Blog

Dlaczego w Wielkiej Brytanii strony z rozszerzeniem .com wyświetlają się częściej od stron z innymi rozszerzeniami?

Dyskusja o wyższości pewnych rodzajów domen nad innymi trwa w branży SEO od dawna. Można podzielić osoby na dwie grupy: jedna uważa, że … ma to wpływ, a druga, że … nie :). Oczywiście nie mamy na myśli domen .gov czy .edu, bo Matt wspominał kiedyś, że takie domeny dają „więcej”. Jednak na tym „fory” by się skończyły. Tutaj mamy pewną jasność. Zobaczmy jednak, jak Matt ustosunkował się do postawionego mu pytania. Chodziło o wyjaśnienie, dlaczego […]

Biała „dziura” w kodzie HTML strony i wpływ tego na pozycje w wynikach wyszukiwania

Jak wiadomo, właściwe zakodowanie strony niesie za sobą same pozytywne aspekty, jak możliwość bezbłędnego wyświetlania się jej w różnych przeglądarkach, szybszy czas wczytywania, co mimo braku wpływu (czerwiec 2010) na pozycję w indeksie to jednak wpływa na ruch w obrębie witryny (w jaki sposób? Zadaj sobie pytanie, ile sekund czekasz na wczytanie się strony?). To jest zrozumiałe i nie podlega dyskusji. A co z … „dziurami” w kodzie? Czy one mają wpływ na ustalanie […]

Jak według Google naturalnie zdobywać jakościowe linki do strony

Webmasterzy od dawna dążą do zapewnienia swoim stronom jak największej ilości dobrych linków przychodzących. Nie zawsze się „to udaje” – często łatwiej jest zaspamować niż postępować zgodnie z Wytycznymi Google, które zalecają naturalne pozyskiwanie linków do stron. Na Webmaster Central Blog głos w tej prawie zabrał sam Guglarz, przybliżając nam temat budowania linków w ścisłej zgodzie z Wytycznymi. Temat jest bardzo ważny, ponieważ nadal wielu webmasterów […]

Jak Google traktuje linki w stopce

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta – podejrzanie :). Związane jest to z faktem, że w stopce znajduje się przeważnie system wymiany linków (SWL), którego jedynym celem jest dążenie do podniesienia pozycji linkowanych w ten sposób stron w indeksie. Jak wiemy, SWL nie służy naturalnemu podciągnięciu strony w wynikach, w dodatku bardzo często (w przeważającej większości przypadków) umieszczany jest na stronach o wątpliwej jakości, nie tylko z punktu widzenia Google (co sprawia, że taki […]

Dlaczego Google nie mówi dokładnie za co strona została ukarana

Takie pytanie można od czasu do czasu spotkać w dyskusjach na forach internetowych. Osoby, które mają mało do czynienia z SEO, a których strony zaliczyły mniej lub bardziej dotkliwe spadki w SERPach, są zdziwione, że nie wiedzą, co dokładnie stało się z ich stroną. Ba – często  „są wściekłe”, że Google nie powie im dokładnie, co należy poprawić, aby sytuacja wróciła do normy. Uważają nie informowanie o popełnionych błędach jako praktyki monopolistyczne Google. Czy mają rację? I tak, i nie. Tak […]

Czy jeden anchortext w linkach przychodzących jest bezpieczny dla strony

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta – nie jest. U podstaw zdobywania popularności strony w Google leży zdobywanie linków przychodzących. Im więcej jest tych linków, tym lepiej, ale … niekoniecznie sama ich ilość przekłada się na wyższą pozycję strony w indeksie. Ilość linków musi iść w parze z ich jakością, tzn. np. jeżeli mamy stronę o fotografii cyfrowej, większą wartość dla naszej strony będzie miał link […]

Zarządzanie domenami internetowymi

Bardzo często zdarza się, że posiadamy kilka domen internetowych i jedną stronę internetową. Jak sensownie zarządzać w takiej sytuacji adresami? Jeżeli koniecznie chcemy wykorzystać wszystkie domeny, a nie planujemy stawiać więcej niż jedną, obecnie funkcjonującą, stron, wskazane jest wybranie spośród wszystkich adresów jednej, głównej domeny, a następnie ustawienie na nią przekierowania 301 z pozostałych domen. Ten sposób zalecany jest przede wszystkim  w sytuacji, […]

Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i niezmienne od dawna – kampania prowadzona w linkach sponsorowanych nie wpływa na trwały wzrost pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jednak na forach nadal pojawia się wiele wątków, gdzie ich autorzy twierdzą, że jest wręcz odwrotnie – że widać wyraźnie, jak strona idzie w górę w SERPach przy aktywnej kampanii Adwords oraz  jak spada po jej wyłączeniu. Jak to jest naprawdę i skąd […]

Czy konkurencja może zaszkodzić pozycji strony w Google

Temat pojawia się dosyć często na forach internetowych i jak to bywa są zwolennicy zarówno odpowiedzi NIE, jak i TAK. Jakie jest moje zdanie? Wielokrotnie pytano o to samego Guglarza, jak i Matt poświęcił trochę uwagi w jednym ze swoim klipów opublikowanych na YouTube (na kanale WebmasterHelp). Odpowiedź, jaka padała, była zawsze i niezmiennie ta samo – „konkurencja nie może wpłynąć na pozycję Twojej strony w SERPach poprzez stosowanie niedozwolonych praktyk, np. linkując Twoją stronę […]

Kiedy zacząć pozycjonowanie „strony w budowie”

Strony internetowe nieskończone, w budowie, nie są zbytnio lubiane przez roboty Google, co też można łatwo wytłumaczyć: „skoro u podstaw algorytmu Google leży prezentowanie użytkownikom jak najlepszych treści merytorycznych, jaką wartość merytoryczną prezentuje strona z napisem „W budowie”? Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest „wrzucenie na serwer” serwisu dopiero wtedy, kiedy będzie on już gotowy – z właściwym układem, dobrą treścią. Taki serwis z pewnością zyska uznanie robotów Google, […]

Dlaczego warto regularnie dbać o treść na stronie

Odpowiedź na tak pytanie jest bardzo prosta i myślę, że … także całkiem logiczna. Jeżeli będziemy stale dbali o to, aby na naszej witrynie pojawiała się nowa treść, a także będziemy się tym zajmować w miarę regularnie (np. blog), wówczas strona będzie częściej odwiedzana przez robota, który będzie sprawdzał, co się na niej zmieniło, jaka nowa treść została opublikowana. Przy częstych wizytach połączonych z częstymi aktualizacjami zawartości strony, szybciej […]

Czy warto dodawać stronę do katalogów stron

W pozycjonowaniu, jeżeli chodzi o Google, od początku liczyła się jakość i ilość linków prowadzących do strony. Im było (i jest)  ich więcej, im były (i są) lepsze – pochodzą ze stron tematycznych czy też tych o wysokim zaufaniu, jakim cieszą się w Google (mierzonym np. poprzez wiek domeny) – tym takie linki będą dla pozycjonowanej witryny lepsze jakościowo, a poprzez to będą miały większy wpływ na kształtowanie się pozycji danej strony […]