Blog

Google rzeczywiście coraz szybciej indeksuje zmiany na stronach

Jakoś do tej pory nie miałem okazji zwrócić większej uwagi na zapowiadaną przez Google zmianę polityki w zakresie szybkości indeksowania zmian na stronie. Ostatnio jednak zmuszony byłem dokonać pewnych drobnych przeróbek na jednej stronie, która wymagała optymalizacji Title. Zrobiłem sobie kawę – była dopiero 22.00 🙂 – i do pracy. Później lektura nowych wątków na polskim Forum Pomocy Google i … przypomniałem sobie o zmianie. Owszem, po informacji o tym, że aby […]

Narzędzie propozycji słow kluczowych Google – czy warto z nich korzystać

Narzędzia propozycji słów kluczowych Google są wykorzystywane jak wiadomo nie tylko do celu, który przyświecał ich powstaniu, a mianowicie pomocy przy ustawianiu optymalnej kampanii Adwords. Dzięki nim także możliwe jest sprawdzenie konkurencyjności fraz pod kątem ich pozycjonowania. Wprawdzie bazujemy na wynikach historycznych, ponieważ są to uśrednione miesięczne ilości wyszukiwań z ostatniego roku, ale jednak zawsze to jest jakaś pomoc. Czy jednak aby na pewno są one tak bardzo niezawodne? Już nie raz […]

Czy Google wykorzystuje w SERPach lokalizację osób odwiedzających daną stronę?

Z dniem dzisiejszym otwieram nową kategorię na swoim blogu, którą nazwałem SEOprzemyślenia. Będę w niej umieszczał nie fakty, ale … wspomniane przemyślenia 🙂 na tematy związane z szeroko rozumianym SEO. Jak wiemy, algorytm nie jest jawny, można się jedynie domyślać tego, „o co w tym wszystkim naprawdę chodzi” – a poza tym warto od czasu do czasu podejść do tematu na pełnym „luzie” – (pamiętajmy, że wielu wynalazców wpadało na ideę pod wpływem impulsu […]

Zmiana przez Google Title widocznego w wynikach wyszukiwania

Już od pewnego czasu zauważyłem, że Google potrafi w wynikach wyszukiwania wyświetlić inny Title strony, niż jest on w rzeczywistości. Do tej pory jednak w każdym przypadku dotyczyło to sytuacji, w której Title był zapchany słowami kluczowymi, w dodatku w większości przypadków były one zbliżone do siebie. Biorąc pod uwagę zapowiedzi Matta odnośnie zwiększania nacisku na dbałość o lepszą jakość w SERPach było to całkowicie zrozumiałe – często zastanawiałem się, kiedy w końcu Google „weźmie […]

Jak nie pozycjonować strony w AD 2011

Rok 2011 będzie moim zdaniem przełomowym, jeżeli chodzi o SEO. Już poprzedni rok pokazał, że Google ostro wzięło się za spam i analizując chociażby wątki na Forum dla Webmasterów widać, że ostatnio coraz bardziej rygorystycznie wyłapuje np. fakt upychania słów kluczowych na stronie. Rok 2010, a zwłaszcza jego końcówka, to czas popularności (moim zdaniem chwilowej) Xrumera – lub jak go nazywają osoby, które się nim posługują […]

Operator link – różnica między link:domena.pl a link: domena.pl

Różnica między przedstawionymi dwoma zapytaniami jest znacząca – czy ktoś widzi między nimi różnicę? 🙂 Zapytanie wpisane w Google link:domena.pl pokazuje strony linkujące do domena.pl (wyniki są bardzo ograniczone, lepiej użyć narzędzi dla webmasterów). Zapytanie link: domena.pl – różniący się od swojego poprzednika spacją pomiędzy znakiem „:” a nazwą domeny –  pokazuje nam strony zawierające w sobie jednocześnie następujące słowa „link”, „mojastrona”, […]

