Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Black hat SEO na świecie – strony egipskie

Egipt kojarzy się nam z piramidami oraz z Nilem.Z wakacjami na złocistej plaży, z nurkowaniem w kolorowym Morzu Czerwonym. Ale… nie tylko. Można znaleźć tutaj strony o wysokim PR, mało tego, urzędowe!, które za nic sobie mają Wytyczne Google dla Webmasterów. Witryna egipskiego ministerstwa zdrowia http://www.mohp.gov.eg/ page rank 9, a w kodzie pikselem 1 <h1><a href=”http://www.education-gov.com/” title=”education department”>education department</a></h1> <h1><a href=”http://www.vrlearning.com/” title=”learning”>learning</a>< /h1> <h1><a rel=”nofollow” href=”http://www.creative-journeys.com/” title=”travel,holiday”>travel</a></h1> […]

Wpływ wieku domeny na pozycję strony w Google

Pytanie to spędza sen z powiek wielu osobom działającym w branży SEM, a zwłaszcza SEO. Wiek domeny to jeden z prawie ćwierć tysiąca czynników, jaki Google bierze pod uwagę przy ustalania pozycji strony w SERPach. W jaki sposób Google go ustala – na podstawie danych WHOIS? Zaczynając od danych WHOIS – otóż dane te nie są tak łatwo dostępne. Dane też te mogą się różnić w zależności od kodu TLD. Google bierze pod uwagę czas, […]

Związek między aktywnością Googlebota na stronie a pozycją w SERPach

Temat ten znowu pojawił się na Forum Google dla Webmasterów, zatem warto chyba w końcu napisać wpis na ten temat. Otóż często osoby, które proszą o poradę w tym zakresie zwracają uwagę, że „jest dziwnym, że aktywność Googlebota  zwiększyła się kilkakrotnie na stronie”, co jednak nie przełożyło się bezpośrednio na wzrost liczy osób odwiedzających stronę. Albo – co jest najczęściej poruszane – osoby zwracają uwagę, że strona istnieje już […]

Kolejna zmiana Google w przedstawianiu SERPów?

Prawie zapomniałem o jednej dzisiaj rzeczy. Otóż wczoraj sprawdzałem sobie, jakie wyniki prezentuje nam Google dla frazy „kredyty hipoteczne” (nie tak dawno na Forum Google pojawiło się stwierdzenie, że pod „pożyczki” wyskakuje wiele stron o wątpliwej jakości) – postanowiłem to sprawdzić empirycznie. Faktycznie, wysoko są stronie nie za bardzo, nazwijmy to, „zoptymalizowane”… Postanowiłem zobaczyć, jak prezentuje się fraza bardziej konkurencyjna, a mianowicie „kredyty hipoteczne”. ENTER, rzut oka […]

Opinie ze znanych portali widoczne w Google w SERPach

Wraz z nową prezentacją wyników wyszukiwania w Google, związaną z przeniesieniem mapek do tej części strony, która do tej pory była niejako zarezerwowana tylko dla SERPów, da się zauważyć pod wpisami opinie pochodzące ze znanych serwisów tematycznych. Widać to zwłaszcza na przykładzie branży turystycznej. Użytkownik poszukując np. tanich noclegów w Krakowie może od razu zobaczyć, czy miejsce, które go wstępnie zaciekawiło posiada jakąś ocenę w opiniotwórczym portalu. Niewątpliwie pomoże to w wyborze miejsca noclegu. Uważam, że powinno […]

Jak wskazać teraz w SERPach wyniki stricte organiczne

Na forach można przeczytać wiele o tym, że po ostatnich zmianach wyniki organiczne przenieszały się z mapkami do tego stopnia, że jest rzeczą niemożliwą wskazać je na stronie. Tymczasem jest to możliwe. Jak zatem odróżnić obecne wyniki organiczne od wpisów stricte „mapkowych”? Otóż sprawa jest prosta – wpisy takie mają dobrze nam znane linki „Kopia” oraz „Podobne”. Zachęcam do sprawdzenia – nawet jak na stronie mamy kilkanaście wpisów, to „takich” […]

