Blog

Jak często Google uaktualnia PageRank strony

Dużo osób, a zwłaszcza te, które posiadają strony internetowe od niedawna, traktują PageRank jako coś, od czego zależy pozycja ich strony. Dobrze robią – jednak zapominają przy tym (nie wiedzą), że jest to tylko jeden z ponad 200 czynników mających wpływ na pozycję strony w SERPach. No dobrze – co to takiego jest ten „update PageRanku” – jak działa i … czym jest ów tajemniczy skrót PR? Według Google PageRank […]

Jak zdobyć linki dofollow przy coraz większej popularności atrybutu nofollow

Coraz więcej serwisów używa w swoich zasobach linków z atrybutem nofollow. Nie chodzi już tutaj o strony mało popularne, jak fora internetowe czy blogi, ale coraz częściej na taki krok decydują się duże strony, jak Facebook czy Twitter. W jaki sposób zatem zdobywać linki, które przekazując moc strony, na której się znajdują, stronie linkującej wpływają na wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania? Niektórzy obawiają się, że niedługo dojdzie do sytuacji, […]

Nowa wersja algorytmu? TOP10 na frazę „pozycjonowanie”

Są rzeczy, do których się przyzwyczajamy. Rzeczy, które po jakimś czasie traktujemy niejako jak aksjomat. Dla mnie taką sytuacją były firmy znajdujące się w TOP10 dla frazy „pozycjonowanie”. Do niedawna, kiedy zaciekawiony pewną dyskusją na PiO wszedłem w SERPy i … okazało się, że są znaczne roszady. Zniknęła z pierwszych miejść np. strona firmy z Gdańska, która znajdowała się tam od „dawien dawna”. Za to całkiem wysoko pojawiła się domena, która „powstała” tak w wyniku działań […]

Wywiad z Guglarzem

W SEO nic nie jest stałe: jak mówi mój dobry znajomy Wobi „wszystko się zmienia, panta rhei”. Warto być na bieżąco, aby móc zapewnić swojej witrynie jak najlepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki uprzejmości pracownika Search Quality Team Kaspara Szymańskiego (w Polsce znanego jako Guglarz) mam przyjemność zaprezentować oficjalny wywiad z Kasparem, przybliżający zagadnienia związane z optymalizacją stron internetowych, który miałem przyjemność (i możliwość) przygotować, […]

Czy jedna strona może mieć negatywny wpływ na inną – założenie: obie są na tym samym serwerze

Wiele osób nie korzysta z serwerów dedykowanych, tylko z wirtualnych. Związane jest to przede wszystkim z kosztami – nie każdego stać na wydatek na poziomie kilkuset – kilku tysięcy złotych w skali roku. Decydując się na takie rozwiązanie nie mamy wpływu na to, w jakim sąsiedztwie będzie znajdowała się nasza strona na takim serwerze. tzn., czy obok naszej „zadbanej, stosującej się do Wytycznych Google dla Webmasterów” strony nie będzie jakiegoś zaplecza o , nazwijmy […]

Wpływ widżetów na pozycję strony w Google

Strony internetowe coraz bardziej zaczynają wyglądać jak serwisy. Dodatki, takie jak np. Facebook mają jednak wpływ na szybkość wczytywania się strony. Patrząc się na testy Google w zakresie wpływu szybkości ładowania witryny na pozycje w SERPach, nic dziwnego, że w końcu zadano Mattowi pytanie: „Próbuje sprawić, aby moja strona szybko się ładowała. Zauważyłem jednak, że widżety Facebooka wpływają negatywnie na szybkość ładowania się strony. Czy zatem […]

Chmura tagów – czy warto stosować. Korzyści i zagrożenia.

Bez chmura tagów wiele osób nie wyobraża sobie istnienia bloga. Zestawienie na osobnej stronie słów kluczowych/fraz, opisujących artykuły na blogu/stronie pomaga czytelnikom zorientować się o czym jest serwis (im tag jest większy, tym w serwisie znajduje się więcej artykułów z nim związanych). Tagi odrywają też ważną rolę w poprawieniu/wzmocnieniu wewnętrznego linkowania serwisu – użycie chmury tagów ma mieć kolosalny wpływ na zwiększenie stopnia indeksację strony internetowej. […]

Twitter a jego wpływ na Pagerank

Coraz większa popularność, jaka odgrywają w Internecie portale społecznościowe oraz serwisy takie jak Twitter sprawia, że zaczynamy zastanawiać się, jaki jest ich wpływ na SEO. Idąc dalej – próbujemy w różny sposób skorzystać z ich popularności, dążąc do podniesienia pozycji naszej strony w wyszukiwarkach internetowych. Niektóre firmy SEO zalecają wrzucenie Twittera na stronę w celu poprawienia jej notowań w Google. Niestety, ale … takie działanie nie przyniesie nam […]

Przekierowanie 301 – warto uważać

Za pomocą przekierowania 301 wskazujemy robotom właściwą lokalizację artykułu, który po zmianach struktury naszego serwisu znajduje się obecnie w innym katalogu. Możemy wskazać także cały katalog, który został przeniesiony w inne miejsce, albo też … domenę. Taka sytuacja występuje często w sytuacji, gdy posiadamy dwa adresy internetowe, jednak nie chcemy, aby drugi pojawiał się w wynikach wyszukiwania. Np. zajmujemy się dystrybucją opakowań jednorazowych – nasza firma nazywa […]

Jak zwiększyć widoczność w Google strony składającej się jedynie z grafiki

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google „preferuje” tekst od grafiki – że strony bogate w treść „wygrywają” ze stronami składającymi się tylko z grafiki. . No dobrze – co jednak mają począć właściciele stron, które składają się tylko z grafiki? Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ w dalszym ciągu Google nie „potrafi właściwie zrozumieć i interpretować” samych obrazów – a dokładniej mówiąc rzeczy czy miejsc, które przedstawiają. Powoli to się zmienia, m.in za sprawą usługi Google […]

Zmiana adresu w narzędziach dla Webmasterów a przekierowanie 301

W Narzędziach dla Webmasterów jedną z opcji jest „zmiana adresu” strony. Użycie tej opcji jest zalecane przez Google: „Jeżeli planujesz przenieść swoją witrynę do nowej domeny, użyj narzędzia „zmiana adresu”, aby powiadomić nas o nowym adresie URL Twojej witryny. Dzięki temu szybciej zaktualizujemy nasz indeks i ułatwimy użytkownikom przejście Twojej witryny.” Pojawia się pytanie, jakie są korzyści z użycia tego rozwiązania w stosunku do znanego nam przekierowania 301? […]

Wytyczne Google dla Webmasterów

Określenie to jest bardzo dobrze znane wszystkim osobom związanym z branżą SEO. Stanowi ono zbiór wytycznych iw skazówek, jakimi powinni kierować się webmasterzy. Wytyczne Google dla Webmasterów to podstawowa lektura także i tych osób, które dopiero zaczynają „wgryzać się” w temat pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Dzięki nim dowiedzą się np., czy Google zezwala na uczestnictwo w systemach wymiany linków, jaka powinna być dobra strona […]