Blog

Jak samemu pozycjonować stronę w Google

Wokół pozycjonowania urosło wiele mitów. Jednym z nich jest to, że do pozycjonowania należy posiadać „tajemną wiedzą”. Teoretycznie wiedza ta nie jest tajemna – każdy ma dostęp do Wskazówek Google dla Webmasterów i szybko może sprawdzić np., jak zoptymalizować stronę pod Google pod kątem grafik. W praktyce wiele zależy od czegoś innego – doświadczenia. Co może zrobić właściciel strony Może on pozycjonować stronę samodzielnie. W takim przypadku to właściciel strony musi […]

Jak optymalizować stronę internetową pod słowa kluczowe, aby zachwyciła potencjalnego Klienta

Słowa kluczowe to wyrażenia, które wpisujemy w wyszukiwarkę, gdy szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, np. wpisując „jaka jest pogoda w krakowie” czy „jak zrobić ciasto na naleśniki”. I niby wszystko jest tutaj jasne, ale diabeł, jak zawsze, tkwi w szczegółach. Zwłaszcza jeden szczegół jest tutaj istotny – otóż większość właścicieli stron przy optymalizacji zwraca uwagę nie na swoich potencjalnych klientów, ale na … Google. Wysoka popularność nie przekłada się na duży […]

Newsletter nr 1 został wysłany

Poszło ! W zeszłym tygodniu osoby, które zapisały się na mój newsletter, dostały jego pierwszy numer. Wskaźnik CTR na poziomie 14% wskazuje, że treści, jakie zostały w nim zaprezentowane, spotkały się z dużym zainteresowaniem – za co obecnym czytelnikom dziękuję 🙂 Newsletter jest skierowany głównie do osób, które chcą samodzielnie pracować przy swojej stronie. jednak idea tego newslettera jest taka, aby nie skupiać się na „SEO geekach”, […]

Jak poprawnie dokonać migracji strony ze starej domeny na nową

Zmiana domeny strony, jeżeli zostanie przeprowadzona w sposób nieumiejętny, może skończyć się nagłą utratą ponad 90% ruchu pochodzącego z naturalnych wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby proces nie tylko dobrze przeprowadzić, ale i przeprowadzić go we właściwy sposób, jeżeli chcemy uniknąć długotrwałego zniknięcia naszej strony z wyszukiwarki. Większość z nas w pewnym momencie staje przed koniecznością zmiany domeny. Wynikać to może z różnych powodów – najczęściej jest to zmiana nazwy […]

Płatność za pozycjonowanie tylko za efekt, ale …

Płatność za pozycjonowanie w oparciu o efekt tylko pozornie wygląda korzystnie dla klienta. W praktyce oznacza to szereg zagrożeń dla klienta – jego strona zostaje narażona na duże niebezpieczeństwo – szybkie działania zawsze łamią jakościowe Wskazówki dla Webmasterów (z biznesowego punktu widzenia firmie SEO nie będzie zależało na jakości prowadzonych prac) LUB klient płaci za coś, za co nie powinien (bo nie ma wiedzy z zakresu SEO). Czym jest efekt w SEO W SEO efekt […]

Google, zmieniając domyślne ustawienie title, zmniejsza ruch z wyników wyszukiwania

Czasy, kiedy na pozycje miały wpływ meta tagi keywords i description, już dawno odeszły do lamusa. Zastanawiam się, kiedy Google oficjalnie poinformuje o wykluczeniu z czynników rankingowych title; kiedy tak się stanie, będzie to koniec pewnej ery optymalizacji stron pod kątem SEO, gdzie o pozycjach w dużym stopniu decydowała cała trójka – meta keywords i description oraz title. Jak tworzyć dobre title W title <title> ….. </title> nie upychamy […]

Liderzy. 30 inspirujących rozmów z największymi liderami wszechczasów. David M. Rubenstein

„Liderzy” jest świetną pozycją do porannej kawy lub wypoczynku na wakacjach. Ale to nie oznacza, że należy ją czytać będąc rozproszonym – warto naprawdę skupić się podczas lektury, ponieważ w wywiadach zawarta jest mądrość i doświadczenie osób, które czy to w biznesie, czy w wojskowości, czy w medycynie wywarły (i często nadal wywierają) duży wpływ na nasze życie. W każdym z wywiadów znajdziemy to „coś” – inspirację (do pracy czy wykorzystania w lepszy sposób swojego życia), Są pewne cechy, których obecność […]

Google zakończyło wdrażanie update’u związanego z page experience

Jak na razie nie widać jakiś dużych zmian związanych z zakończeniem wdrażania ostatniego update’u Google. Moim zdaniem będziemy w coraz mniejszym stopniu te zmiany zauważać – system Google z każdym kolejnym updatem staje się coraz bardziej zagmatwany; jeżeli dzisiaj chcesz rankować wysoko w Google, zapomnij o tym, że stanie się to szybko, prosto oraz stabilnie. Update został wdrożony W kwietniu 2021 na blogu Google poinformowano o rozpoczęciu „rolowania” (wdrażania […]

Czy duża ilość tekstu na stronie kategorii wpływa negatywnie na pozycje w Google

Jak długie powinny być opisy kategorii – jedno zdanie, dwa, dwadzieścia dwa? Dyskusja na ten temat trwa od dawna i w dalszym ciągu zamiast skupiać się na użytkowniku bardziej myślimy o tym, aby dostarczyć robotom Google więcej treści, licząc na to, że dzięki temu nasza kategoria przeskoczy kategorie innych sklepów. Warto zmienić swoje podejście w tym zakresie, jeżeli zależy nam na wysokich pozycjach w Google. Jestem […]

Umysł Miliardera – 20 zasad bogactwa i sukcesu najbogatszych ludzi świata. Rafael Badziag

Nie każdy miliarder odziedziczył po rodzicach majątek. Spora część z nich doszła do tego statusu własną, ciężką pracą, kierując się w swoim życiu wartościami, nie bojąc się stawiać sobie ambitnych celów. Jeżeli uważasz, że Tobie się to nie uda, to dlaczego Beduin był w stanie to osiągnąć? Zbyt często mówimy za szybko „pass”, zamiast realizować marzenia. Zachęcam do lektury zwłaszcza te osoby, które uważają, że jak stawiamy sobie cele mamy mały […]

Maksymalny wynik testu web.dev – 4×100 – wymaga poświęceń i … często nie ma racji bytu

Szybka strona internetowa to wygoda dla osoby, która ją odwiedza, dlatego warto dbać o to, aby nasza witryna wczytywała się błyskawicznie. Jak to jednak w SEO często bywa nie zawsze szybko równa się lepiej, zwłaszcza, gdy dążąc do osiągania jak najlepszych wyników bazujemy na narzędziu, którego autorem jest Google. Zapatrzenie się „w zielone” może sprawić, że stracimy z oczu podstawowy cel, dla którego prowadzimy biznes – naszych klientów. Ponad 3 […]

Siła pędu – Lech Kaniuk

Zabrać się do realizacji planu jest trudno. Wiele osób zmaga się z tym mocno, wielu nie udaje się swojego planu zrealizować. Jest wiele powodów, dla których tak się dzieje. Jeżeli jednak uda się nam tak, jak Lechowi Kaniukowi, przezwyciężyć ograniczenia, wtedy nasz biznes, niczym kula śniegowa, będzie toczył się coraz szybciej i nabierał coraz większego kształtu. Jak od zrywania kwiatków pod blokiem, sprzedawanych […]