Jak po ostatnich zmianach w SERPach rozliczać się z Klientami za pozycjonowanie

Przed kilkoma dniami Google wprowadziło kolejną już w ostatnich dniach zmianę do swojej wyszukiwarki. Zmiana ta, jak napisano na blogu Google, miała na celu ułatwienie znajdowania osobom wyników lokalnych. Rykoszetem jednak uderzyła w rynek SEO – w obszar zwany „rozliczaniem za wyniki pozycjonowania”. DO tej pory wszystko było proste. Wystarczyło umówić się z Klientem, że jeżeli dla uzgodnionych fraz strona znajdowała się na określonych pozycjach w wynikach naturalnych, wówczas […]

Zmiany w SERPach – TOP10 odchodzi w niepamięć? Zmierzch pozycjonowania, „świt” „mapek”?

Właśnie przed chwilą mój znajomy postanowić „zakłócić” moje wieczorne surfowanie i podesłał mi coś takiego prostym pytaniem: „Czy też tak u Ciebie wyglądają wyniki wyszukiwania”? Myślałem, że chce coś sprawdzić, więc klikam i co widzę… Patrzę spokojnie  i … widzę coś ciekawego – spore zmiany w prezentacji SERPów, powiązane ze zmianami w wyświetlaniu się wyników z „mapek”. Zmiany są znaczne i widoczne już na pierwszy rzut oka: 1) Mapka wskoczyła do prawego sidebaru, do miejsca zarezerwowanego do tej pory […]

Kilka wyników w TOP10 nie tylko dla zapytania brandowego

Ostatnio pisałem we wpisie, jak to jedna domena, teoretycznie, może, dla zapytania brandowego, czyli takiego, w którym wpisujemy w Google nazwę marki, np. „Sony”, zająć całe TOP10. Ostatnio obserwuję zjawisko, które znacznie rozszerza opisywaną przez Google na swoim blogu nowość. Tzn. już nie tylko frazy związane z brandem, ale i z wykonywaną działalnością czy wreszcie frazy zwierające w sobie miasto (!) zwracają po kilka wyników dla danej strony w SERPach. Oznacza to nie mnie nie więcej, że … […]

Jak szybko Google indeksuje strony? Obecnie bardzo szybko :)

Przekonałem się o tym właśnie teraz. Prosta strona stworzona w kreatorze stron. Wrzucona na serwer, bez uzupełniania treści – po godzinie miałem się za to wziąć. Zdziwił mnie PageRank 0, nie unranked. Szybkie sprawdzenie i … site:DOMENA zwraca wyniki. Mamy zatem kolejny element ostatniego algorytmu. Przyznam, że jestem pod wrażeniem. Bez pingowania, bez linków zwrotnych – strona w ciągu de facto minut wpada w SERPy… Uff, trzeba szybko ją uzupełnić, aby równie […]

Jedna domena może zająć całe TOP10 ?

Niby rzecz znana już od sierpnia, kiedy to Google na swoim blogu poinformowało, że od 20 sierpnia 2010 roku możliwa będzie sytuacja, kiedy to na dane zapytanie zobaczymy w SERPach nie jeden wynik dla danej domeny, ale nawet kilka. Sytuacja ta, zgodnie z zapowiedziami, miała dotyczyć tych zapytań, które będą mocno ubrandowione. Jeżeli Google „uzna”, że więcej niż jedna strona „zasługuje” na to, aby zostać przedstawioną użytkownikowi, wówczas […]

Linki sponsorowane na dole strony w SERPach

Właśnie sprawdzałem sobie kilka fraz w Google i … zauważyłem ciekawą rzecz. Otóż przyzwyczajony byłem do tego, że Google wyświetla na stronie, w topie, maksymalnie 3 linki sponsorowane – jak to ujął kiedyś jeden z moich rozmówców „znajdujące się na łososiowym pasku”. Sprawdzałem właśnie TOP10 dla pewnej frazy. Na górze jeden link sponsorowany nad wynikami organicznymi – czyli normalna sytuacja. Jednak, ponieważ sprawdzałem sobie całe TOP10 zjechałem […]