Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Widoczność strony w Google nie jest już liniowo zależna od ilości dodawanego contentu

Spotykam się ze stwierdzeniami, że każdy kolejny core update ma na celu naprawienie tego, co zostało zepsute przy kolejnej zmianie algorytmu – niestety muszę przyznać, że jest to prawda i zastanawiam się, w którą stronę zmierza Google – bo coraz bardziej jego zachowanie przypomina mi NIE gospodarkę wolnorynkową, ALE jej przeciwieństwo – socjalistyczną, czyli ręcznie sterowaną. Jeszcze nie tak dawno temu przy rozwijaniu serwisów z treścią obowiązywał prosta zasada – im więcej […]

06 czerwiec 2019 – Diversity update – kolejna zmiana w algorytmie

Osoby z branży zastanawiają się, jak w związku z Diversity Update  Google będzie traktowało swoje serwisy – przede wszystkim Youtube’a, który potrafił (do tej pory?) mocno zdominować wyniki wyszukiwania dla pewnych zapytań. Czy da im fory, czy będzie traktować jak inne serwisy? Analizując wyniki wyszukiwania, podczas surfowania po Sieci, z reguły otrzymujemy je w takiej postaci, gdzie nie ma dominacji jednej domeny – Google dla zapytania pokazuje nam listę wyników, […]

3 czerwca Google wdraża tzw. June 2019 Update

Kolejny core update od Google, który wprowadził duże roszady, zwłaszcza w branży medycznej, pokazuje, że mimo, że algorytm potrafi się mylić, to przy drugiej aktualizacji (czy trzeciej) naprawi to, co zepsuł przy pierwszej Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 3 czerwca Google rozpoczęło wdrażać jeden ze swoich tzw. core updatów – czyli dużych zmian w algorytmie, jakie mają miejsce kilka razy w ciągu roku (core update nie jest wliczany do „małych […]

Logiczna struktura nagłówków Hx na stronie pomaga Googlebotowi, ale zła nie szkodzi

Trzymam się zasady, aby w treści głównej używać tylko H1 oraz H2, pozostałe znaczniki pozostawiając do innych elementów prezentowanych na stronie. Staram się nie wychodzić poza nagłówek H4 – po co niepotrzebnie komplikować układ strony? 🙂 Analizując strony rzadko widzę, aby układ nagłówków Hx był uporządkowany. Do tego tematu odniósł się ostatnio John, który stwierdził, że przejrzysta struktura pomaga robotowi Google (w zrozumieniu treści strony) ALE z drugiej strony […]

Noindex i rel=”canonical” nie można stosować jednocześnie na jednej stronie

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google „chadza swoimi ścieżkami”. Możemy użyć tagu kanonicznego, ale  Google się do niego zastosuje. Dlatego mimo, że rel=-„canonical” działa jak przekierowanie 301 (o czym John Müller informował już jakiś czas temu), to jednak (na podstawie własnych obserwacji i testów) nie zachęcam do przedkładania tagów kanonicznych nad przekierowania 301. Google nie zawsze „idzie” za rel=”canonical” Wyobraźmy sobie, że w całym serwisie wstawiamy tag kanoniczny prowadzący do strony głównej. […]

Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat … nie zwraca na to uwagi

Informacja przedstawiona we wpisie doskonale wpisuje się w obecne podejście Google do SEO, zgodnie z którym zamiast „iść ślepo za tłumem” (czytaj – branżą SEO) należy w pierwszej kolejności skupić się na osobach, które odwiedzają naszą witrynę – i dostosować ją pod nich, nie pod roboty wyszukiwarek. W marcu 2012 roku Google opublikowało bardzo przydatne nagranie, w którym wskazywało optymalne, z punktu widzenia wyszukiwarek, praktyki ułatwiające indeksowanie stronicowanych zasobów witryn. Nagranie, ze względu […]

Od 2016 roku w Google pod daną frazę rankują strony, które jej nie zawierają

Po tym, jak Google obniżyło wpływ technicznego SEO na pozycje, ostro pracuje obecnie nad tym, aby zmniejszyć wpływ „suchej optymalizacji treści” na to, na jakiej pozycji będzie wyświetlała się nasza strona w wynikach wyszukiwania Google. Polskie SEO jest „zafiksowane” (oprócz linków, a jak) tzw. keyword density – czyli procentowym stopniem nasycenia frazą optymalizowanego tekstu. Aby rankować w Google na wysokich pozycjach nie liczy się to, […]

Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO

Zmiana jedynie Title oraz H1 to częsta praktyka webmasterów, którzy liczą na to, że Google po odświeżeniu ich strony pokaże ją wysoko w SERPach. Niestety, ale często dziwią się, że Google nie tylko nie wyświetla ich wysoko ALE też dodatkowo stracili snippety w wynikach wyszukiwania. Zmiana na stronie to bowiem sygnał dla robota, że musi ją na nowo wczytać, przeanalizować i … podjąć decyzję, „co z tą zmianą ma zrobić”. Nie zawsze jesteśmy z tej decyzji zadowoleni. Pod koniec 2018 roku na Twitterze wywiązała się […]

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Jeżeli poważnie myślisz o zwiększeniu widoczności swojej strony w Google, to nastaw się na ciężką pracę (jeżeli nie masz odpowiedniego budżetu), a pomoc firmy SEO potraktuj jako konsultację, albo zleć jej większość prac, a samodzielnie skup się nad nadzorowaniem procesu pozycjonowania. W drugim przypadku nastaw się jednak na wydatki w wysokości co najmniej paru tysięcy złotych w skali miesiąca. Wraz z coraz większym znaczeniem, jakie w naszym życiu odgrywa Internet, coraz […]

Jak webmaster w prosty sposób może obniżyć pozycję strony Klienta w Google

Od wielu już lat nie mogę zrozumieć, jak ktoś, kto zawodowo stawia strony, nie wie, że nieumiejętne obchodzenie się z serwisem w pewnych sytuacjach może doprowadzić do znacznego zmniejszenia jego widoczności w Google, a w skrajnym przypadku do wyindeksowania serwisu. Mam już do czynienia po raz drugi w ciągu jednego miesiąca z sytuacją, w której źle ustawione przekierowania doprowadzają do dużego spadku widoczności strony w wyszukiwarce. Dwa przypadki, dwa różne powody obniżenia widoczności witryny […]

Update Google – 12/13 marzec 2019

Zauważyłem wczoraj na jednej domenie, moim papierku lakmusowym, duży wzrost ruchu. Okazało się, że odpowiada za tym update algorytmu, który został wdrożony przez Google 12 i 13 marca jako jeden z kilku większych, jakie co roku Google wdraża w swoim ekosystemie (nie licząc kilkuset mniejszych wdrażanych co roku). Serwis, o którym napisałem, jest serwisem contentowym, żyje swoim „naturalnym życiem” – dochodzą nowe treści, pisane pod kątem informacji wyszukiwanych przez internautów […]

8 marca 2019 roku Google zamknęło polskie Forum dla Webmasterów

Zamknięcie Polskiego Forum Dla Webmasterów to dla mnie dobitny dowód na to, że Google dopięło swego –  odniosło sukces w walce ze spamem”. Czy to stwierdzenie jest właściwe pokażą nam kolejne miesiące oraz analiza zmian w algorytmie wdrażanych przez firmę. 8 marca 2019 roku Google niespodziewanie podjęło decyzję o zamknięciu polskiego Forum Pomocy dla Webmasterów. Od 8 marca 2019 nie będzie możliwości dodawania nowych postów, a wkrótce także odpowiadania […]