Blog

Uważaj na gwarancje pozycji w umowach z „firmami SEO”

Nadal można spotkać się z próbami „zachęcenia” do podpisania umowy na tzw. „gwarancje wyników” przy pozycjonowaniu. Firmy SEO oferują osiągnięcie celu, którym jest np. wejście w 3 miesiące w  TOP10 – w przypadku braku sukcesu następuje zwrot wpłaconych środków. LUB po prostu Klient nie płaci nic za pozycjonowanie, ponieważ nie ma osiągniętego rezultatu, w postaci obecności pozycjonowanej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. W jednym i drugim przypadku nie jest to jednak […]

Jak Google ustawia ranking stron przy zapytaniu site

To, czy witryna jest zaindeksowana, czy też nie, można sprawdzić najprościej za pomocą parametru „site” – wpisanie w wyszukiwarkę site: nazwa_domeny zwraca nam orientacyjną ilość stron danej witryny znajdujących się w indeksie Google. Jak wielokrotnie podkreślają pracownicy firmy, zapytanie to jest orientacyjne – ostatnio jednak zauważyłem, że daje lepsze wyniki niż Narzędzia Google dla Webmasterów … No dobrze, jak jednak ustawiany ranking stron, […]

Czy przecinek może być separatorem w Title

Coraz więcej stron zaczyna używać w Title, zamiast myślników znak przecinka, czyli „,” – czy jest to lepsze rozwiązanie z punktu widzenia Google pod kątem SEO? Jakie znaki są seperatorami spacje – ” „, przecinki – „,”, pauzy – „-„ znak „|” mogą być używane przy generowaniu Title, ponieważ są one separatorami. Czy podkreślenie jest separatorem Separatorem nie jest podkreślenie – „_” – ponieważ […]

Czy Google karze za ukryty tekst pod przyciskiem/linkiem „Czytaj więcej”

Przed chwilą pisałem o Tooltip’ie, w jaki sposób może być używany do ukrywania tekstu przed Google. Zbliżony temat został poruszony ostatnio przez Matta – a dotyczył on ukrywania tekstu „przy okazji” przycisku nawigacyjnego „Czytaj więcej” – czy za to można zostać ukaranym? No cóż, jeżeli ten przycisk będzie wielkości 1 px, a po najechaniu nań „nagle” zobaczymy stronę/kilka stron tekstu – to na pewno stanowi to naruszenie Wytycznych. Jeżeli jednak ten system […]

Tooltip a ukrywanie tekstu przed Google

Zgodnie z definicją, jaką można znaleźć w Wikipedii „Tooltip to graficzny element interfejsu użytkownika. Jest on wyświetlany po najechaniu kursorem myszy na element nim opatrzony. Tooltip to przeważnie mała „chmurka” lub „dymek”, który zawiera komentarz albo poszerzenie opisywanego zagadnienia.” Jakiś czas temu znalazłem stronę, która zawierała taki element. Po najechaniu nań pokazywała się nam … strona wypchana słowami kluczowymi. Efekt jest widoczny po najechaniu kursorem na link, znajdujący […]

Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google

Złamanie Wytycznych Google coraz częściej, w związku z ciągłym ulepszaniem algorytmu, kończy się karą, jaką wyszukiwarka nakłada na naszą stronę. Ile trwa taka kara – w jaki sposób ją można zdjąć? Jak może nie wszyscy jeszcze wiedzą, kara za złamanie Wytycznych nakładana jest w sposób algorytmiczny lub … ręczny. Tak, ręczny także 🙂 – odpowiedni działa w Google dbający o jakość wyników wyszukiwania – SQT […]

Google Translate a pozycja strony w Google

Usługa Google Translate, zwana w języku polskim Tłumacz Google, pozwala na zapoznanie się z zawartością strony napisanej w nieznanym dla nas języku – albo w znanym, jednak ze względu na brak słownictwa niemożliwej do pełnego zrozumienia. Bardzo często ostatnio na stronach umieszczane są przyciski, tłumaczące całe strony na języki obce. Pojawia się pytanie – jaki to ma wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Co „Google na to”? Należy wyróżnić tutaj dwie sytuacje. […]

Bing używa wyników wyszukiwania Google – Microsoft temu zaprzecza

Bardzo ciekawy artykuł został opublikowany parę dni temu na blogu Google – jak w temacie. No, no – poważne „zarzuty” …. Temat pojawiał się już wcześniej: Danny Sullivan’s napisał ost: “Google: Bing is Cheating, Copying Our Search Results” – w odpowiedzi Microsoft oznajmił “We do not copy Google’s results.” Nie „uspokoiło” to jednak Google, które postanowiło udowodnić, że … jednak to jego stanowisko jest prawdziwe […]

Google wyświetla w SERPach pod wynikiem wyszukiwania linki do wątków z forum

Dzisiaj, przy okazji sprawdzania porad prawnych w Kielcach, zauważyłem w SERPach ciekawą rzecz, a mianowicie wyświetlanie w wynikach wyszukiwania pod wynikiem będącym odnośnikiem do forum dwóch linków do jego wątków: Możliwe, że nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, jednak nie potrafi sobie tego przypomnieć, dlatego wychodzę z założenia, że jeżeli nawet to się pojawiło, to stosunkowo niedawno. Tak sobie myślę, w kontekście coraz większej ilości informacji prezentowanej w SERPach, że jeżeli ktoś miały forum posiadające […]

Wtyczki SEO do WordPressa to udogodnienie – ale też i niebezpieczeństwa

WordPress to jeden z najbardziej popularnych obecnie CMSów oraz jednocześnie … jeden z najlepszych (podobnie, jak Joomla – ale o Joomla nie napiszę, ponieważ kiedyś dokonałem wyboru i zdecydowałem się na WP. Jednak z informacji od osób, które są w Joomla świetne, a jednocześnie bardzo dobrze znają WP, wiem, że … Joomla jest też dobra, jak nie lepsza). Jedną z cech dużej popularności WordPressa jest to, że jest to system w pełni bezpłatny, łatwo modyfikowalny […]

Zmiana wyświetlania firm na mapach Google a Kampania Adwords

W dniu dzisiejszym zauważyłem ciekawą sytuację w polegającą na łączeniu kampanii Adwords z Mapami Google – poniżej zrzut z ekranu: Jak widać firma promowana w Adwords jest w szczególny sposób wyróżniona na mapie oraz w samej kampanii – poprzez niebieską literkę „A”. Mało tego – widzimy, że „A” występuje dwa razy – jeden raz dla mapek, w standardowym, czerwonym kolorze, drugi raz „tylko” dla danego wpisu – […]

Google indeksuje stronę, której nie ma w serwisie

Niekiedy przeglądając w Narzędziach Google dla Webmasterów informacje o naszej witrynie możemy ze zdziwieniem znaleźć informację o … stronie, której nie ma w serwisie. Sprawdzając” znaleziony adres w wyszukiwarce trafiamy w „pustkę” – dostajemy informację, że taka strona nie istnieje. Co jest tego przyczyną – co robić? Zaistniała sytuacja może mieć kilka powodów. W sieci mogą istnieć linki, kierujące do nieistniejących stron naszego serwisu. Bardzo często „oskarżamy” o zaistnienie takiej sytuacji […]