Blog

Co można zrobić ze stroną byłego Klienta

Współpraca między dwoma firmami prędzej czy później się kończy. To, jak będzie wyglądało „rozstanie” zależy od podejścia obu stron do tematu. Z reguły wszystko przebiega bezkonfliktowo – jeżeli partnerzy biznesowi są nimi nie tylko z nazwy, ale i w praktyce, po prostu umowa o pozycjonowanie czy inne działania SEM zostaje rozwiązana. Czasami zdarza się jednak, że ktoś komu podpadnie – a to Klient nie chce zapłacić, a to firma SEO czuje się „urażona”. Bardzo interesującego Tweeta […]

Google usunęło link Podobne z SERPów

Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi. Dopiero po lekturze  jednego z tweetów sprawdziłem i … rzeczywiście. Jednak nadal mamy możliwość sprawdzenia, które strony są według Google podobne do wyniku widocznego w SERPach – na dwa sposoby: 1) „lupka” – i w lewym dolnym rogu, pod podglądem strony mamy nasz link   2) wpisujemy w Google jak do tej pory related:adres_strony Przyznam, że aż tak bardzo nie odczułem „straty z tego tytułu”. Może parę razy użyłem tego […]

Tag kanoniczny a przycisk Google +1

Tag kanoniczny zalecany jest przez Google w sytuacjach, gdy np. posiadamy sklep internetowy i Google może zaindeksować różne adresy URL dla tego samego zestawu produktów, ale w jednym przypadku posortowanego według ceny, w innym – według producentów itp. Wówczas jak wiemy w indeksie znalazłyby się te same treści, różniące się między sobą drobiazgami – i to Google decydowałoby o tym, który „zestaw” pojawiałby się w SERPach – a niekiedy właściciel chce […]

Jak dodać przycisk Google +1 na swojej stronie

Coraz więcej osób decyduje się na wrzucenie na swoją stronę przycisku Google +1 wychodząc z założenia, że skoro wymyśliło to Google to znaczy, że prędzej czy później jakiś wpływ na pozycje strony +1 będzie wywierał (na pewno zwiększy odwiedzalność strony, zatem w sposób pośredni ten wpływ jest niekwestionowany). Wstawianie przycisku Google +1 na stronie Cała czynność jest banalnie prosta. Wszystko, co musimy zrobić to wkleić w sekcji head lub bezpośrednio […]

Czy Blogspot powinien zostać .. usunięty z indeksu?

Nie tak dawno pisałem o usunięciu przez Google domeny co.cc i wszystkich jej subdomen, ze względu na fakt, że na większości z ponad 11 milionów stron znajdował się spam i Google postanowiło „wyrwać chwasta”. W odpowiedzi na taki krok James Kim – Generalny Manager CO.CC napisał na Forum Google wątek, w którym żąda przywrócenia serwisu „do życia”. Argumentacja jest m.in. taka – skoro tylko 0,1% (według pracownika CO.CC) stron z serwisu CO.CC nie spełnia Wytycznych Google, […]

Koniec ery Yahoo Site Explorer’a – co zrobi teraz branża SEO?

Jak można przeczytać na blogu Yahoo w tym roku nastąpi koniec narzędzia, które nadal dla wielu osób związanych z SEO stanowi podstawowe źródło zdobywania informacji o sposobach linkowania konkurencji. Co będzie dalej? Jak firmy i osoby zainteresowane branżą SEO będą sprawdzać BL – swoje oraz konkurencji? Na rynku istnieją płatne narzędzia, które robią to znacznie lepiej, jednak z reguły trzeba na to przeznaczyć około 100 USD (SeoMoz […]

Serwisy wymiany plusami – Plused, HellBuzz – czy zniszczą Google+ ?

Google+ nie funkcjonuje jeszcze w pełni (dla wszystkich) a już powstają pierwsze strony, które oferują „pomoc w plusowaniu”. Plused czy HellBuzz – to serwisy, gdzie w ramach „towarzystwa wzajemnej adoracji” można podbić ilość plusików dla swojej strony. Przyznam, że jestem pod wrażeniem, jak szybko Polacy wpadli na taki pomysł :). Jak można przeczytać na jednym z nich Hellbuzz to miejsce w którym wspólnie z innymi diabłami możecie pomagać sobie w wygrywaniu internetowych […]

Nowe wpisy z bloga automatycznie na Facebooku i Twitterze

Od jakiegoś już czasu testowałem automatyczne umieszczanie wpisów na Facebooku i Twitterze. Oczywiście były to wtyczki do WordPressa – w przypadku Twittera Tweet This, w przypadku Facebooka – rozbudowany system Simply Facebook Connect, gdzie wiele wtyczek odpowiadało za coś innego – jedna generowała przycisk „Lubię to”, inna umożliwiała logowanie się do komentarzy za pomocą danych z Facebooka itp. Po tym jednak, jak zacząłem odchudzać bloga z różnych usprawnień […]

Stowarzyszenie Lexus pozywa sklepy internetowe – sprawdź swój regulamin

Jak można przeczytać w serwisie Wiadomosci24.pl Stowarzyszenie Lexus  pozywa właścicieli sklepów internetowych za umieszczanie w regulaminach niedozwolonych praktyk – czyli postanowień umownych uznanych za niedozwolone prawomocnym wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ich pełną listę zobacz je na stronie UOKiK. Sprawa jest bardzo ciekawa i … przypomina mi jedną z książek Grishama. Nie pamiętam już tytułu, ale prawnik w tej powieści zaczął zarabiać grube miliony za … opracowywaniu pozwów grupowych. […]

Miejsca Google – bug związany z opiniami usunięty

Niedawno pisałem o tym, że z Miejsc Google zaczęły znikać opinie. Pojawiły się wtedy pytania – także i przeze mnie zadane – czy aby Google nie wprowadziło systemu filtrowania komentarzy, z których – na pewno w Polsce – zdecydowana większość pochodzi od samych firm lub … ich konkurencji. Niestety, owe zawirowania okazały się być bugiem. Jak powiedział Joel Headley z Google opisana sytuacja była spowodowana problemem, jaki […]

Koniec spamu w komentarzach na Miejscach Google?

Po lekturze tego wpisu zastanawiam się, czy w końcu Google „nie poszło po rozum do głowy” i nie przykróciło patologii, z jaką mamy miejsce w Miejscach Google, gdzie większość firm … sama sobie „nabija komentarze” – oczywiście pozytywne, zaś konkurentom – negatywne. Jak zauważono w ostatnich dniach wiele osób skarżyło się na Forach Google, że nagle zaczęły znikać opinie dotyczące ich stron. Według pracownika Google Google pushed out […]