Blog

Wpływ newslettera na pozycję strony w Google

Ciekawa dyskusja nawiązała się pomiędzy autorem postu o rzekomym wpływie newsletterów na pozycje w Google a samym Mattem. Według autora to, co łączy wiele stron, w tym omawianą JakeLudington.com, dotkniętych w sposób negatywny update’, Panda jest to, że posiadają one bazy subskrybentów, do których wysyłają emaile. Bazy te zaś są … nie zawsze aktualne – i to jest „powód” spadku w SERPach według Jake’a Ludingtona. Google is now applying email behavior […]

Nie można (już) umieszczać reklam Google Adsense w IFRAME

Wprawdzie Google już od dawna nie zalecało takiego manewru, ale od paru dni zostało to jasno zapisane w zasadach programu (zmiany wytłuszczono boldem): AdSense code may not be altered, nor may the standard behavior, targeting or delivery of ads be manipulated in any way that is not explicitly permitted by Google. This includes but is not limited to the following: clicking Google ads may not result in a new […]

Zmiana sposobu wyświetlania adresów url w Google

Dzisiaj coś zwróciło moją uwagę w SERPach, ale … do końca nie wiedziałem co. Dopiero po pewnym czasie przyszło „olśnienie” Adres url został przesunięty bezpośrednio pod tytuł wyniku wyszukiwania. Czytałem dzisiaj o rzekomym zbyt dużym wpływie mediów społecznościowych na wyniki wyszukiwania Google. Postanowiłem sprawdzić z ciekawości, czy będzie widoczny snippet przy moim blogu Jak widać – nie ma informacji, że „udostępniłem tę stronę”. Adres url zaś, oczywiście, pod Title strony. […]

Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google

Jak wiadomo od niedawna Google uwzględnia linki z mediów społecznościowych (Twitter, Facebook) przy tworzeniu SERPów. Pisałem o tym stosunkowo niedawno, przedstawiając wypowiedź Matta na temat tego, że Google uwzględnia media społecznościowe do tworzenia swojego indeksu. Co to jednak w praktyce oznacza? Ciekawy artykuł ukazał się na SEOMoz’ie dotyczący wpływów tweetów na pozycję strony w Google. Konkluzja po jego lekturze jest taka, że Google używa sygnałów z tych mediów (praktycznie) tylko do … […]

Wpływ Google na temperaturę wody w Bałtyku (nowa serwerownia Hamina w Finlandii)

Wybierasz się w wakacje nad Bałtyk? Nie wiem, czy wiesz, ale dzięki Google możesz mieć (teoretycznie, a może i w praktyce) cieplejszą wodę. O ile – to zależy już tylko do Ciebie 🙂 W Finlandii otwarto niedawno nową serwerownię, która chłodzona jest wodą z Bałtyku. Woda pobierana jest bezpośrednio z morza, następnie następuje chłodzenie serwerów i woda wraca z powrotem do Bałtyku. Aby ograniczyć wpływ na środowisko, powracająca woda jest mieszana ze świeżą – aby jej […]

Google może zbanować domenę za grzechy subdomen albo innych domen na serwerze

Mała burzę wywołał jeden z ostatnich wątków na Forum Pomocy Google dla Webmasterów – z indeksu zniknęła strona, co do której nie można mieć wątpliwości, co do tego, czy jest zgodna z Wytycznymi. Jednak, jak się okazało, „diabeł tkwił gdzie indziej” – co weskazał sam Guglarz: „jeżeli freehost jest bardzo zaspamowany, niekiedy wykluczamy go całego z indeksu Google. Takie przypadki zdarzają się nie często” Wystarczy wspomnieć, że zaraz pojawiły się komentarze, […]

Pagerank a popularność strony – różnica

Wiele osób uważa, że strony, które są często odwiedzane, muszą posiadać wysoki Pagerank. Tak jednak nie jest – utożsamia się tutaj pojęcie PageRanku z popularnością strony (ang. popularity) – a to nie jest to samo. Strona może posiadać wysoki PageRank będąc mało odwiedzalną. Może to być jakaś strona rządowa, do której będą linkować NBP, ZUS, Urząd Statystyczny itp. itd. Jednak ze względu na tematykę strony będzie ona rzadko odwiedzana… […]

Serwis wielojęzyczny – jak ustawić pod Google? Osobne domeny, subdomeny?

Przeważająca większość serwisów w Internecie jest w wersji jednojęzycznej. Z biegiem jednak czasu, gdy firma rozwija się, dochodzą kolejne rynki sprzedaży, a co za tym idzie pojawia się także konieczność dotarcia do tamtejszych odbiorców – oczywiście w ich języku. W jaki sposób najlepiej stworzyć serwis wielojęzyczny, aby był przyjazny dla Google i dobrze się indeksował? Mamy 3 sposoby 1) Tworzymy wersje w obrębie danej domeny – umieszczając […]

Na co położy nacisk w 2011 Search Quality Team Google

Można powiedzieć, słuchając wypowiedzi Matta – zresztą sam to podkreśla, że będzie to „powrót do korzeni”. Większą uwagę dział SQT położy na takie sprawy jak upychanie słów kluczowych na stronach, na spamowe komentarze na blogach (koniec Xrumera?) wyskakujące w wynikach wyszukiwania – który to fakt denerwuje coraz więcej osób. Więcej ludzi w Google będzie pracować nad rozpracowywaniem stron ocenianych przez internautów jako spam. Jak wiadomo, Google coraz lepiej radzi […]

Dlaczego duże zmiany w algorytmie nie wypadają w wakacje czy Święta

No cóż, okazuje się, że jednak Google na „ludzie podejście” do wielu spraw i … nie dokonuje wprowadzania wielkich zmian w swoim algorytmie tuż przez szczególnymi okresami w roku, jak wakacje, Święta czy Nowy Rok. Powód? Chęć zaoszczędzenia „stresu” webmasterom 🙂 I o ile drobne zmiany są wprowadzane „na bieżąco”, o tyle już duże zmiany, które mogą wywrzeć duży wpływ na wyniki wyszukiwania, są z reguły przesuwane trochę w czasie – tak, aby nie wypadały […]

Jak Google traktuje strony, których zawartość zmienia się przy każdym łądowaniu

Pytanie, które zadano Matowi dotyczy dokładniej mówiąc takich elementów, jak zmieniające się np. w sidebarze obrazki czy wybrane porady w zakresie danego tematu? Czy takie obrazki/linki zostaną zawsze zaindeksowane? Goglebot będąc na stronie robi jej „zrzut”. Oznacza to, że wszystkie rotujące elementy mogą zostać przez niego po prostu niezauważone. Jeżeli zatem mamy np. wśród tych porad jedną, na której nam najbardziej zależy (który to link kieruje np. do strony z rozwiązaniem problemu, […]

yBlip – wtyczka łącząca WordPressa z Blipem

Jeżeli nie mamy Twittera i korzystamy z np. popularnego u nas Blip’a (oczywiście niektórzy mogą mieć i to, i to) warto zainteresować się wtyczką yBlip. Pełni ona taką samą rolę jak w przypadku Twittera Tweet This – umożliwia automatyczną publikację na naszym Blip’ie informacji o pojawieniu się nowego wpisu na naszym Blogu. Warto mieć zainstalowane oba rozwiązania – chociażby w kontekście unikania „problemów” z identyfikacją własności strony – […]