Blog

Rel=”canonical” a przekierowanie 301 – kiedy używać, różnica

Wielu webmasterów cały czas stawia sobie pytanie „Ile stracę PR/link juice, kiedy zastosuję przekierowanie 301”? No cóż, zawsze coś „wyparuje”. Gdyby tak jednak nie było byłaby duża pokusa, aby używać przekierowania 301  zamiast linkowania wewnętrznego. Dlatego przy przekierowaniu 301 część PageRank’u znika, ale jest to jedynie jego niewielka część. Można przyjąć, że jest to działanie celowe, które ma zachęcić osoby budujące strony to „nie kombinowania” z przekierowaniami […]

Czy błędy w kodowaniu strony wpływają na indeksację w Google

Wiele osób stawia sobie za punkt honoru zgodność ze standardami W3C – ich strony są napisane bezbłędnie, szybko się ładują.  Jak jednak wiemy, Google jest w stanie indeksować także i takie strony, które posiadają błędy czy ostrzeżenia, ze względu na błędy w ich budowie. 100% zgodność ze standardami nie daje (na razie) żadnych bonusów właścicielom stron w zakresie SEO. Już dawno temu Google poinformowało, że nie może preferować stron, które […]

Indeksowanie stron wykonanych w AJAX w Google

Na chwilę obecną, jak wiadomo, Google nie za dobrze radzi sobie z indeksowanie stron wykonanych w tej technologii. Aby to zmienić cały czas zespół ludzi w Google pracuje nad zmianą takiego stanu rzeczy. Cel na rok 2011 jest niezmienny z tym, który ustalono w 2010 – w wyniku prac inżynierów Google chce byc w stanie jak najlepiej rozumieć i indeksować strony wykonane w AJAX czy używające dużej ilości JavaScript’u. To samo dotyczy flashu (jak […]

Site clinic – po warsztatach Google w Londynie

14 kwietnia w Londynie odbyły się warsztaty Google, podczas których poruszano tematy związane ze zwiększaniem widoczności strony w Google Szczegółowy opis znajdziesz na Webmaster central Blog – blogu Google. Niby nic ciekawego się tam nie pojawiło, ale warto zwrócić uwagę na pewne kwestie, które, pomimo faktu, że są bardzo dobrze opisane w Wytycznych, w Google Starter Guidzie czy też na wielu blogach, to jednak nadal sprawiają sporo problemu webmasterom, co widać […]

Dobra strona według Google to… – cechy wartościowej strony

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google promuje w długim okresie czasu strony o wysokiej jakości. Muszą to przyznać chociażby i zwolennicy Xrumera, który to ostatnio notuje niższe loty, jak można wytyczyć z różnych blogów czy for branżowych. Oczywiście nie oznacza to, że jest nieskuteczny – jednak moim zdaniem Google szybko sobie poradziło z tym „problemem” – znacznie szybciej niż z systemami wymiany linków. Parę dni temu na oficjalnym blogu Google pojawił […]

Wapanalyzer – wtyczka do Firefoxa, która wiele potrafi sprawdzić

Przydatne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie szybko zdiagnozować stronę pod kątem użytych w niej technologii. Wtyczka potrafi wskazać rodzaj użytego CMSa na stronie, narzędzi analitycznych. Dowiemy się, czy strona „stoi” np. na Joomli, czy może na WordPressie, jakie narzędzie analityczne jest na niej zainstalowane itp. Może nie wszystkie z nich są znane, ale na pewno warto bliżej przyjrzeć się temu dodatkowi i … przynajmniej przetestować „pod siebie”.

Czy indeksowanie wersji strony dla urządzeń mobilnych tworzy duplicate content

Coraz więcej osób posługuje się telefonami komórkowymi czy smartfonami. Dla ich wygody coraz więcej webmasterów tworzy wersje strony dopasowane pod te urządzenia: lżejsze, bardziej przejrzyste. Pojawia się pytanie – czy skoro jest to praktycznie to samo, z punktu widzenia treści, czy tworzy to duplicate content – z możliwym zagrożeniem dla „podstawowej wersji strony”? Oprócz „podstawowej wersji” Googlebota, istnieje też jego „mobilna odmiana” – GoogleBot Mobile. […]

Czy zmiana języka strony bazująca na IP użytkownika to cloaking

Czy Google ma roboty inne niż te „rezydujące” w Stanach Zjednoczonych? Na chwilę obecną nie 🙂 Czy warto używać IP osoby odwiedzającej nasz serwis do zmiany tytułu i nagłówka strony na język odwiedzającego? Cloaking to przedstawianie innej wersji strony robotowi, a innej użytkownikowi, który na nią wchodzi. Jeżeli zatem przedstawiamy osobie z Francji wersję naszej strony w języku francuskim, to jest to akceptowalnego – ponieważ prezentujemy treść strony dopasowaną do języka użytkownika, którego rozpoznajemy po adresie […]

Czy Google rozpoznaje różnicę w znaczeniu słowa użytego w zapytaniu

Niekiedy jedno słowo posiada kilka znaczeń. Używając je w zapytaniu mamy „co innego na myśli” – „maluch” może oznaczać małe dziecko – ale i popularnego fiata 126p. Co na to Google? Otóż system radzi sobie już z tym całkiem nieźle, jak wynika to z poniższego filmiku. Oczywiście, trzeba trochę „pomóc” – wpisując tylko „maluch” do wyszukiwarki system nie wie, co mamy na myśli – co jest normalne, w końcu gdybyśmy zapytali kogoś „Co sądzisz o tym […]

Google używa linków z Facebooka i Twittera przy tworzeniu rankingu

Odpowiedź brzmi – TAK. Google używa linków z Facebooka i Twittera w procesie tworzenia wyników wyszukiwania. Jeszcze w maju 2010 roku Googl nie brały ich pod uwagę, ale … wszystko się zmienia, więc i Google zmieniło swoje podejście w tym zakresie. To, co jest jednak bardzo ważne tutaj to fakt, że Google stara się jednak także coraz bardziej brać pod uwagę też wiarygodność stron, na których znajdują się te linki – i automatycznie […]

Kiedy używać „noindex, follow” w meta tagu

Kiedy nie indeksować strony Nie zawsze warto indeksować strony w naszym serwisie Niekiedy w obrębie serwisu występują strony, które „nie wyglądają za dobrze” i nie chcemy, aby znalazły się one w indeksie Google (np. może dotyczyć to strony, na której mamy kilkaset linków i obawiamy się, aby nie zostało to potraktowane przez system jako spam). Inna sytuacja – strona regulaminu czy polityki prywatności – nie chcemy, aby znalazła się ona w indeksie Google. Lub strona, […]