Blog

Czy warto używać na swoich stronach grafik w formacie WebP?

Szybka strona to nie tylko korzyści z punktu widzenia widoczności w Google (szybkość to jeden z czynników rankingowych), ale i lepsze doznania użytkowników, którzy się po niej poruszają. Optymalizując witrynę należy jednak uważać, aby nie zrobić czegoś nie tak, jak teoretycznie należy – mimo, że samo Google będzie nas do tego zachęcać. Jeżeli kładziemy duży nacisk na to, aby strona ładowała się maksymalnie szybko, prędzej czy później, optymalizując ją krok po kroku, będziemy musieli […]

Jak sprawdzić poprawność wdrożenia schema.org na stronie

Umieszczając na swojej stronie odpowiednie dane uporządkowane pomagamy nie tylko Google lepiej zrozumieć zawartość strony, ale także możemy liczyć na bonus, w postaci lepszej prezentacji strony w wynikach wyszukiwania. W pierwszym przypadku zwiększa się prawdopodobieństwo zajęcia wyższej pozycji w Google, w drugim widoczność na liście wyników w wyszukiwarce (dodatkowe elementy to szansa na wyższy CTR). W jaki sposób poprawić widoczność w wyszukiwarce np. sklepu i uzyskać w wynikach wyszukiwania dodatkowe informacje, takie jak np. : […]

Znani i bogaci o własnym biznesie. Jak zarobić i utrzymać pieniądze

Prowadząc firmę należy mieć otwarty umysł, aby z natłoku informacji, jakie serwuje nam otaczający nas świat, wyłowić czasami niepozorne informacje, które okażą się mieć duży wpływ na nasz biznes. Z tego też powodu warto wiedzieć, jak sobie w biznesie radzą znane nam z mediów osoby- czytając ich biografie lub wywiady. Zasada jeża Znasz tzw. „zasadę jeża”? Jim Collins przebadał w Stanach […]

Nieważne, jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być. Paul Ardena

Żyjemy w świecie przeciętności, gdzie wybijanie się jest często postrzegane jako wada, a nie zaleta. A szkoda, ponieważ to tylko od nas zależy, czy możemy sięgać gwiazd, czy zatrzymać się na poziomie gruntu.. Tymczasem Twoja wizja tego, gdzie lub kim chciałbyś być, stanowi Twój największy atut. Nie mając przed sobą celu, trudno go osiągnąć. Jeżeli czegoś naprawdę mocno pragniemy, to tylko od nas zależy, czy ów cel uda się nam zrealizować. Nie można przy tym […]

Zasady zwycięzców. Tak spełniają się Twoje marzenia. Bodo Schäfer

Nie jest zawsze łatwo żyć zgodnie z przedstawionymi tutaj zasadami. Pamiętaj jednak, że sukces i spełnienie nie wywodzą się przede wszystkim ze szczęścia – a są w dużej mierze wynikiem tego, czym się kierujesz w swoim życiu. „Tego człowieka nazywamy leniwym, który mógłby uczynić coś wielkiego” Sokrates Coraz mnie uwagi zwracamy na zasady – mało kto je posiada, a jeszcze mniej osób się do nich stosuje. Nie wiem, czy wiesz, ale większość opinii […]

Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie. Paul Arden

Od dziecka wmawia się nam, że trzeba mieć same piątki. Że trzeba być poprawnym, bo „tak wypada”. Bo „co ludzie powiedzą”… Podobnie jest w biznesie. Tymczasem najlepszą gwarancją w życiu jest ryzyko, a nierozwaga często jest lepsza niż rozsądek. Paul Arden, podobnie jak Simon Sinek w „Razem, czyli lepiej”, zamiast pisać długą, nudną książkę, postawił na przekaz bazujący na krótkim tekście (niekiedy jednym zdaniu) w połączeniu ze zdjęciami.  Dzięki […]

