Blog

Czy wpisując komendę site można uzyskać wyniki w czasie rzeczywistym

Pomimo faktu, że Google wielokrotnie informowało, że komenda site:nazwa_domeny zwraca jedynie bardzo przybliżoną liczbę wyników, to jednak parametr ten w dalszym ciągu „spędza sen z powiek” osobom związanym z branżą SEO. Własnie pojawił się ciekawy artykuł na ten temat na kanale WebMasterHelp w YouTube; poniżej streszczenie klipu. Pytanie zadane Mattowi brzmiało: „Czy będzie możliwe w przyszłości, aby po wpisaniu komendy site:nazwa_domeny otrzymywać wyniki w czasie rzeczywistym? Jeżeli tak, […]

Jak sprawdzić czy strona ma bana

Osoby, które samodzielnie pracują przy stronie, nie ulegając pokusom „chodzenia na skróty” nie powinny się obawiać bana. Co innego Ci, którzy agresywnie pozycjonują swoje witryny lub … zlecili ich pozycjonowanie firmie SEO, która zasłania się przed raportowaniem prac „tajemnicą prowadzonych działań” – po kilkunastu latach bycia w branży zawsze taka wymówka oznaczała to, że prowadzone w ramach pozycjonowania działania łamały tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów. Brak […]

Czy zawsze należy używać pliku robots.txt czy tagu

Dosyć często osoby, zwłaszcza początkujący webmasterzy, zadają pytanie, jakie elementy muszą znaleźć się w takim pliku, traktując go jako obowiązkowy element każdej strony internetowej. Czy dobrze robią? Otóż … nie. Zasada indeksacji w Google jest taka, że domyślnie, przy braku takiego pliku, wszystkie strony są dostępne dla robotów wyszukiwarek – podobnie działa tag <meta name=”robots” content=”index, follow”>. Oznacza to, że zarówno używanie […]

Czy warto umieszczać linki w stopce na forach internetowych

Jeszcze do niedawana był to dosyć ciekawy sposób na zdobycie dużej ilości odnośników do naszych stron. Wystarczyło stworzyć sobie sygnaturkę, aby następnie, dzięki udzielaniu się na danym forum (aktywnym), sprawić, że zdobywaliśmy nawet i kilkaset/tysiące linków do witryn, które chcieliśmy promować w Google. Czasy się jednak zmieniły. Obecnie coraz więcej forów z automatu wstawia atrybut rel=”nofollow” do takich linków, co sprawia, że z punktu widzenia SEO są one całkowicie bezużyteczne. […]

Czy pozycja słowa kluczowego w adresie url wpływa na pozycję w wyszukiwarce

Kolejny ciekawy film przetłumaczony w całości na język polski, a dotyczący bardzo istotnej kwestii, która wielu osobom zajmującym się pozycjonowanie spędza sen z powiek. Czy pozycja słowa kluczowego w adresie url ma wpływ na pozycję strony dla tego słowa w wynikach wyszukiwania? Wg Matt słowo kluczowe w adresie ma wpływ na pozycje, jednak nie aż taki, aby przedstawiony w filmie przykład miał zaważyć na lepszych wynikach dla któregoś z rozwiązań. Używa on nawet sformułowani, że ma to „bardzo […]

Czy warto używać SWLi do pozycjonowania stron

Pytanie wyda się pewnie dziwne, zarówno osobom, które korzystają z systemów wymiany linków, jak i ty, którzy ich nie używają – świadomie. Zostało postawione jednak celowo, ponieważ … każda strona ma swoje racje. Zwolennicy – SWLe to na chwilę obecną całkiem dobry sposób na zwiększanie widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu, że można pozyskać dużą ilość linków, pozycjonowany serwis otrzymuje sporo „głosów”, co sprawia […]

Jak lokalizacja użytkownika oraz historia wyszukiwań wpływa na wyniki wyszukiwania

Obowiązkowy materiał dla każdej osoby, która korzysta z Internetu. Jest on o tyle ważny, że nadal nie do końca rozumiemy, że to, gdzie się znajdujemy w danej chwili oraz historia dotychczasowych przeszukiwań zasobów Internetu ma istotny wpływ na prezentowane nam przez Google wyniki wyszukiwania. Pytanie do Matta: Jaki wpływ mają lokalizacje Internauty oraz jego wcześniejsza historia wyszukiwań na otrzymywane wyniki wyszukiwań w Google? Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi – dużą. Jeżeli system wie, […]

Duplicate content w sklepie internetowym – kiedy występuje i jak go unikać

Ciekawy wpis pojawił się jakiś czas temu na kanale WebMasterHelp, a dotyczy on sytuacji tzw. duplicate content w przypadku sklepów internetowych. Pytanie, na które odpowiada Matt brzmi: „Jeżeli mamy w sklepie stronę o produkcie, a następnie stronę o tym samym produkcie, ale przeznaczonym na sprzedaż, to czy powinniśmy zablokować taką stronę dla wyszukiwarki?” Jeżeli jest to jedynie jedna strona, i ma ona pomóc użytkownikom w poruszaniu się po sklepie – nie ma nic w tym złego. […]

Czynniki inne niż PageRank wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania

Kolejny ciekawy temat związany pozycją, jaką zajmuje nasza strona w indeksie Google. „Wielu ludzi pyta się: Czy TO wpłynie na wzrost mojego PageRank’u? Mógłbyś powiedzieć im jeszcze raz, że wpływ na pozycje ma nie tylko PageRank ale i innych 200 czynników? I jak już tutaj jesteśmy – dlaczego by nie powiedzieć o owych dodatkowych czynnikach”? Matt: No cóż, to fakt, że PageRank jest jednym z najbardziej ważnych elementów branych pod uwagę przy budowie rankingu. Jednako … jest […]

Czy jest coś takiego jak „przelinkowanie”

Zobaczmy dzisiaj, jak Matt odpowiada na pytanie odnośnie rzekomego wpływu dużej ilości linków przychodzących do naszej strony na jej pozycję w indeksie Google. „Czy jest coś takiego, jak tworzenie zbyt dużej ilości odnośników, przy promowaniu strony zgodnie z Wytycznymi Google dla Webmasterów”? Tzn. czy można dostać bana linkując zbyt agresywnie, ale zgodnie z Wytycznymi”? Odpowiedź brzmi – NIE – o ile „zdobywasz te linki w sposób naturalny”. Matt […]

Jak usunąć starą wersję strony z indeksu Google

Czasami zdarza się, że opublikujemy w Internecie stronę z błędem/błędami. Po jakimś czasie zauważymy ten fakt sami, albo też zostanie nam zwrócona uwaga – przez szefa, znajomego, który szukając w Sieci informacji o naszej firmie ze zdziwieniem zobaczył w SERPach np., że firma istnieje od … 1899 roku. Naturalną koleją rzeczy jest, że po poprawieniu błędu chcielibyśmy, aby zmiany były od razu widoczne. Wielu użytkowników Internetu wychodzi z założenia, że jak coś poprawi […]

Adres strony z www czy bez www a pozycjonowanie

Przeglądając zasoby Internetu łatwo zauważyć, że jedne strony posiadają w swoim adresie przedrostek „www”, inne z kolei – go nie wykazują. Czym to jest uwarunkowane i kiedy np. warto skorzystać z „www”? Adres Z i BEZ www a Google Warto na samym początku jasno powiedzieć, że z punktu widzenia Google nie ma najmniejszego znaczenia, czy nasza strona będzie indeksowana z „www”, czy też bez „www”. Przyjęło się np. że blogom nadajemy adresy bez „www”, podobnie jest z katalogami stron. Z kolei strony […]