Blog

Czy linki publikowane w artykułach mogą być częścią strategii SEO

Dokładne pytanie dotyczyło jeszcze kwestii ważności linków publikowanych na artykułach, które są przedrukowywane na innych witrynach. Jak wiemy, są takie serwisy jak Artelis.pl, skąd można pobrać artykuł na swoją stronę przy zachowaniu jego integralności No cóż – tego typu praktyki nie są tym, co „Google lubi najbardziej”. W większości przypadków strony przedrukowujące takie artykuły nie są wysokiej jakości, w większości przypadków także i same artykuły takimi nie są – typowy precel […]

Matt Cutts o strategii SEO w roku 2011

Pisałem niedawno o tym, jak moim zdaniem będzie w tym roku wyglądał rynek SEO. Zobaczmy, co myśli na ten temat Matt Cutts. Na jakie elementy należy położyć nacisk w 2011 roku, które mogą mieć duży wpływ na pozcyję naszej strony w indeksie Google? Wprawdzie pytanie, jakie zostało postawione dotyczyło dużej firmy, jednak moim zdaniem można je spokojnie odnieść nawet na małe firmy czy prywatne strony. Oto […]

Optymalna ilość linków na stronie według Google – 100? A może więcej? Mniej?

Pytania, jakie pojawiają się od czasu do czasu w tej kwestii związane są z rekomendacją Google zawartą w Wytycznych, aby starać się nie przekraczać ilości 100 linków wychodzących na stronie. Oryginalną przyczyną, dla której Google rekomendowało zachowanie takiej a nie innej ilości linków wychodzących z danej strony była taka, że kiedyś Google indeksowało tylko 101 kB strony, zatem, jak przedstawił obrazowo Matt, dlaczego kiedyś w Wytycznych znajdowała się rekomendacja, aby nie używać […]

Czas do wygaśnięcia domeny i jego wpływ na pozycję strony w SERPach

Odpowiedź na tak postawione pytanie, jest prosta – nie ma to wpływu. Rejestracja domeny na okres 10 lat nie da jej z automatu  „kopa” w SERPach. Jedni rejestrują domeny na rok, inni, jak sam Matt – na 2/3 lata – ale po to, aby co roku nie pamiętać o odnowieniu. Pozatym, co jest chyba bardzo logiczne – jeżeli ten czynnik byłby brany pod uwagę, to z pewnością preferowane byłyby wtedy większe serwisy, dla których wydanie kilkuset […]

Wpływ poprawności walidacji strony na pozycję w Google

Dużo stron posiada certyfikaty zgodności strony ze standardami W3C. Z reguły te „znaczki” umieszczone są na dole strony i „na zielono” obwieszczają, że strona w pełni się waliduje. Jaki mają one wpływ na ranking – co na to Google? Temat ten już był poruszany przez Matta. Odpowiedź jest prosta i … jak to wielokrotnie podkreślam, logiczna „jak to Google”: poprawność budowy strony nie ma wpływu na wyższą jej pozycję w SERPach. W Sieci jest wiele dobrych stron, […]

Farmer/Panda Update już w Polsce?

Od kilku dni pojawia się sporo nowych wątków na forach internetowych, poświęconych … znikaniu linków prowadzących do witryn. Czyżby zapowiadany update algorytmu Google zawitał już do Polski? Przypomnijmy, że u podstaw update’u, noszącego wdzięczną nazwę „Panda” lub „Farmer” było usunięcie z indeksu stron zawierających dużo nieoryginalnej treści, często wręcz kradzionej – chociażby za pomocą kanałów RSS.  O zmianach pisałem w poście Content is the king […]

Poprawienie stopnia indeksacji bloga

Co zrobić, jeżeli nasz serwis blogowy slabu się indeksuje? Jak sprawić, aby Googlebot zaindeksował maksymalna ilość opublikowanych wpisów? Temat często „niedoceniany” – tworząc bloga ustawiamy sobie z automatu wyświetlanie np. 10 wpisów na stronę – i już. Z czasem, przy ustawieniu wyświetlania na stronie 10 wpisów/pytań, przy rozrastaniu się serwisu, najstarsze pytania „wędrują” na sam koniec –  a jak wiadomo Google nie jest skłonne wysyłać […]

Czy Google karze strony używające tylko linków nofollow

Nofollow …. Google chyba nie zdawało sobie sprawy z faktu, jak bardzo „namiesza” wprowadzając ten atrybut. Niby wszystko jest jasne – używamy go, jeżeli chce umieścić link do serwisu, który łamie Wytyczne Google, ale np.  zawiera on przydatne treści. Użycie w linku rel=”nofollow” w takiej sytuacji sprawi, że nasza strona nie zostanie ukarana obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Dosyć szybko, bo już na samym początku istnienia tego atrybutu […]

Słowo kluczowe w domenie a pozycja w Google

Temat ten już od dawna „spędza sen z powiek” osobom zajmującym się SEO. Część z nich uważa, że wpływ ten jest bardzo mały. Inni z kolei – do których i ja się zaliczam – twierdzą, że słowo kluczowe w domenie ma większą niż małą wartość z punktu widzenia pozycji strony w SERPach i często tylko sama nazwa domeny może „wynieść stronę” na „topy” – oczywiście dla mało konkurencyjnych fraz.  OK –  co na to Google? Przy […]

Linki w stopce na stronie firmy SEO

Wszystko jestem w stanie zrozumieć, ale ukrywanie linków do Klientów na swojej strony (nie tylko poprzez nadanie im koloru tła czy ukrycia, ale i poprzez wrzucanie linków na stronie w miejscu, gdzie mamy tło „w kratkę”) czy wręcz wrzucanie w stopkę strony firmowej SWLa czy listy linków do swoich Klientów, to już lekka przesada. Rozumiem chęć podciągnięcia stron Klientów w SERPach – jednak dla mnie firma, która praktykuje takie działania zachowuje się w sposób nieodpowiedzialny – […]

Zmiana firmy SEO – uważaj na robots.txt i znaczniki meta

Jakiś czas temu pisałem o tym, aby serwer i domenę kupić samemu, nie zostawiać tego firmie pozycjonującej, ponieważ czasami zdarza się, że … mamy później problem z „odzyskaniem” domeny.Firma rejestruje domenę na siebie, zamiast na swojego Klienta, a potem bezczelnie żąda on niego nawet i 20.000 zł za „przekazanie” domeny. No dobrze, ale jeżeli kupimy sami domenę i serwer, to i tak musimy „wpuścić” na serwer firmę SEO, aby ta zoptymalizowała go pod Google. No właśnie. I tutaj […]

Content is the king – jeszcze lepsza jakość w SERPach?

Niby prawda znana od bardzo dawna, jeszcze lepiej pod określeniem „Content in the king, but linking is the queen” (Zawartość serwisu jest królem, ale królową jest linkowanie strony), jednak wpis opublikowany na oficjalnym blogu Google można zinterpretować nie inaczej jak kolejną, rewolucyjną zmianę w algorytmie Google – a dokładniej wdrożenie nowych technik służących prezentowaniu w SERPach jeszcze lepszych (bogatszych w dobrą, merytoryczną zawartość) stron przed kiepskimi, […]