Blog

Google usuwa z indeksu domenę co.cc i wszystkie subdomeny – nowa era walki ze spamem?

Nie tak dawno na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów Guglarz poinformował , że jeżeli subdomena „zgrzeszy”, to może „oberwać” także i domena główna. To była ważna uwaga, nie przez wszystkich zauważona – dosyć często jeszcze u nas jest tak, że na domenie mamy wartościowy (w miarę) serwis, zaś na subdomenach „hulaj dusza diabła nie ma”. Pojawiły się co najmniej dwa wątki, które mogły świadczyć o tego typu sytuacji: zobacz tu oraz tutaj. […]

Cechy „złego klienta” firmy SEO

Mamy kapitalizm i najważniejszy jest Klient. Od tego, czy Klient będzie, jakie zlecenie nam powierzy, jak długo będzie trwała współpraca – zależy sens istnienia każdej firmy, zwłaszcza usługowej. „Klient nasz Pan” – to prawda. Nie ma firmy, która mogłaby działać w usługach inaczej niż tylko w ścisłym związku z Klientem. Inaczej trzeba założyć fundację albo … zatrudnić się na etacie (można pójść na bezrobocie albo na „garnuszek” do kogoś – no ale to już jest […]

PageRank+ – sposób na ocenę jakości stron pod kątem społecznościowym?

Sistrix właśnie krótko poinformował o tzw. PageRank+. Jak można wyczytać ze strony, do której opublikowali link,  „PageRank+ znajduje się w fazie wczesnych testów„. Czyżby wraz ze spadkiem znaczenia PageRanku, o czym napisałem niedawno, jednocześnie podobny projekt szykował się ze strony mediów społecznościowych? Zobaczymy już niedługo. Biorąc pod uwagę reputację serwisu oraz to, że dzisiaj nie mamy 1 kwietnia, chyba mamy nowy element „Googlowskiej społeczności” 🙂 Zwróćmy uwagę […]

Google dubluje wpisy w SEPach – bug czy nowość?

Wczoraj testowałem używanie &pws=0 w wynikach wyszukiwania (umożliwia, po dopisaniu, ominięcie personalizacji Google bez wylogowywania się z konta czy czyszczenia cookies). Zauważyłem wtedy, że po wpisaniu pewnej frazy widzę te same strony, jedna pod drugą. Myślałem, że „coś jest nie tak” – a tutaj widzę, że nie tylko ja zaobserwowałem podobne zjawisko. Przy czym ja widziałem te wyniki jeden pod sobą, a tutaj mamy do czynienia z sytuacją, gdzie te same filmy na YouTube występują … i na pierwszej stronie, i na drugiej. […]

Ban za pad serwera?

Coraz bardziej podoba mi się otwartość Google w zakresie informowania o przyczynach usunięcia strony z indeksu. Właśnie na Twitterze znalazłem następującego tweeta, przekazanego przez JohnaMu, zatem pewne źródło 🙂 (pracownik Google): Think you’ve been banned by Google? Check in Webmaster Tools to make sure your site wasn’t down when it was crawled „Jeżeli sądzisz, że dostałeś bana od Google, sprawdź w Narzędziach, czy strona działała podczas wizyty robota.” […]

Filtr za linki przychodzące – zmiana stanowiska Google?

Czyżby zmiana stanowiska Google i linki przychodzące jednak mogą szkodzić? Bardzo ciekawy wątek z blogu Google Webmaster Central. Użytkownik  zadający pytanie, uważa, że dostał filtr od Google za … nietematyczne linki prowadzące do jego strony. Po spadku pewnego dnia wejść na stronę z 18000 do … 200 w Narzędziach dla Webmasterów znalazł następującą wiadomość: Dear site owner or webmaster of http://www.bollykings.com/, We’ve detected that some of your […]

Media społecznościowe – nowe statystyki w Google Analytics

Pod koniec zeszłego tygodnia Google umożliwiło nam (w końcu) śledzenie zachowania osób, które trafiają na naszą stronę za pośrednictwem mediów społecznościowych. Można już badać takie zachowania. Szczegóły znajdziemy w odpowiedniej zakładce Mamy dostępne 3 zakładki: 1) Przywiązanie – od razu po wejściu dostępna jest szybka statystyka pokazująca dane o tych odwiedzinach, w czasie których trwania użytkownicy używali np. przycisków Google +1. Wraz z takimi danymi, jak czas […]

Ujemne linki widoczne w Narzędziach Google dla Webmasterów

Dwa dni temu na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawiło się pytanie związane z … ujemną ilością linków prowadzących z danej witryny do strony, która to liczba jest widoczna w Narzędziach Google dla Webmasterów. Podobny wątek pojawił się już kilka razy także na zagranicznym Forum Google.     Zgodnie z odpowiedzią uzyskaną od pracownika Google This does appear to be a bug with the „Links to your site” […]

Przycisk +1 w Google Adwords

Google poinformowało właśnie o wprowadzeniu w reklamach Adwords przycisku +1. Nie są wymagane żadne działania, aby przycisk +1 się pojawił – wszystko odbywa się automatycznie: obok reklamy pojawiają się znany nam (od niedawna) z SERPów charakterystyczny przycisk: Od tej chwili nie tylko w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy wpływ na podejmowanie decyzji przez naszych znajomych, ale także i w linkach sponsorowanych. W bardzo pprosty i przystępny sposób Google przedstawia nową funkcjonalność w informacji, którą przed chwilą […]

Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?

Bardzo częstym tematem, jaki przewija się przez Forum Google, jest zagadnienie dodania strony internetowej do wyszukiwarki. Postanowiłem napisać zatem krótki post, aby pomóc osobom, które dopiero zaczynają swoją „przygodę z SEO”. Jest to jednocześnie pierwszy post z kategorii „SEO Starter”, w której to będę chciał skupić się na absolutnych podstawach związanych ze zwiększaniem widoczności własnej witryny w wyszukiwarce Google. Mamy de facto cztery sposoby dodania naszej strony […]

Jak wyłączyć personalizację w Google

Jak wiemy, Google coraz lepiej potrafi „podsuwać” nam wyniki wyszukiwania oparte na tym, co robiliśmy w przyszłości. Z jednej strony – jest to ingerencja w jakimś stopniu w naszą prywatność – jak mówią niektórzy. Inni natomiast uważają, że są to dobre działania, ponieważ zaoszczędzamy w ten sposób czas niezbędny do znalezienia poszukiwanej informacji w wyszukiwarce. Jeżeli nie chcemy, aby Google „pamiętało” naszą historię wyników wyszukiwania należy rozróżnić tutaj dwie […]