Blog

Siła subskrypcji. Jak zdobyć klientów i zbudować dochodowy biznes abonamentowy w dowolnej branży. John Warrillow

Dzisiaj coraz więcej biznesów przestawia się na model subskrypcyjny, co nie powinno specjalnie dziwić, ponieważ w takim modelu nie jest się uzależnionym od jednorazowych zleceń; łatwiej jest planować rozwój firmy, nie mówiąc o jej sprzedaży w przyszłości. Wbrew pozorom nie jest trudno wdrożyć go w życie – trzeba tylko dobrze zastanowić się nad tym, jaki cel chcemy osiągnąć. Subskrypcja to szansa Jest kilka powodów, dla których warto zdecydować się na subskrypcyjny model […]

Od 10 lat jestem Ekspertem Produktowym na Forum Google dla Webmasterów. Najdłużej w Polsce. Ale ten czas leci …

Czas biegnie nieubłaganie – 10 lutego 2011 roku, czyli równe 10 lat temu, zostałem pierwszym moderatorem oficjalnego Forum Google dla Webmasterów. Po 10 latach z naszej pierwszej czwórki zostałem tylko ja, co pozwala mi mówić o sobie, że jestem „najdłuższym stażem” PE tego forum 🙂 Oficjalnie nazwa szybko zmieniła się na tzw. Najlepszego Współtwórcę (Top Contributor), aby przeistoczyć się obecnie w Eksperta Produktowego (Product Expert). TC Summit’y […]

W 2021 sugeruję właścicielom stron, obok skupienia się na SEO, lekturę książek biznesowych

Lubię czytać książki biznesowe; są dla mnie inspiracją na znalezienie pomysłu, niekiedy tego jednego brakującego elementu układanki, który może pomóc w rozwoju mojej lub mojego Klienta firmy. Jak przeczytałem niedawno w książce „Scalling up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?” nie odkryłem Ameryki – podobne podejście cechowało Marka Cubana, właściciela Dallas Maverics. Czytanie książek przez wielu przedsiębiorców nie jest traktowane priorytetowo – może dlatego, […]

Cztery obsesje wyjątkowego szefa. Opowieść o przywództwie – Patryk Lencioni

Książka „Cztery obsesje wyjątkowego szefa” opowiada o dwóch firmach – jedna z nich kładła nacisk w swojej działalności na zdrowie (a dodatkowo na mądrość), druga skupiała się w swojej działalności tylko na mądrości.. Patryk Lencioni, bazując na fikcyjnej historii, pokazuje nam, jak różnica w podejściu do zarządzania firmą (skupienie się na zdrowiu kontro skupienie się na mądrości) potrafi wpłynąć nie tylko na funkcjonowanie firmy, ale i na jej właściciela. Firmy, które odnoszą sukcesy, mają najczęściej […]

Dlaczego warto czytać książki biznesowe

Książki biznesowe to dla mnie sposób na znalezienie pomysłu, niekiedy jednego stwierdzenia, które pomoże w rozwoju mojej firmy lub firmy mojego Klienta. Jak przeczytałem niedawno w książce „Scalling up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?” nie odkryłem Ameryki – podobne podejście cechowało Marka Cubana, właściciela Dallas Maverics. Czytanie książek przez przedsiębiorców nie jest traktowane priorytetowo – może dlatego, że jak pisałem w jednym ze swoich wpisów, […]

Czy zablokowanie desktopowego Googlebota może doprowadzić do blokady indeksacji strony w Google?