Razem, czyli lepiej. Mała księga inspiracji. Simon Sinek

Praca nie ma być obowiązkiem, nudą. Praca ma sprawiać frajdę, a przychodzenie do niej nie być karą, ale przyjemnością. Wiele osób uważa, że jest to niemożliwe. Żyjemy w takich czasach, gdzie (jeszcze) kultywowany jest mit jednostki czy mit … nieomylnego szefa. Jeżeli jednak będziemy potrafili przezwyciężyć własne (i zewnętrzne ograniczenia), to nic nie będzie poza naszym zasięgiem. Książki biznesowe kojarzą się nam z nudą, z dużą ilością tekstu, napisanego trudnym, naukowym […]

Zarobić milion idąc pod prąd. Jakub Bączek

Większość książek na rynku jest napisana przez zagranicznych autorów, z których spora część jest pochodzenia amerykańskiego. Czytając je mamy wrażenie, że opowiadają „amerykański sen”, a ich treść nie ma zastosowania w polskich realiach. Dla tych, którzy szukają książki dopasowanej do naszej „podwórkowej rzeczywistości”, jest pozycja autorstwa Jakuba Bączka. Książka, wydana w 2014 roku, bardzo różni się od innych jej podobnych, ponieważ napisana jest naprawdę prostym, w niektórych momentach wręcz mega […]

Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu. Patrick Lencioni

Jeżeli chcesz stworzyć firmę, w której panuje kultura oparta na pracy zespołowej, to musisz znaleźć ludzi, którzy będą posiadali trzy wspólne cechy – będą jednocześnie pokorni, głodni oraz mądrzy. Bez tego nie zbudujesz firmy, do której przychodzi się z przyjemnością, a praca daje satysfakcję, zamiast być przymusem. Patrick Lencioni tym razem przenosi nas do firmy, w którą wchodzi młoda osoba, mająca zreformować firmę swojego wuja w oparciu o  wartości związane […]

Serwis posiada błędy optymalizacyjne, które w znaczącym stopniu wpływają na jego widoczność

Zdarzyło Ci się dostać emaila, który zaczyna się od takich słów? przy okazji analizy konkurencji jednego z moich potencjalnych klientów trafiłem na Państwa stronę – XXXXXX.pl. Po krótkim rozeznaniu zauważyłem, że serwis posiada błędy optymalizacyjne, które w znaczącym stopniu wpływają na jego widoczność. Na chwilę obecną indeksuje się on na XXXXX fraz. Na podstawie tych danych stwierdzam, że strona ma potencjał i chętnie podzielę się z Państwem swoimi spostrzeżeniami. Witaj w klubie. Dlaczego dostajemy […]

Co zrobić gdy dostaniemy od Google powiadomienie – Wykryto nowe problemy. Dotyczą: AMP

Od pewnego czasu Google zachęca właścicieli stron opartych na WordPressie do wdrożenia w nich AMP – framworku, który – jak czytamy na amp.dev – zapewnia prosty sposób tworzenia stron internetowych, które są szybkie, płynne i zorientowane na doznania użytkownika mobilnego. Tyle  tytułem wstępu – a jak to wygląda w praktyce? Czy warto wdrażać AMP? Powiadomienie AMP w Search Console Jeżeli posiadasz witrynę opartą o WordPressa to zapewne dostałeś taki komunikat (uwaga: […]

Odkryj się. Nowatorski model sprzedaży, który pozwoli ci zdobyć zaufanie i lojalność Klientów. Patrick Lencioni

Nie jest sztuką prowadzić firmę. Nie jest sztuką posiadać klientów, związanych z Tobą wieloletnimi umowami, z karami umownymi. Sztuką jest tak prowadzić biznes, aby Klient czuł, że to, co robisz dla niego, robisz z głębi serca – i w ten sposób zapewniać sobie jego lojalność. Znasz tę sytuację, w której Twoja firma działa na rynku od dawna, ale zawsze, jak wchodzisz w szranki z mniejszym znacznie od siebie konkurentem, to przegrywasz? Mało tego, nie wiesz dlaczego […]