskazuje czytelnikowi, kiedy został on opublikowany. Dzięki temu szukając rozwiązania swojego problemu może on, patrząc się na datę, wstępnie ocenić, czy znajdzie w danym artykule informację, którą szuka. Data to także informacja dla algorytmu, dzięki której, używając np. filtrów, możemy „wymusić” pokazanie treści utworzonych np. w ostatnim miesiącu. Artykuł jednak niekiedy ulega modyfikacji – pojawia się pytanie: „Co na to Google?” Datę modyfikacji treści […]

Czy zamieszczenie tego samego opisu produktu na Ceneo/Allegro czy w podobnym serwisie może zaszkodzić pozycji sklepu w Google ?

Gdybym miał jednak własny sklep, to zadbałbym o to, aby czymś się wyróżnić – powielanie w kolejnym sklepie po raz n-ty opisu produktu zaciągniętego z bazy danych producenta, na logikę nie jest projakościowym działaniem i przygotowałbym super opis dla produktów zamieszczonych na swojej witryny, a do „Amazona i innych” dostarczył „gorszy” opis (=mniej zasobny w treść). Duży serwis, z racji swojej mocy, powinien mimo tego i tak z „okrojonym” serwisem rankować wysoko, dzięki czemu […]

Data, jaką widzimy w kopii strony w Google, nie jest datą odwiedzin Googlebota

Warto mieć stronę zaindeksowaną w Google – to jest pewnik. Jednak należy pamiętać o tym, że na to, czy zostanie ona (i w jakim stopniu) zaindeksowana, duży wpływ ma treść, jaka się na niej znajduje. Google potrafi też wyindeksować coś, co „omyłkowo” zostało dodane do indeksu. Czasy, kiedy zaindeksowanie strony równało się jej pozostaniu w indeksie, dawno minęły. Pracownicy Google publicznie mówią dzisiaj, że to od jakości strony zależy, czy będzie ona […]