Blog

Snippety 15+, 20+ … Google podpowiada, która witryna jest bardziej skorelowana z zapytaniem

Od niedawna możemy zaobserwować w SERPach coś takiego: Pokazana sytuacja ma miejsce nie zawsze. Niekiedy przyjmuje postać 5+, niekiedy większe wartości – 15+, 20+ czy 50+. .. Są to nowe snippety, które Google generuje automatycznie, jeżeli na stronie zanajdują się jakieś listy, zestawienia, powiązane z zapytaniem generowanym przez użytkownika do wyszukiwarki. System generuje dane wartości automatycznie, w zalezności od tego, ile znajdzie np. w <li></li> powtórzeń danego wyrażenia. I niech ktoś powie, […]

Czy Google używa lokalizacji DNSów domeny w swoim algorytmie

Bardzo ciekawe pytanie padło w jednym z wątków. Dotyczyło ono systemu DNS LOC,  który „zajmuje się” określaniem lokalizacji geograficznej domen na podstawie ich DNSów – i brzmiało: Czy Google używa systemu DNS LOC przy tworzeniu swoich wynikó wyszukiwania? Odpowiedź John’aMu jest bardzo krótka i nie pozostawia żadnych złudzeń w tym zakresie: No, that’s not something that we use. Among other things, sometimes the server location […]

Wartość priority w sitemap.xml – nie ma co przesadzać w tym zakresie

Jak wiadomo mapa witryny pomaga w indeksowaniu strony, zawiera m.in. w swojej strukturze wartość priority <url><loc>http://www.domena.pl/</loc><lastmod>2011-03-14T20:44:01+00:00</lastmod><changefreq>daily</changefreq><priority>1.00</priority></url> Informuje ona roboty, codo wartości poszczególnych stron. Ale … Priority nie jest wartością wymaganą. Jest, owszem, pewną wskazówką dla Google co do zawartości stron (pod kątem ich znaczenia dla autora witryny), jednak zmiana tych wartości nie wpłynie w sposób znaczący na np. zwiększenie widoczności danej podstrony w Google. Zgodnie z wypowiedzią JohnaMu nie ma co przesadnie […]

Konkurencja kradnie Twoją treść? Pomóż udoskonalić algorytm zgłaszając to bezpośrednio do Matta Cutts

Nie od dzisiaj wiadomo, że wiele osób, zamiast mozolnie i cierpliwie budować swoje serwisy, uzupełniając je o własną, unikalną treść, woli ją kraść. Albo poprzez kanały RSS albo wręcz kopiując „na żywca” artykuły z innych serwisów. Wiele wątków na ten temat przewinęło się już przez Forum Google i nie tylko – z pewnością większość z nad doświadczyła takich sytuacji. Nadarza się okazja … pomóc Googlowi w rozwoju algorytmu, który ma na celu wyeliminowanie (w jak największym stopniu) tego typu […]

Przycskiem Google +1 od teraz opublikujesz wpis na Google+

W końcu. Jak poinformowało nas Google, od teraz gdy klikniemy w przycisk +1, stosowana informacja pojawi się na naszym koncie Google+. Jak to działa? Klikamy na przycisk +1, pojawia się okienko wyskakujące, w którym możemy dać komentarz do tego, co plusujemy, klikamy OK – i stosowna informacja ląduje na naszym profilu na Google+. W końcu – teraz czekam tylko na kanał RSS, aby można było np. publikować z automatu na Google+ wpisy z bloga. Jakoś nie mam ochoty […]

Czy cichymi krokami nie nadchodzi kres TOP10?

Ciekawy wątek na Webmaster World – niektórzy webmasterzy zauważyli, że Google zaczyna serwować im wyniki wyszukiwania rozbite domyślnie nie na ilości „po 10 na stronę”, ale …  totalnie różnie… For a SERP initially reporting nearly 400 results, there’s links to 19 pages of results along the bottom of the page. Clicking through this initial search reveals only 11 pages before running into the usual „omitted […]

Wyszukiwanie głosem dostępne w Google Maps

W końcu jest. Od teraz możemy wyszukiwać miejscowości bez wpisywania ich „z palca”. Wystarczy jedynie mikrofon i … już. (Uwaga: Na razie działa to na Google Maps – na Google Mapy nie ma jeszcze tej opcji dostępnej, ale to z pewnością niedługo zostanie dodane). Jak to działa? Wystarczy kliknąć w przycisk mikrofonu, widoczny na końcu pola, gdzie wpisujemy zapytanie – i … czekać na wynik. Najpierw powiedziałem „Kraków” – proste, prawda? Potem użyłem swojej miejscowości, […]

Panda zaczyna wpływać na SERPy Google. I dobrze.

Ostatni update algorytmu Google, znany pod wdzięczną nazwą Panda, został niedawno wprowadzony do naszego kraju. Sceptyków jest sporo, czytając wątek na Forum Google widać to wyraźnie – jednak analizując konkretny przykład widać, że … dobrze się dzieje. Przeanalizujmy. Czy ktoś mi może powiedzieć co się stało z domeną zaburzenia.pl praktycznie wszystkie zapytania poleciały strasznie w dół. Domena jest już kilka lat a pierwszy raz coś takiego […]

Czy warto używać robots.txt gdy nie mamy nic do ukrycia przed robotami

Temat poruszany już wielokrotnie na chociażby Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dzisiaj został zadany w końcu samemu Mattowi … Jakie rozwiązanie jest najlepsze w takiej sytuacji? a) pusty plik robots.txt b) plik robots.txt zawierający User-agent: *Disallow c) nie zakładać w ogóle pliku Odpowiedź Matta jest interesująca. Otóż rozwiązanie c) jest … ryzykowne. Jego brak stwarza zagrożenie dla naszej strony ponieważ […]

Jaką rolę odgrywa DMOZ w wynikach wyszukiwania Google

Pytanie, jakie zostało Mattowi dotyczyło strony, która znajduje się w TOP1 dla danej frazy i jedyne, co  pytający zauważył, porównując kilka stron był fakt, za przyczyną wyższej pozycji niektórych z nich był fakt bycia w DMOZ’ie. Utwierdzała go w tym zawartość stron –  „kiepski content” – która jest na.  Czyli DMOZ „rządzi”, o jakość stron nie ma co dbać. Według pytającego dostanie się do DMOZa jest dzisiaj niemożłiwe – […]