Od kiedy Google uznało dostosowanie stron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych za czynnik rankingowy kładziemy nacisk na to, aby nasze witryny wyświetlały się poprawnie na mobilnych urządzeniach, zaliczając bezbłędnie test optymalizacji mobilnej (jeżeli tego jeszcze nie sprawdzałeś, koniecznie zrób to teraz). Czy jednak jest to wystarczający warunek, aby zaindeksować stronę w Google? Opis problemu Z ciekawym przypadkiem, który teoretycznie nie powinien był się zdarzyć, spotkałem się niedawno na polskim Forum […]

Machina sprzedażowa – Justin Roff-Marsh

Jeżeli myślisz o pozycjonowaniu tylko jako o zdobyciu pozycji w Google, to ten wpis nie jest dla Ciebie – pozycje raz są, raz ich nie ma, i choćbyś kombinował nie wiem jak to prędzej czy później konkurencja Ciebie wyprzedzi. Jeżeli jednak myślisz o pozycjonowaniu nie jako pozycjach, ale jako budowaniu wizerunku eksperta, ponieważ chcesz zacząć w końcu porządnie zarabiać i przestać myśleć o tym, jak związać przysłowiowy koniec z końcem, to zapraszam do przeczytania krótkiej […]

Core Web Vitals – LCP, FID oraz CLS – czynnikami rankingowymi w Google od maja 2021

Jak zostaliśmy poinformowani w listopadzie do grona sygnałów dotyczących jakości strony, czyli dostosowania stron pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych, bezpiecznego przeglądania, HTTP oraz wskazówek dotyczących uciążliwych reklam pełnoekranowych dołączą Largest Contentful Paint (LCP) , First Input Delay (FID) (obecnie INP) oraz Cumulative Layout Shift (CLS) – już tylko kilka miesięcy pozostało właścicielom stron, aby dostosować się do kolejnej zmiany w algorytmie Google, jaka zacznie […]

WordPress 5.5 generuje już sam sitemapę. Jednak nadal warto używać dedykowanej wtyczki

Sitemapa, zwana inaczej mapą strony, to lista odnośników do stron, z których jest zbudowana nasza witryna (lub do innych map stron, dopiero które zawierają te odnośniki). Mapa strony ma za zadanie przyspieszać indeksację witryny – wgrywając ją do Search Console informujemy Google, że na indeksacji zawartości sitemapy zależy nam najbardziej, a inne strony można pominąć (pamiętajmy, że Google może indeksować strony, których nie ma w sitemapach, jeżeli nie dodamy do nich meta robots zapisu „noindex”). […]

Od dobrego do wielkiego – Jim Collins

Czy dobra firma może stać się firmą wielką? Jak zmienić ją w przedsiębiorstwo, które nie tylko osiąga dobre rezultaty (raz czy dwa), ale potrafi utrzymać trend przez wiele lat? Czy jest to w ogóle możliwe? Bardzo rzadko zdarza się sytuacja, w której firma rośnie nie przez rok, czy dwa, ale przez lat kilkanaście. Niekiedy jednak taka sytuacja ma miejsce. Jim Collins wykonał ze swoim zespołem ogromną pracę, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie co sprawiło, że niektórym firmom się […]

Sztuczna inteligencja od Google uczyni SEO jeszcze bardziej wymagającym (i trudnym) zadaniem

Pozycjonowanie strony internetowej jest z roku na rok coraz bardziej absorbującym, a przez to kosztownym, zajęciem. Nacisk, jaki Google kładzie przy kształtowaniu wyników wyszukiwania na sztuczną inteligencję, sprawia, że już teraz coraz bardziej zyskują firmy, które posiadają budżet na tego typu działania. Internet się zmienił – dzisiaj bycie po prostu dobrym nie wystarczy; jak nie mamy środków na promocję firmy w Google, jak nie poświęcamy na to dużo czasu, grozi nam […]

Mit przedsiębiorczości – Michael E. Gerber

Książka Michael’a Gerbera to obowiązkowa pozycja dla każdego właściciela małej firmy, który pragnie przestać być pracownikiem w swojej firmie. W biznesie nie chodzi o to, aby kierować się wzniosłymi ideami, ale codziennie, na każdym etapie prowadzenia (i rozwoju!) swojej firmy potrafić (chcieć) zaglądać w każdy kąt firmy, aby dzięki temu ją rozwijać. Niestety, ale rzadko się tak dzieje. Nie każdy z nas chce/potrafi zbudować firmę, która będzie działać jak w szwajcarskim zegarku […]