Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Zlecasz firmie zewnętrznej „szeptankę” na forach? Igrasz z Google

W jednej ze swoich ostatnich wypowiedzi John Mueller odniósł się do tzw. „spamszeptanki” – czyli zjawisku, które zwłaszcza na polskim rynku jest mocno zakorzenione w procesie działań SEO. Na pytanie, czy komentarze na Reddit są warte uwagi z punktu widzenia SEO I recently commented on another thread regarding this, and I just did a double-take and reddit comments indeed appear to not have the „nofollow”-relation? So are reddit comments then […]

Wpływ zmian dokonanych na stronie możesz zobaczyć w Google nawet i znacznie po 6 miesiącach

SEO zajmuję się już 10 lat, ale w dalszym ciągu zdumiewa mnie brak cierpliwości właścicieli stron przy procesie promocji ich strony w Internecie. Ludziom jest bardzo trudno zrozumieć, że Cierpliwość to cnota Kiedyś wystarczyło przyspamować linkami, aby mieć wysoką pozycję. Fakt, że w przeważającej większości przypadków na chwilę (do czasu, aż algorytm „się połapał”), ale niektórym to wystarczało, aby zarobić. Dzisiaj, kiedy Google mniej skłonne jest […]

Jak dodać za pomocą sitemap’y więcej niż 50.000 adresów url

Sitemapy są wykorzystywane przez webmasterów do informowania przegląderek internetowych o zasobach stron internetowych – jednak wbrew panującym opiniom sitemapy nie są niezbędne w procesie indeksowania stron. Dla Google, przy podjęciu decyzji o tym, czy zaindeksować daną stronę w obrębie witryny, czy też nie, ważniejsza od obecności w pliku sitemap.xml jest jakość docelowego adresu url, treść, jaką pod nim znajdziemy, oraz właściwe linkowanie wewnętrzne I tak mała strona nie potrzebuje w ogóle mieć sitemapy, zaś […]

Przy łączeniu dwóch serwisów lepiej użyć folderów niż subdomen

Dyskusja o tym, czy łącząc serwisy przenosić je w głównej stronie do folderu czy subdomeny od zawsze wywoływała szereg dyskusji. Obecnie w dyskusjach przeważają zwolennicy folderów, do których i ja się zaliczam. Trafiłem niedawno na ciekawy case, który na przykładzie dwóch dużych domen wykazał, że foldery faktycznie są górą jeżeli chodzi o zwiększenie ruchu z wyszukiwarek. Przykład 1 Przykład 2 Przykład 3 i … https Tutaj dodatkowo pojawia się https i jak zobaczycie wejście jest mocne. […]

Jak szybka jest moja strona mobilna na tle konkurencji? – przydatne narzędzie online od Google

Szybkość wczytywania strony ma duży wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów. Od pewnego czasu Google zwraca na to większą uwagę, zachęcając przy pracach nad przyspieszaniem swoich stron do testowania nie tylko wersji desktopowych, ale i mobilnych. Dla tych, które chcą sprawdzić, jak dana strona mobilna radzi sobie na tle konkurencji przygotowano specjalne narzędzie online, w którym możemy przetestować witrynę z punktu widzenia dwóch prędkości pobierania – 3G i 4G Aby wykonać badanie […]

Google nie indeksuje stron w witrynie? Założenie nowej sitemapy nie rozwiąże problemu

Pomysłowość webmasterów nie przestaje mnie zadziwiać, mimo, że SEO zajmuję się już ponad 10 lat. Od czasu do czasu spotykam się z ciekawą sytuacją, która związana jest z tym, że- właściciel strony zamiast skupić się na poprawie jej jakości idzie na skróty i kombinuje. Pojawił się „problem” – Google nie zaindeksowało aż 80 stron spośród 100 przesłanych spośród przesłanych w sitemapie. Co robi właściciel? Zamiast przeanalizować problem (nieindeksowanie zawsze […]

Scalasz kilka stron w jedną witrynę? Zrób to z głową. I pamiętaj – Google potrzebuje czasu, aby „ogarnąć temat”

Pisałem jakiś czas temu o tym, że Klienci firm SEO są często niecierpliwi. To dotyczy też sytuacji, w której ktoś nie chce skorzystać z usług profesjonalistów (ma do tego prawo), chcąc samodzielnie pracować nad zwiększaniem widoczności swojej strony w Google – niestety, także i on powinien być cierpliwy. Ciekawy wątek pojawił się niedawno  na anglojęzycznym Forum Google–  webmaster narzekał, że po tym, jak dostosował się do rad udzielonych mu na forum i scalił ze sobą (pod nowym adresem) […]

Od lipca 2018 szybkość wczytywania strony czynnikiem rankingowym w wyszukiwaniach mobile

Szybkość wczytywania strony już niedługo zacznie być oficjalnym czynnikiem rankingowym Google; dotyczyć to będzie wyszukiwań realizowanych przez urządzenia mobilne – do tej pory szybkość była wykorzystywana przy kształtowaniu wyników wyszukiwania na urządzeniach dekstopowych. Z komunikatu otrzymanego od Google dowiemy się, że szybkość wpłynie na niektóre zapytania i dotknie wolnowczytujące się strony The “Speed Update,” as we’re calling it, will only affect pages that deliver the slowest […]

Jak dzisiaj zdobywać wartościowe linki do strony

Jeżeli strona nie konwertuje to wysokie pozycje nic nie znaczą. Warto zwrócić uwagę na publikację Filli’ego Wiese – byłego pracownika Search Quality Team w Google – traktującą o tym, jak należy dzisiaj myśleć o pozyskiwaniu linków. Bez dwóch zdań – warto nadal zdobywać linki do strony, ale tylko te dobre – czyli takie, które konwertują (generując ruch do strony, do której kierują). Niby taka prosta sprawa, a jednak jej realizacja w praktyce […]

Pozycja w wyszukiwarce nic nie znaczy bez konwersji

Z roku na rok właściciele stron są coraz bardziej świadomi – zauważają, że nic im po pozycjach, gdy strona będzie nieatrakcyjna, BOK nie będzie potrafił rozmawiać z Klientami a ceny będą „oderwane z kosmosu”. Najbardziej jednak cieszy fakt coraz większej uwagi, jaka kładziona jest na promocję marki. W końcu zaczyna być to ważny element składowy procesu pozycjonowania stron. Każdy chce, aby jego strona była widoczna w wyszukiwarce pod interesujące ich frazy. […]

Case study – pół roku pracy przy SEO w sklepie. Efekt? Wzrost sprzedaży o 433 % r/r

Ciężka praca przy stronie działa – pod warunkiem, że jest wykonywana przez obie strony, które mają do siebie zaufanie, zaś cały proces trwa dłużej niż miesiąc czy dwa. Już od dłuższego czasu na głównej stronie bloga mam przypiętych kilka wpisów, które uważam za istotne z punktu widzenia budowania wizerunku strony w Internecie. Spośród aktualnie 5 artykułów trzy zasługują na szczególną uwagę: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym […]

Ile kosztują na Zachodzie działania SEO – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

Wpis dotyczący kosztów prowadzenia działań contentowych, jaki ostatnio opublikowałem, spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników. Jeden z komentarzy do tego wpisu na Facebooku sprawił, że postanowiłem napisać krótką kontynuację – tym razem dotyczącą kwestii związanych stricte z SEO. Poniżej znajduje się screen cennika niektórych działań z zakresu SEO Jak widzimy, analizując poszczególne pozycje: 107 USD kosztuje np.  keyword research dla 2-4 stron […]