Czy można otrzymać od Google filtr na stronę tylko na jedną frazę

Temat często poruszany w Sieci, praktycznie nie ma tygodnia, abym na coś takiego nie trafił. Czas postawić sprawę jasno – Google nie nakłada filtra na poszczególne frazy. Filtr jest nakładany na WSZYSTKIE frazy, pod którymi użytkownicy mogą wejść na naszą stronę z wyników wyszukiwań. Sytuacje związane z przeświadczeniem, że istnieje „jednofrazowy filtr ” wynikają często z braku wiedzy, że czasowe wypadnięcia strony z indeksu, nawet na okres kilku dni, czy też czasowe spadki […]

Kiedy strona pojawia się w Google z przedrostkiem ww a nie www

Ostatnimi czasy już kilka razy taki temat pojawił się na Forum. Dotyczył on sytuacji, gdzie Google indeksował stronę w sposób nietypowy, tzn. z przedrostkiem „ww” – zamiast „www” lub bez. Kiedy taka sytuacja może wystąpić? Co najmniej w dwóch przypadkach. 1) Przez przypadek stworzyliśmy sobie subdomenę „ww” i została ona zaindeksowana przez Google – tę sytuację łatwo jest jednak wykluczyć, ponieważ po kliknięciu w link w wynikach wyszukiwania […]

Ankieta – moje blogowanie w 2011 roku

Czas szybko biegnie naprzód – „dopiero” był czerwiec 2010, kiedy zakładałem bloga i pisałem pierwszego posta, siedząc „przy okazji” godzinami przy optymalizacji swojego bloga. Mamy tymczasem połowę stycznia 2011. Przez ten czas napisałem 182 wpisy, które są oglądane statystycznie po 3 razy 🙂 – rekordzista był oglądany do teraz 527 razy – Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google. […]

Moja strona jest indeksowana częściowo jako http://www …. a częściowo jako http:// …

Taka sytuacja występuje w sytuacji, kiedy zapominamy o ustawieniu przekierowania 301 na wybrany wariant adresu naszego serwisu – lub/i nie wskażemy w panelu Narzędzi Google dla Webmasterów preferowanego adresu witryny. W opisanej sytuacji Google widzi dwie wersje strony i indeksuje tę, na którą „ma ochotę”. 🙂 Po pewnym czasie jednak może „zmienić zdanie” – np. zaindeksował stronę z przedrostkiem www, a pozyskaliśmy sporo linków z jakiegoś serwisu BEZ www – […]

Jaka jest różnica pomiędzy adresem URL ze slashem na końcu – i bez slasha?

Nie zawsze właściwie podajemy adres naszej strony. O ile w przypadku strony głównej serwisu nie jest to takie „istotne” – zarówno www.adres-strony.pl, jak i www.adres-strony.pl/ to jeden i ten sam adres (wskazujący do strony głównej naszej witryny), o tyle już przy zagłębianiu się w głąb serwisu „slash” zaczyna nabierać większego znaczenia. Url www.adres-strony.pl/strona-wewnetrzna a www.adres-strony.pl/strona-wewnetrzna/ to już dwa różne adresy. Pierwszy adres prowadzi osobę odwiedzającą serwis na stronę […]

Hasła pokrewne w wynikach wyszukiwania Google

Dzisiaj zauważyłem nową rzecz w SERPach. Otóż w wynikach wyszukiwania, bezpośrednio nad pierwszym linkiem, Google wyświetla tzw. „hasła pokrewne” Jest to jak widać kolejna nowość, która ma na celu niewątpliwie ułatwić użytkownikom znalezienie poszukiwanych przez nich informacji. Pytanie tylko jest jedno – czy jest to pokrewne hasło, nie związane z jego popularnością? Czy też może Google wstawia tutaj najbardziej popularne wyrażenia spod ostatniego wyniku w TOP10 – z tzw. „Wyszukiwania podobne […]